2023 01 13

Neringa Rekašiūtė. Mes bijome mirties ir esame absoliučiai jai nepasiruošę

Prieš kelias dienas atlaikinau visus portalus savo feisbuke, nes nebegalėjau pakelti, kaip akiplėšiškai buvo pradėta manipuliuoti didžiausia žmonių baime – mirtimi. Kasdien mano sraute vienas po kito iššokdavo straipsniai su antraštėmis: „netikėtai mirė“, „paskendo“, „kraupi avarija“. Jausmas buvo toks, lyg feisbukas būtų virtęs penktuoju puslapiu, laikraščiu „Akistata“, nekrologu.
Neringa Rekašiūtė
Neringa Rekašiūtė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Trumpam net buvau sudvejojusi, gal tikrai šis laikas truputį apokaliptinis, o sunkios, depresyvios, į akis šokančios naujienos ėmė skandinti į neviltį ir beprasmybę.

Mes bijom mirties, siaubingai bijom, esam jai absoliučiai nepasiruošę, todėl mirtimi galima taip gerai manipuliuoti, ką pastaruoju metu ir ėmė daryti žiniasklaida. Turbūt žymių mirčių sugeneruoti klikai, braunantis į laidotuves ir sekant gedinčius iki pat kapo duobės (gerai, jog nepastatė sienelės susirinkusiųjų fotosesijai), leido pamatyti, kiek mirtis neša pelno. Visos mūsų didžiausios baimės ir troškimai yra gerai monetizuojami ir parduodami mums atgal kaip prekės.

Šiais laikais mirtis yra slepiama nuo mūsų – tai ji, o ne seksas, šiandien yra didžiausias tabu visuomenėje.

Mane, kaip ir visą Lietuvą, sukrėtė netikėta žymios moters mirtis, o po jos sekusi dar vienos įžymybės savižudybė kuriam laikui gyvenimo trapumą, laikinumą, prasmės klausimus iškėlė į paviršių, lyg potvyniu užliejo kasdienybę.

Šiais laikais mirtis yra slepiama nuo mūsų – tai ji, o ne seksas, šiandien yra didžiausias tabu visuomenėje (bent jau taip sakė žymiausias XX amžiaus filosofas Michealis Foucault). Mirtis tarsi neįsipaišo į grobuoniškos sėkmės, statusų spindesio, jaunystės kulto, puikavimosi ir atrodymo visuomenę, kurioje įsitvirtinusi nesuvokiamo masto socialinė nelygybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis