Nesijaučiate saugūs dėl ateities? Prisimatuokite avatarą, jis leis pažvelgti didžiausioms baimėms į akis

„Planuotis gyvenimą ilgalaikėje perspektyvoje nėra paprasta: negalime numatyti, kokios situacijos ištiks. Todėl turėtume sau padėti, ugdyti psichologinį atsparumą, kuris ištikus krizėms gelbės jas įveikiant kaip galima brandžiau ir efektyviau“, – sako psichologė Vitalija Navickė.
Nedas Zimantas, Vitalija Navickė
Nedas Zimantas, Vitalija Navickė / 15min nuotr.

Jaustis tvirčiau ilgalaikėje perspektyvoje gali padėti ir „Luminor“ banko įgyvendintas eksperimentas, kur kiekvienas norintis gali prisimatuoti savo ateities avarą po dvidešimties metų.

Viskas, ko reikia, atlikti profesionalų – psichologo, finansų eksperto ir mediko – parengtą testą, kuris leis pasitikrinti, ar teisingame kelyje esate šiandien.

Anot šiame eksperimente dalyvavusios psichologės Vitalijos, pasimokę iš sunkaus periodo ir įprasminę skaudžią ir sunkią patirtį, galime patirti pokrizinį augimą.

Apie tai, kad ateities avarai žmogų drausmina ir skatina permąstyti dabartį, kalba ir stand up komikas Nedas Zimantas:

„Mano avataras buvo truputį virš keturiasdešimties metų, dar neturėjo vaikų. Būtent tuomet, į jį žvelgdamas, įsisąmoninau, kad vienas mano gyvenimo tikslų yra būti geru tėčiu ir vyru.

Taigi atlikęs „Luminor“ testą ėmiau rimčiau žvelgti į tarpasmeninius santykius, nusprendžiau būti mažesniu vėjavaikiu.“

Įsivertinęs savo įpročius ir charakterio savybes Nedas ėmė labiau pasitikėti ateitimi, taip pat jis suvokė, kad norint sėkmingos ateitis, būtina keisti dabartį.

„Atlikęs testą, tapau pastabesnis savo finansams, ėmiau analizuoti, kur švaistau pinigus. Na, o prielaida, kad man seksis ateityje, suteikė pasitikėjimo savimi. Avataras, kurį pamačiau, man patiko“, – neslėpė 22 metų pašnekovas.

Anot V.Navickės, ateities ir senatvės mažiau bijo žmonės, gyvenantys autentišką gyvenimą.

Geroji žinia yra ta, kad visi mes turime galią keisti savo gyvenimus, todėl jau po dvidešimties metų, žvelgiant iš psichologinės perspektyvos, galime atrodyti visiškai kitaip nei šiandien.

O jei norisi būti tikram, kad jūsų gyvenimas būtent toks, perklauskite savęs, kiek laiko skiriate pabuvimui su savimi? Savirefleksijai? Kaip gerai pažįstate savo jausmus?

O poreikius? Ar veikiate gyvenime tai, ką norite, o gal vis dar pildote svetimus lūkesčius?

„Žmogus sako: esu daug visko pasiekęs, o viduje tokia tuštuma... Tai simptomas, kad galimai gyvenate ne autentišką gyvenimą. Bet tai galima pakeisti, gilinantis į emocinį intelektą, į psichologiją.

Bendraudami su kitu žmogumi, geriau išgirstame, ko norime patys, ko mums iš tiesų reikia. Na, ir gyvenant ne autentišką gyvenimą sunku prisiimti atsakomybę už savo sprendimus“, – dėmesį atkreipia specialistė.

Paklausta, kaip vyko pasiruošimas ateities avatarų charakteristikai, ji minėjo mokslinius tyrimus ir asmenybių bruožus, kurie linkę išlikti stabilūs gyvenimo eigoje.

Tačiau geroji žinia yra ta, kad visi mes turime galią keisti savo gyvenimus, todėl jau po dvidešimties metų, žvelgiant iš psichologinės perspektyvos, galime atrodyti visiškai kitaip nei šiandien.

„Tiesa ta, kad daugelis emocinės sveikatos puoselėjimą palieka prioritetų gale. Bet, jei puoselėtume emocinę gerovę, net ir nepasiekę karjeros aukštumų ar patyrę finansinių sunkumų, neįkristume į krizę. Planuojant pokyčius, mums būtina vizualizuoti, ką jie atneš“, – patarė psichologė.

Nedas prasitarė į emocinę sveikatą žvelgiantis paprastai: jei galime išspręsti vieną ar kitą situaciją, spręskime, o jei nebegalime, nebėra ko jaudintis. Nieko nepakeisi.

Vis tik pats sau jis kelia uždavinį padaryti pasaulį šviesesne vieta su šiek tiek humoro: „galime sėdėti ir mąstyti, kaip viskas siaubinga, bet tai nieko nekeičia“, – pokyčiui kvietė N.Zimantas.

VIDEO: Žymių žmonių avatarai atskleidė, ką keisti savo gyvenime, kad jis būtų sėkmingesnis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis