– Draugaujate jau keliolika metų, tačiau iki šiol kartu nedirbote, papasakokite apie tą seną pažintį ir tai, ką veikėte iki NO MORE atsiradimo?
– Gintvilė: Susipažinome per bendrus draugus dar paauglystėje. Žinoma, per tuos metus gyvenimas mus tai atitolindavo, tai vėl sujungdavo – kaip tikros draugės, grįždavome viena pas kita. O jei jau kalbame apie užsiėmimą, aš baigiau finansus ir ekonomiką, pagal specialybę dirbau beveik 8 metus.
Dabar pradedame kūrybiškesnį gyvenimo etapą, panašu, kad būtent kūrybiškumo kasdieninėje veikloje iki šiol ir trūko.
– Goda: Aš baigusi organizacinės psichologijos magistro studijas ir iki išvažiavimo į Vieną dirbau vadovų paieškos konsultante. Mūsų abiejų veikla iki NO MORE su papuošalais nebuvo susijusi, tad dabar pradedame kūrybiškesnį gyvenimo etapą, panašu, kad būtent kūrybiškumo kasdieninėje veikloje iki šiol ir trūko.
– Kodėl nutarėte tą kūrybiškumą realizuoti nerdamos į juvelyriką?
– Gintvilė: Matyt, akcentuočiau tai, kad mes visada norėjome išmokti ko nors naujo. Pavyzdžiui, Goda net yra baigusi someljė kursus, abi nuolat išbandydavome įvairias sporto rūšis. Į visas sritis, kuriomis užsiimdavome, norėdavosi pasigilinti daugiau. Juvelyrika nebuvo išimtis: beveik ekspromtu sugalvojome, kad lankysime juvelyrikos kursus.
– Goda: Kai Gintvilė parodė, ką pasigamino juvelyrikos kursuose, labai nustebau. Tai buvo būtent tai, ko ieškodavau įvairiose parduotuvėse ir nerasdavau. Galima sakyti, dėl to paskui ją nubėgau į juvelyrikos kursus. Vėliau ir iš draugų pradėjome sulaukti prašymų pagaminti papuošalų, prasidėjo individualūs užsakymai.
– Apie savo prekės ženklą paskelbėte maždaug prieš mėnesį, o per kiek laiko subrendo idėja jį kurti?
– Gintvilė: Rimtai kurti prekės ženklą pradėjome prieš gerą pusmetį. Startuoti neskubėjome, palaukėme ir, kitaip nei kiti kūrėjai, pradėjome iš karto su trimis kolekcijomis. Pradėjome plačiau ir drąsiau, nei įprasta. Išties turėjome labai daug darbo – reikėjo gryninti idėją, organizuoti fotosesijas, dirbti su dizaino agentūromis.
– Goda: Daug įdėto darbo net nebuvo susiję su papuošalų kūrimu. Pavyzdžiui, daug dirbome su agentūra, kad sukurtume prekės ženklo logotipą. Dabar tikrai didelė minimalistinių, estetiškai atrodančių prekės ženklų pasiūla, tačiau nenorėjome prisistatyti panašiai. Taip, tai labai gražu, bet mes pačios juk ne tokios. Daug laiko praleidome grynindamos prekės ženklo charakterį, kurį ir perteikiame per savitai agresyvią komunkiaciją ir industrinę stilistiką.
– Minėjote, kad jūsų ženklo filosofijai svarbi atsisakymo, neapsikrovimo idėja. Tai ir atsispindi pavadinime?
– Goda: Taip, pavadinimas nėra tik dviejų angliškų žodžių junginys. Mes norime pasakyti, kad verta atsisakyti trumpalaikių papuošalų, bižuterijos, todėl mūsų kūryboje tikrai nerasite blizgučių.
– Gintvilė: Mums norisi ne tik estetikos, bet ir tam tikro grynumo. Geriau pasirinkti vieną, bet tikrą daiktą.
– Kokie tie NO MORE papuošalai?
– Goda: Sukūrėme prekės ženklą, kuris turėtų savyje daug daugiau nei tiesiog pavadinimą. Pagrindinės vertybės, kurias perteikia „NO MORE“, yra savitas gyvenimo stilius, charakteris ir laisvės pojūtis. Norime, kad „NO MORE” papuošalai padėtų lengviau parodyti kas toks esi, leistų pamaištauti ir išlikti savimi.
– Gintvilė: Mūsų papuošalų estetika yra įkvėpta modernios, urbanistinės greitosios mados, tačiau jie, kaip daiktai, yra ilgai išliekantys. Visi dirbiniai yra iš tauriųjų metalų, kol kas dažniausiai naudojame sidabrą, kuris su laiku nepraranda estetinės išvaizdos.
– Esate kūrybinis duetas, tačiau ar pasitaiko, kad nuomonės radikaliai išsiskiria?
Viskas nuo to ir prasidėjo, kad mes labai nuoširdžiai džiaugdavomės viena kitos darbais ir suvokėme, kad galime kažką statyti kartu.
– Gintvilė: Tikriausiai ir pradėjome kartu kurti, nes turėjome bendrą viziją, kaip turėtų atrodyti mūsų darbai. Kadangi Goda gyvena Vienoje, dažniausiai pasijungiame „FaceTime“ programėlę ir kartu kuriame, kalbamės, reaguojame viena į kitą.
– Goda: Diskusijų, žinoma, būna, bet juk viskas nuo to ir prasidėjo, kad mes labai nuoširdžiai džiaugdavomės viena kitos darbais ir suvokėme, kad galime kažką statyti kartu.
– Nors neseniai pradėjote kelią į viešumą, jau pirmoji ženklo fotosesija profesionali. Kaip sekėsi tai suvaldyti ir įgyvendinti?
– Goda: Mes labai gerai išsigryninome idėją ir puikiai suvokėme, ką norime matyti. Manau, kad fotosesija pavyko gerai, nes tiksliai žinojome, ko norime. Taip pat suvokėme, kaip svarbu tinkamas fotografas, tačiau dėl to nebuvo sunkumų.
– Gintvilė: Naudojome labai daug vadinamųjų mood board‘ų. Jie labai padėjo išsigryninti norimą vaizdą, pasirinkti tinkamą fotografą. Galiausiai dirbome su Greta Bernotaite, su kuria net nereikėjo daug šnekėti – ji puikiai suvokė, ką norime matyti. Jai padedant, pasirinkome ir profesionalius modelius. Kadangi pačios esame aštresnės, nesinorėjo švelnių bruožų modelių, norėjome piktesnio veido.
– Kokie buvo didžiausi NO MORE kūrimo vargai ir džiaugsmai?
– Goda: Nežinia, ar tai vargas, tačiau daugiausia energijos įdėjome siekdamos išgauti trokštamą kokybę. Daug energijos idėjome ieškodamos atitinkamų tiekėjų, kad ir dirbinių įpakavimui.
– Gintvilė: Dar, žinoma, nei vienai nepatiko visi „popieriniai“ reikalai, kuriuos būtina sutvarkyti, pradedant vystyti savo prekinį ženklą. Visa kita, tikrai drąsiai galiu sakyti, teikia tik džiaugsmą
– Į kokį papuošalų nešiotoją orientuojatės ar norite orientuotis?
– Gintvilė: Iš pradžių galvojome, kad orientuosimės ir komunikaciją nukreipsime tik į užsienio rinką, prekiausime online. Dabar sulaukėme bendradarbiavimo pasiūlymų ir iš lietuviškų butikų, tad mūsų gaminių bus galima įsigyti ir fizinėse parduotuvėse. Bendrai mūsų stilistika atliepia Skandinaviją, bet, manau, galime orientuotis ir į tokius didmiesčius kaip Londonas ar Berlynas.
– Goda: Apsiriboti Lietuva būtų per siaura, nes internetas suteikia platesnes galimybes. Mums smagu pirkti lietuvišką prekę, tad labai norėtume, kad ir užsieniečiai pirktų lietuviškus gaminius. Matome, kad dalis lietuviškų prekės ženklų kūrėjų dar neįvertina, kokią rinką galima pasiekti už Lietuvos ribų. Manome, kad net ir patriotizmas gali būti išreiškiamas globaliai
– Ką jums abiem reiškia, kiek svarbus stilius?
– Goda: Mums tai gyvenimo būdas ir saviraiška. Stilius neatspindi to, kaip gali save papuošti, bet atsipindi, kas tu esi. Stilių galima apibūdinti pasakojant apie savo gyvenimo būdą. Pavyzdžiui, mes esame labai aktyvios, abi sportuojame, o Gintvilė yra tikra ekstremalė!
– Gintvilė: Išties mane žavi ekstremalūs sportai. Snowboardai, wakeboardai, dabar mokausi kaituoti. Mūsų charakterį atspindi tam tikras aštrumas. Mus ir patį mūsų stilių puikiai iliustruoja angliški žodžiai raw, edgy, attitude.
– Kokius kuriate ateities planus?
– Gintvilė: Dabar labiausiai norime sutvarkyti internetinę parduotuvę, o tuomet kontaktuoti su žmonėmis tam tikruose užsienio miestuose dėl galimo bendradarbiavimo.
– Goda: Turime daug gražių planų ir vizijų, bet apie tai kalbėti kiek per anksti. Kol kas norime įsitvirtinti.
Godos favoritai:
Filmas: „Intouchables“
Knyga: Hermanas Hesse „Narcizas ir auksaburnis“
Kvepalai: INITIO „Blessed Baraka“
Grožio priemonė: blakstienų tušas
Aprangos detalės: žiedai ir juoda odinė striukė
Gintvilės favoritai:
Filmas: „Snatch“
Knyga E.M.Remarkas „Triumfo arka“
Kvepalai: dienai – BYREDO „Oud Immortel“, vakarui – INITIO „Absolute Aphrodisiac“
Grožio priemonės: kvepalai ir veido kremas
Aprangos detalės: kerzai ir, žinoma, papuošalai.