Pasijusite kaip JAV prezidentas ar Anglijos karalienė – kiek kainuoja senovinių automobilių nuoma?

Gatve riedantis senovinis jaguaras ar kadilakas visada sulaukia išskirtinio žmonių dėmesio ir tarsi pats padiktuoja verslo idėją – juos nuomoti. Nors savininkai jį įsigijo kaip investiciją ar įgyvendino svajonę turėti ypatingą kolekcinį automobilį, iš nuomos gautos pajamos padengia automobilio išlaikymo kaštus. Retro automobilių nuoma visais laikais turėjo savo klientų ratą, kurie supranta istorinių automobilių vertę.
Karina ir Daniel Baranovski
Karina ir Daniel Baranovski / Asmeninio albumo nuotr.

Portale Paslaugos.lt savo paslaugas reklamuojantys senovinių automobilių savininkai sako, kad pirmiausia yra jų fanai, įsigijo savo malonumui kartais prariedėti gatvėmis, tačiau dabar juos nuomoja vestuvėms, fotosesijoms, o kartais patenka net į serialų filmavimus.

Žavisi amerikietiška kultūra

Keturis kadilakus – du sedanus ir du kabrioletus – nuomojanti Karina Baranovska pasakoja, kad amerikietiški automobiliai buvo jos vyro Daniel svajonė: „Jis apskritai žavisi amerikietiška kultūra, „Cadillac“ markė yra išskirtinė savo gabaritais ir dizainu, Europoje gaminami daug kuklesni automobiliai.“

Pirmąjį „Cadillac“ automobilį Daniel įsigijo savo malonumui kartais prariedėti gatvėmis. „Po to atsirado dar vienas ir pastebėjome, kad yra poreikis juos nuomoti vestuvėms. Senovinių kadilakų kolekcija plėtėsi, pernai įsigytas jau ketvirtas“, – pasakoja Karina.

Ji pati į šią veiklą įsitraukė prieš dvejus metus, tvarko buhalteriją, bendrauja su klientais. Vyro pareiga techniškai prižiūrėti automobilius, paruošti šventėms, juos vairuoti.

Asmeninio albumo nuotr./Karina Baranovska
Asmeninio albumo nuotr./Karina Baranovska

Didelę paklausą turi kabrioletas

Prieš dvejus metus įsigijus raudoną kabrioletą, Karina pastebėjo, kad automobilis be stogo turi ypatingą paklausą, be to, įspūdingai atrodo ir dėl savo ryškios spalvos. Jei oras netinkamas važinėtis kabrioletu, galima greitai uždaryti stogą, bet visada nutaikoma proga jį atidengus pasidaryti įspūdingas nuotraukas.

„Klientai renkasi amerikietišką automobilį dėl jo išskirtinumo, ne kasdien tokį pamatysi riedant gatvėmis, o vestuvėms jis suteikia ypatingo šarmo“, – teigia K.Baranovska.

Retro automobiliu dažniausiai važiuojama Vilniaus senamiesčio gatvėmis, šalia Katedros aikštės, Sapiegų rūmų, į botanikos sodą, taip pat į Trakus. „Jei klientai pageidauja, galime atvažiuoti ir iki pajūrio, tik tokiu atveju automobilį gabename ant priekabos, nes vis dėl to garbingas amžius ir nenorime rizikuoti ilgose kelionėse“, – pasakoja Karina.

Automobilis pateko net į „Netflix“ serialą

Išsinuomoti „Cadillac“ galima už 250 eur – tai minimalus mokestis už 3 val. nuomą su vairuotojo paslauga. Nors automobilis ryja beprotiškai daug kuro, bet jei važinėjama netoli, dažniausiai papildomai mokėti nereikia.

Be vairuotojo automobiliai nenuomojami, nes jie yra neįprastai dideli, savininkai nenori rizikuoti ir jų apgadinti. „Remontas kainuotų ne tik brangiai, bet ir sunku būtų gauti detalių. Be to, ilgai užtruktų, o vasarą beveik kiekvienas savaitgalis užimtas“, – teigia Karina.

Automobiliai nuomojami tik vasaros sezono metu, o žiemą „užkonservuojami“ garaže. Tiesa, pasitaiko išimčių – šią žiemą išriedėjo į filmavimus. Anksčiau jis buvo filmuotas „Netflix“ seriale „Clark“. Automobilis buvo išvežtas ir į Švediją, nes pagrindinis šio filmo veikėjas – garsus švedų gangsteris. „Buvo smagu pamatyti ekrane savo automobilį“, – džiaugiasi Karina.

Taip pat automobilis buvo filmuotas ir vieno iš akinių salonų tinklo reklamai, muzikiniuose klipuose ir kituose projektuose.

Asmeninio albumo nuotr./Karina ir Daniel Baranovski
Asmeninio albumo nuotr./Karina ir Daniel Baranovski

Važiuoti kadilaku – nepakartojama patirtis

Kadilakus šeima įsigijo savo kolekcijai, todėl net neskaičiuoja, kiek jų nuoma atneša pelno. Faktas tik tai, kad iš nuomos gautos pajamos padengia remonto išlaidas.

Automobilių nuoma tik papildoma mūsų veikla vasaros savaitgaliais. Su vyru turime nuolatinius darbus – aš dirbu logistikos srityje, o vyras turi savo verslą – užsiima tvorų ir kitų skardos lankstinių gamyba“, – pasakoja Karina.

Pastaraisiais metais klientų įpročiai keičiasi. Jei anksčiau automobilį nuomodavo visai dienai – jaunikis važiuodavo pas nuotaką, po to į bažnyčią ir visą dieną važinėdavo po senamiestį, tai dabar dažniausiai kelioms fotosesijos valandoms ir, žinoma, nepakartojamoms emocijoms, nes važiuoti kadilaku – išskirtinė patirtis: jausmas toks, tarsi plauki jachta, negirdėti gatvės triukšmo, sėdynės labai minkštos, išskirtinis ir itin erdvus salono dizainas – priekyje telpa 3 žmonės, tiek pat ir ant galinės sėdynės.

Amerikietiškosios svajonės simbolis

Jau trečius metus senovinių automobilių fanai Giedrė ir Aivaras Arminai nuomoja du senovinius automobilius „Rolls Royce Silver Shadow“ ir kabrioletą „Cadillac Eldorado Convertible“: „Įsigijome juos kaip investiciją ir važinėdamiesi jais pastebėjome šiltas žmonių reakcijas, kuomet praeiviai atsisukdavo, prieidavo ar paprašydavo nusifotografuoti. Tuomet ir kilo idėja pasidalinti savo džiaugsmu su kitais.“

Asmeninio albumo nuotr./Giedrė ir Aivaras Arminai.
Asmeninio albumo nuotr./Giedrė ir Aivaras Arminai.

Pasak Giedrės, yra daug automobilių, kurie yra pakankamai seni, bet neturi istorinio statuso, nes buvo modifikuoti, pakeista daug originalių detalių. „Rolls Royce“ automobiliai 6–7 dešimtmečiuose buvo vienas brangiausių automobilių pasaulyje, kurio surinkimas rankomis užtrukdavo apie 6 mėnesius.

„Šis automobilis yra rankų darbo meno kūrinys. Jame nerasite pigaus plastiko, tik kruopščiai nupoliruotą nerūdijantį plieną, jaučio odą ir riešutmedžio medieną“, – tvirtina G.Arminė.

„Cadillac Eldorado Convertible“ automobilis yra išskirtinis tuo, kad 8 dešimtmetyje šio modelio buvo išleista tik 2000 vienetų. Giedrė pasakoja, kad tai legendinis, prabangus automobilis, kurį mylėjo visi – nuo prezidentų iki muzikos žvaigždžių, tokių kaip Elvis Presley ar Al Capone's, todėl tapo amerikietiškosios svajonės simboliu. Greičiausiai, šiuo metu liko tik keli šimtai originalių, itin kolekcininkų vertinamų modelių.

„Abu mūsų automobiliai yra puikios būklės, originalios išvaizdos ir turintys dokumentuotą istorinį statusą“, – tvirtina Giedrė.

Asmeninio albumo nuotr./Giedrės ir Aivaro Arminų automobilis.
Asmeninio albumo nuotr./Giedrės ir Aivaro Arminų automobilis.

Domisi išskirtiniai klientai

„Rolls Royce“ ar „Cadillac“ nuomos kaina yra apie 300 eur, gali būti mažesnė ar didesnė priklausomai nuo valandų skaičiaus. Į šią kainą įeina vairuotojo paslaugos ir atstumas iki 100 km.

Jeigu tenka vykti į kitą Lietuvos miestą, papildomai skaičiuojama kuro kaina. O kuro šie automobiliai „suvalgo“ tikrai daug! „Rolls Royce“ variklis yra 8 cilindrų, 6.75 litro ir nuvažiuoti 100 km jam reikia apie 30 l benzino.

Giedrė mano, kad senovinių automobilių paklausa greičiausiai nedidės, nes jais visais laikais domėjosi tik tam tikra kategorija žmonių, kurie supranta šių automobilių vertę. „Nebent automobilių pramonei sparčiai atsisakant vidaus degimo variklių, žmonės pasiilgs galingų variklių griausmo“, – šypsosi G.Arminė.

Asmeninio albumo nuotr./Giedrės ir Aivaro Arminų automobilis.
Asmeninio albumo nuotr./Giedrės ir Aivaro Arminų automobilis.

Įgyvendino vaikystės svajonę

Senovinį automobilį nuomojantis fotografas Vilmantas Bulaka nuo vaikystės svajojo apie juos, daug laiko praleisdavo kartu su tėčiu padėdamas jam remontuoti savo automobilį: „Visi buvo įdomūs, bet labiausiai traukė senoviniai, ypač jaguarai ir kadilakai“.

Nuo šios svajonės viskas ir prasidėjo – kelis metus internetiniuose forumuose Vilmantas ieškojo savo svajonių automobilio, kol pagaliau pavyko tokį rasti.

Kai išskirtinis „Jaguar XJ Sovereign“ automobilis atsirado kieme, Vilmantas iš karto suprato, kad prie jo gražios dramblio kaulo ar šampaninės spalvos ypač derėtų nuotakos suknelė.

„Nors įsigijau automobilį norėdamas įgyvendinti savo svajonę ir retkarčiais juo pavažinėti savo malonumui, bet kilo mintis nuomoti vestuvių fotosesijoms ir kitoms šventėms. Tuo labiau, kad jau turėjau retro stiliaus motorolerį, kurį naudodavau rengdamas vestuvių fotosesijas“, – pasakoja Vilmantas.

Asmeninio albumo nuotr./Vilmantas Bulaka.
Asmeninio albumo nuotr./Vilmantas Bulaka.

Dažniausiai nuomojamas su vairuotoju

V.Bulaka automobilį dažniausiai nuomoja su vairuotojo paslauga – vairuoja pats, o jeigu yra užimtas, neatsisako padėti jo brolis. Klientai dažniausiai ir pageidauja vairuotojo, nes patys nenori prisiimti atsakomybės, juo labiau, kad prieš šventės ceremoniją ir taip užtenka jaudulio ir streso.

„Kartais klientai patys nori vairuoti, tuomet jaučiu šiokį tokį jauduliuką, kita vertus, kaip bemylėčiau savo jaguarą, suprantu, kad tai yra tik daiktas. Be to, žmonės elgiasi atsakingai, vairuoja atsargiai – automobilis nemanevringas, variklis galingas, tad visada perspėju. Niekada nebuvo jokių nemalonumų, priešingai, žmonės grąžina automobilį su šypsena“, – pasakoja Vilmantas.

Automobilis sulaukia išskirtinio dėmesio

Ateinanti vasara – jau trečiasis retro automobilio nuomos verslo sezonas. „Dažniausiai žmonės nuomoja automobilį vestuvių fotosesijoms, kartais reklamai, socialiniams tinklams, įvairioms šventėms. Atvykus į išskirtinę vietą, dvarų ar prabangių viešbučių kiemus, net ir važiuojant gatve automobilis sulaukia išskirtinio dėmesio, o fotosesijos metu galima išgauti puikių kadrų net ir pievoje ar miške“, – teigia V.Bulaka.

Paklaustas, ar finansiškai apsimoka toks verslas, Vilmantas tvirtai sako, kad taip, nors abejoja, ar verta pirkti senovinį automobilį vien tik galvojant apie jo nuomą: „Iš vieno automobilio nuomos nepragyvensi, tai gali būti tik papildomos pajamos. Nors iš nuomos gautų lėšų užtenka automobilio remontui – jis pats save išlaiko. Kita vertus, dažnai tenka dirbti šeštadieniais, tai asmeninis laikas, kurio negaliu praleisti su šeima, bet tenka aukotis.“

Vienos valandos automobilio nuomos kaina – 50 eurų. Dažniausiai nuomojama 4 valandoms už 200 eur, jei ilgiau, kaina mažėja – 6 val. kainuoja 280 eur, viena para 350 eur. Papildomai reikia mokėti už sunaudotą kurą. Jei automobilis nuomojamas be vairuotojo, tenka palikti 300–500 eur užstatą.

Asmeninio albumo nuotr./Vilmanto jaguaras
Asmeninio albumo nuotr./Vilmanto jaguaras

Tokiu jaguaru važinėjo Anglijos karalienė

V.Bulaka neatmeta galimybės ateityje įsigyti antrą automobilį – juk svajojo ne tik apie jaguarą, bet ir apie kadilaką. Svarsto ir apie kabrioletą, nors jo naudojimas Lietuvos klimato sąlygomis, kai dažnai lyja, yra problematiškas: „Klientus galima suskirstyti į kelias kategorijas – vieni nori kabrioleto, kiti, priešingai, – pageidauja komfortiškai važiuoti su sedanu. Taip pat yra amerikietiškų automobilių gerbėjų, kiti pageidauja būtent ne amerikietiškų.“

Kalbėdamas apie kitus verslininkus, nuomojančius senovinius automobilius, Vilmantas jų net nevadina konkurentais – visi turi savo klientus.

„Mes išsiskiriame tuo, kad automobilio spalva itin fotogeniška. Dažnai išgirstu, kad žmonės net neplanavo tokį nuomoti, bet pamatę nuotraukas susižavėjo – tiesiog, nulėmė emocinis sprendimas.“

Pasak V.Bulakos, Lietuvoje nėra antro tokio nuomojamo „Jaguar XJ“, koks stovi jo kieme. Tai ypač komfortiškas, erdvus automobilis: tokiu modeliu važinėjo net Anglijos karalienė Elžbieta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis