„STEAM virusas“ parodė, ką gali sukonstruoti pradinukas: nuo vaikščiojančių robotų iki vandens filtrų

Praėjusiais mokslo metais visoje Lietuvoje per pradinio ugdymo klases praūžė vadinamasis „STEAM virusas“. Su ligomis jis neturi nieko bendra. Vilniaus „Ąžuolyno“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja ir „Giliuko laboratorijos“ vadovė Neringa Banevičienė pakvietė su technologijomis dirbančius vaikus pristatyti išradimus konkurse ir pati nustebo, kai pamatė jų darbus. Renginys buvo toks sėkmingas, kad bus svarstoma šią idėją tęsti.
STEAM renginys
STEAM renginys / Organizatorių nuotr.

Reakcija pranoko lūkesčius

STEAM – tai pradinių klasių mokiniams skirta ugdymo programa, apimanti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos ir dizaino sritis. Iš esmės tai praktiniai užsiėmimai, kurių metu vaikai tyrinėja aplinka, eksperimentuoja, atlieka bandymus, projektuoja.

„Aš pati vedu STEAM būrelius, įvairias edukacijas, su vaikais kuriame robotus, darome išradimus, todėl kilo mintis į šią veiklą įtraukti kuo daugiau vaikų. Taigi paskelbėme konkursą, kad vaikai kurtų ir siųstų savo darbus. Kadangi aš pati tuo gyvenu, man buvo įdomu – galbūt kiti vaikai irgi kažką kuria, tik neturi galimybės viso to parodyti. Ir iš tiesų – gavome tokių darbų, kad net būdavo keista, kad vaikai tai gali sukurti. Aišku, jiems padėjo tėveliai, mokytojai, bet tai nėra blogai“, – pasakojo pašnekovė.

Organizatorių nuotr./STEAM renginys. Neringa Banevičienė
Organizatorių nuotr./STEAM renginys. Neringa Banevičienė

Mokytoja teigė visada skatinanti vaikus viską gaminti iš kasdienių medžiagų – pagaliukų, lazdelių, pakuočių detalių, senų žaislų ir pan. Mat šiandien jau galima nusipirkti lego detalių ir iš jų sukonstruoti robotą, bet tai yra pernelyg lengva, nes jeigu kas nors nesigauna, galima paskaityti instrukciją.

„Atrinkome 12 geriausių darbų ir jų autorius pasikvietėme į didelę salę savo mokykloje, kur jie turėjo pristatyti darbus, papasakoti, kaip jie veikia, koks buvo sumanymo tikslas, kur tokį sukurtą robotą ar kitokį mechanizmą būtų galima panaudoti ir pan. Taigi pirmokams–ketvirtokams jau reikėjo paruošti prezentaciją“, – dėstė mokytoja.

Gavome tokių darbų, kad net būdavo keista, kad vaikai tai gali sukurti.

Stebuklai, kuriuos sukūrė vaikai

Nemažai darbų buvo kurta iš konstruktorių, kurie valdomi kompiuteriu ar išmaniaisiais įrenginiais. Siekdami valdyti sukurtą modelį, vaikai turėjo pasitelkti ne tik inžinerijos žinias, bet ir programavimą. Taip pat buvo nemažai darbų, kurie veikė hidrauliniu ar elektros variklių principu.

Kiti dalyviai nustebino išradingumu, nes kūrė modelius iš antrinių žaliavų, senų nenaudojamų ar sulūžusių žaislų. Pavyzdžiui, roboto ranka, pagaminta iš popieriaus, bet galinti judėti ir netgi paimti daiktus, raketa, kurią orą pompuojantis mechanizmas iššauna į orą. Iš įvairių atliekų pagamintas tiksintis ir akutes judinantis klounas.

Pirmąją vietą konkurse užėmė savaime besisupančią lovelę kūdikiams sukonstravęs trečiokas iš Vilniaus.

Organizatorių nuotr./STEAM renginys. Neringa Banaevičienė
Organizatorių nuotr./STEAM renginys. Neringa Banaevičienė

Antrąją vietą užėmė robotą sukūręs pirmokas iš Kybartų. Pats robotas sulipdytas iš aliuminio folijos ir kitokių medžiagų, tačiau jo valdymui panaudotas distanciniu būdu valdomas mašinytės mechanizmas. Vaikui prireikė nemažai išradingumo, kad robotas galėtų vaikščioti, šviesti ir skambėti tam tikra melodija.

Trečiąją vietą laimėjo pirmokų komanda iš Vilniaus, sukūrusi eko vandens filtrą, kuris skirtas valyti panaudotą, nešvarų vandenį. Įpiltas nešvarus vanduo prateka pro skirtingus akmens, smėlio, anglies, popieriaus ir medžiagos filtrus. Po šio filtravimo proceso ištekėjęs vanduo tampa daug švaresnis. Tokiu būdu išvalytas vanduo dar kartą gali būti naudojamas mokyklos patalpų ir daiktų valymui, eksperimentams, žaidimams, gėlių laistymui ar rankų plovimui po kūrybinių darbų.

Organizatorių nuotr./Mokinių darbai
Organizatorių nuotr./Mokinių darbai

Rėmėjai padovanojo vaikams vertingus prizus

„Toks patyriminis, praktinis ugdymas skatina vaikų kūrybiškumą, gebėjimą pritaikyti įgytas žinias praktiškai, analizuoti, taip pat moko dirbti komandoje, nes kuriant dažnai tenka bendradarbiauti tarpusavyje.

Ir buvo labai džiugu, kad radome rėmėjų, nes man atrodė, kad jeigu vaikai kuria, kažką daro, jie turi gauti ir grįžtamąjį ryšį. Rėmėjų dėka vaikai gavo tikrai labai gerus prizus. Daugiausiai mus parėmė prekybos tinklas „Norfa“, taip pat Vilniaus savivaldybė. Pirmos ir antros vietos nugalėtojai išsinešė tikrai gerus, brangius dronus, o ir visi kiti, kurie buvo pakviesti į konferenciją, neišėjo be prizų“, – pasakojo N.Banevičienė.

Paklausta, ar nesigailėjusi, kad užsikrovė tokį papildomą daiktą, moteris atviravo, kad darbo buvo netgi daugiau negu ji tikėjosi, tačiau ji yra aktyvi mokytoja ir kiekvienais metais stengiasi sugalvoti ką nors nauja.

„Šiuo atveju buvo labai svarbus ir mokyklos palaikymas. Tu gali turėti daug idėjų, bet jeigu prie jų niekas neprisidės, vienas nelabai ką pasieksi. Mokykla mano idėją labai palaikė, visi prisidėjo kuo galėjo. Tai tikrai komandinis darbas“, – tikino pašnekovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis