Stilistė J.Malakauskaitė – apie „aštrią“ kėdę savo darbų parodoje: „Tai simbolis būtinybės judėti į priekį“

Baltutėliai tapybos darbai, rankomis dažais išmargintas kilimas ir „aštri“ kėdė – tai tik dalis menininkės, garsios plaukų stilistės Jurgitos Malakauskaitės kūrybinių sprendimų, privertusių aikčioti visus, dalyvavusius jos autorinės parodos „Balta“ atidaryme Tirkšlių kultūros centre, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jurgita Malakauskaitė gimtinėje pristatė autorinę parodą ir meninę instaliaciją
Jurgita Malakauskaitė gimtinėje pristatė autorinę parodą ir meninę instaliaciją / Emilijos Aurėjos Pazniokaitės nuotr.

Grįžo į gimtinę

Vilniuje dirbanti ir kurianti talentinga moteris į gimtąjį miestelį Mažeikių rajone „grįžo“ iki spalio pabaigos – būtent iki to laiko kultūros erdvėje bus galima gyvai apžiūrėti šviesiuosius paveikslus bei juos vienijančią instaliaciją. Beje, pastaroji sukurta specialiai tirkšliškiams.

„Tirkšliuose aš formavausi kaip asmenybė. Čia gimė mano pasaulėžiūra, ryšys su aplinka, savitas jos matymas ir vertinimas. Tirkšliai buvo mano pirmoji stotelė, atvėrusi naujas galimybes. Jei būčiau likusi viename taške, gyvenimas, matyt, būtų kitaip susiklostęs. Tad menu norėjosi visus paraginti nebijoti pokyčių“, – apie „stotele“ pavadintos instaliacijos – vinimis „išdailintos“ kėdės, idėją pasakoja J.Malakauskaitė.

Emilijos Aurėjos Pazniokaitės nuotr./Jurgita Malakauskaitė gimtinėje pristatė autorinę parodą ir meninę instaliaciją
Emilijos Aurėjos Pazniokaitės nuotr./Jurgita Malakauskaitė gimtinėje pristatė autorinę parodą ir meninę instaliaciją

Centrine ekspozicijos ašimi tapęs nebenaudotinas baldas, anot autorės, yra simbolis būtinybės judėti į priekį.

„Jei bus patogu, iš komforto zonos niekas nenorės pasitraukti. O to, kad atrastume naujas erdves ir tobulesnes savęs versijas, tikrai reikia“, – sako J.Malakauskaitė.

Mintis apie galimybę surengti kraštietės tapybos darbų parodą kilo Tirkšlių kultūros centro direktorei Salomėjai Macijauskienei.

Prie to, kad „Balta“ ekspozicija atkeliautų į nuo didmiesčių nutolusią vietovę, prisidėjo ir Mažeikių kultūros centro „Skrajojamojo“ teatro režisierė Airida Lementauskienė, teatro aktorė Daiva Narmontienė, vokalo pedagogo Antano Dargio mokinė Austėja Petrauskaitė.

„Jaudulio kalbant apie savo jausmus žmonėms, su kuriais kartu užaugau, buvo labai daug. Bet esu laiminga, galėjusi pristatyti save tokią – atvirą ir nerimaujančią“, – prisipažįsta kūrėja.

Glumina sprendimais

Į sostinę iš Tirkšlių J.Malakauskaitė atvyko tobulinti savo, kaip plaukų stilistės bei įvaizdžio formuotojos, įgūdžių. Gabią merginą ėmė vertinti ne tik klientai, bet ir įvairių televizijos projektų, šou programų kūrėjai.

Naujos atsivėrusios galimybės pašnekovę paskatino imtis drąsaus sprendimo įkurti išskirtinę studiją. Daugiau nei 100 kvadratinių metrų plotas yra tarsi chameleonas, galintis prisiderinti prie skirtingų klientų poreikių.

„Dažniausiai „Selfstation“ yra grožio salonas, kur kerpu, šukuoju, dažau klientų plaukus, darau makiažus. Bet kartais ši erdvė tampa neatpažįstama – joje vyksta parodos, privačios šventės, degustacijos, šokių vakarai, išskirtinės vakarienės, fotosesijos“, – pasakoja J.Malakauskaitė, neslėpdama, jog paaiškinti žmonėms, kas vis dėlto yra jos studija, nėra paprasta.

Žinoma moteris jau ne kartą yra nustebinusi visuomenę savo netradiciniais sprendimais – eko balerinomis, papuošusiomis studijos lubas, piešiniais, eksponuotais ant dovanų maišelių, žole sužaliuojančiais baldais ar pagal metų laiką, temą bei nuotaiką savo išvaizda keičiančiu sudžiūvusiu medžiu, antram gyvenimui prikeltu prie įėjimo į studiją.

Teptukai ir jausmas

Skirtingos veiklos – grožio sritis ir renginiai, įkvėpė dar vieną kūrybiškos asmenybės pomėgį, susijusį su interjerų kūrimu bei tapyba.

Prieš penkerius metus tapyti pradėjusios kūrėjos darbai pirmą kartą viešai pristatyti Vilniuje šios vasaros pradžioje.

„Be eskizo, be nuotraukos. Tik iš jausmo, tik tai, kas šauna į galvą. Pasineri į emociją ir ranka pradeda pati judėti. Taip, kaip negaliu kirpti „iš vadovėlio“, taip ir tapyti negaliu pagal paruoštą eskizą“, – apie savo paveikslų kolekciją kalba J.Malakauskaitė.

Pirmieji potėpiai gimė tuomet, kai J.Malakauskaitė įrenginėjo savo būstą ir kūrė jo interjerą.

„Kaip ir visos kitos detalės, taip gimė ir pirmasis paveikslas – iš emocijos, šviesos troškimo, optimizmo. Žaidžiau spalvomis dieną po dienos, naktis po nakties. Euforija. Sluoksniai, tepimai. Pabaiga ir vėl nauja pradžia“, – taip apie vieną po kito gimusius ir savo naujus namus iškart suradusius darbus pasakoja menininkė.

J.Malakauskaitė atvira – kūrybinį proveržį sustabdė pandemija. Pasaulyje vykusios permainos padarė įtaką ir jai.

„Tik po kelių mėnesių tylos vėl ėmiau tapyti. Tada supratau, kad mano paveikslai yra daugiasieniai. Jie tarsi neturi ribų ir gali kabėti visais kampais – priklausomai nuo erdvės, nuo krintančios šviesos, nuo kiekvieno žmogaus interpretacijos. Jie gali transformuotis“, – tvirtina kūrėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis