2023 03 18

Vienu paspaudimu galima virsti įspūdinga gražuole: besaikis filtrų naudojimas soc. tinkluose kelia susirūpinimą

Ar yra tekę susidurti, kai socialiniuose tinkluose matytas žmogus neatpažįstamas realybėje? O galbūt stebėjotės, kaip gražiai instagrame atrodo tam tikro asmens veidas? Gal net sukrebždėjo viduje nemalonus jausmas – kodėl jūs taip negalite atrodyti? Tokias mintis gali sukelti internete matomos nuotraukos ir vaizdo įrašai, kuriuos vartotojai koreguoja įvairiais filtrais. „Yra realiai keičiama išvaizda – nekalbame tik apie užmaskuotą spuogelį ar raukšlelę“, – sako psichologė Sonata Vizgaudienė.
Soc. tinkluose naudojami filtrai verčia sunerimti
Soc. tinkluose naudojami filtrai verčia sunerimti / TikTok/@msxannie, 123RF nuotr.

Susirūpinimą kelia naujas „TikTok“ filtras

Prieš pandemiją, kai susiruošdavau eiti į lauką, paprastai pasidarydavau makiažą. Dėl to jaučiausi patrauklesnė, o kitoks žmonių elgesys su manimi, kai pasidažydavau blakstienas tušu, tik dar labiau sustiprindavo šį suvokimą, rašo BBC žurnalistė.

Bet tada prasidėjo karantinas, darbas namie. gimė kūdikis. Laisvas laikas bei motyvacija pasidažyti lūpas liko praeityje. Taigi, kai pirmą kartą socialiniuose tinkluose pamačiau filtrą, kuris atliko šį darbą už mane, buvau nustebinta. Susimąsčiau – ar tikrai toks didelis skirtumas tarp 15 minučių, kurias ryte skiriu makiažui, ir filtro uždėjimo ant mano nuotraukos internete?

@joannajkenny DON’T USE THIS FILTER ⚠️ This is the viral filter everyone is using rn. Tell me honestly, have you ever not shown up irl because of how you’ve misrepresented yourself on social media? If so, you’re not alone ❤️‍🩹 You deserve to live a full and happy life without worrying about how you look doing it 💅 #poresnotflaws #boldglamour #beautystandards #beautystandardsarefake #bodyimagemovement #bodyimagehealing #joannakenny #toxicbeautystandards #skinconfidence #skinconfident #nofilterchallenge #fyp2023 ♬ original sound - made by Jo

Grožio filtrams išpopuliarėjus, kyla vis daugiau diskusijų, kuriose smerkiamas jų galimas poveikis viskam – pradedant mūsų savigarba ir baigiant jų galia populiarinti vieną konkretų grožio standartą. Neseniai pasirodžius „TikTok“ filtrui „Bold Glamour“, kurio efektas yra stulbinantis, daugelis vartotojų suabejojo, ar ši technologija nenuėjo per toli.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis