5 mitai apie moters seksualumą

Moteriškas seksualumas jau seniai nebėra nepatogi tema, tačiau stereotipai vis dar gyvena mūsų pasąmonėje. Beje, tai dažnai tampa ir rimtomis problemomis intymių santykių sferoje. O ką apie tai sako mokslininkai? Kokius mitus jie paneigia?
Pora lovoje
Pora lovoje / Vida Press nuotr.

Pasirodo, mitų yra ne vienas. Štai keletas populiariausių.

Moterys yra monogamiškos

Apie tai, kokie mes esame, monogamiški ar ne, siūlome jums paskaityti straipsnyje Ekspertai apie žmogaus prigimtį, poreikius ir fantazijas: ar tikrai esame monogamiški?

Manymas, kad moterys jaučia potraukį tik vienam partneriui, ir yra užprogramuotos tam vieninteliam pagimdyti vaikus, nėra teisingas. Tikinama, kad iš tikrųjų ilgalaikiuose santykiuose moterų libido metams bėgant stipriai mažėja. Apie tai savo knygoje „What do woman want“ rašo ir žurnalistas Danielis Bergneris.

O mokslininkai iš Gvelfo universiteto Kanadoje tikina, jog moterims potraukis išblėsta kur kas greičiau nei vyrams. Tai gali būti susiję su hormoniniais pakitimais ir tuo, kaip moteris jaučiasi santykiuose: ar ji yra artima su partneriu, ar jaučiasi vertinama, geidžiama ir pan., rašoma Psychologies.ru.

Su amžiumi moterų potraukis mažėja

Psichologai iš Teksaso universiteto atliko tyrimą ir išsiaiškino, jog 30-40 metų laikotarpis moterims yra kur kas seksualiai aktyvesnis nei palyginti sulaukus 20-ies. O Harvardo medicinos mokyklos studijoje teigiama, kad keturiasdešimtmetės patiria stipresnius bei turi didesnius šansus patirti daugybinius orgazmus.

„Seksualinio potraukio mažėjimas susijęs ne su amžiumi, bet su psichologinėmis problemomis“, – teigia psichologė, knygos The New Joy of Sex autorė Susan Quilliam. Ji priduria, kad moterys, atsisakydamos sekso brandžiame amžiuje, nenutuokia, koks jausmingumo potencialas išlieka neatvertas.

Moterys apie seksą galvoja mažiau nei vyrai

Kas trečias erotikos žiūrėtojas internete – moteris, teigiama Nielsen/Net apklausoje. Moterys lyderiauja ir erotinės literatūros srityje. „Esmė ne tame, kad moterų domėjimasis seksu yra mažiau išreikštas. Greičiau jau moterų libido jautresnis platesniam stimulų spektrui, pavyzdžiui, žodžiams, garsams ir pan. Be to, moterų seksualinio susijaudinimo mechanizmas yra kitoks – sudėtingesnis. Čia veikia daug faktorių ir pirmoje vietoje – emocinė būklė“, – sako seksologė Meredith Chivers.

Remiantis Ohajo universiteto tyrimu, skirtumas tarp vyrų ir moterų seksualinio aktyvumo, kuris buvo fiksuotas ankstesnėse apklausose, gali būti netikslus dėl pačios apklauso dalyvių kuklumo.

„Moterys gana stipriai reaguoja į socialinius lūkesčius dėl savo seksualinio elgesio ir dėl to, atsakydamos į apklausos klausimus, gali būti uždaros“, – mano tyrimo autorė Terry Fisher.

Moterims reikia daug laiko, kad susijaudintų

Moterims ir vyrams reikia maždaug tiek pat laiko, kad susijaudintų. Prie tokios išvados priėjo Makgilo universiteto tyrimas Kanadoje. Esminis klausimas ne „kiek laiko“, bet „kaip“.

Tyrimo autorių nuomone, pagrindinė menka moterų susijaudinimo priežastis slypi tame, kad seksas ne visą laiką vyksta moterims priimtinoje psichologinėje atmosferoje. „Mūsų kultūroje pirmenybė teikiama vyro pasitenkinimui ir tiems sekso pasirinkimams, kurie jam padeda tai pasiekti“, – pastebi lyčių psichologiją tyrinėjanti Lisa Wade.

Ji priduria, kad kai moteriai vyro pasitenkinimas yra svarbiau nei jos pačios, moteris net atsisako minties, kad pati galėtų patirti orgazmą. Ilgainiui išmokusi tai imituoti, moteris praranda kontaktą su savo pojūčiais, ir tai priveda prie seksualinės disfunkcijos.

Seksas priverčia moteris įsimylėti

Kita iš šio mitų variacijų skamba taip: „Vyrų emocijos nėra susijusios su seksualine sfera, todėl jis gali užsiimti seksu tik dėl malonumo. Moterims orgazmo metu išsiskiria hormonai, kurie keičia emocinį foną“.

„Iš tikrųjų, orgazmo metu išsiskiria meilės hormonai – t.y., oksitocinas tiek vyrams, tiek moterims, tačiau nėra jokių įrodymų, kad oksitocinas veiktų moteris kitaip, ir sukeltų įsimylėjimo jausmą“, – sako Barry Komisarukas iš Rutgerso universiteto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis