Advokatė Evelina Kiznė paaiškino, kada tinkamas metas prašyti padidinti gaunamą darbo užmokestį ir kaip tai geriausia padaryti, kad liktum ne tik išgirstas, bet ir pasiektum savo tikslą.
Pasak teisininkės, paprastai besibaigiant metams ar jų pradžioje daug darbuotojų pagalboja apie galimybę peržiūrėti nustatytą darbo užmokestį. Kai kuriose įmonėse darbuotojų atlyginimai peržiūrimi kasmet, o kitose darbuotojai patys inicijuoja atlyginimo peržiūrą. Abiem atvejais patariama darbuotojui pasiruošti ir atlikti namų darbus.
„Jei darbuotojas pats inicijuoja susitikimą su vadovu prieš tai jam reikėtų atlikti išsamų tyrimą apie savo darbo pozicijos atlyginimų dydžius rinkoje. Palygininkite savo atlyginimą su panašaus darbo ir pozicijos atlyginimu jūsų mieste. Naudokite informaciją iš įvairių interneto svetainių, darbo skelbimų, klauskite pažįstamų, jei jie dirba panašų darbą“, – patarė E.Kiznė.
Tokiame pokalbyje labai svarbu pasiruošti argumentus, kuriuos pateiksite vadovui. „Neužtenka pasakyti: „Aš noriu didesnio atlyginimo.“ Pasiruoškite argumentus, kodėl turėtumėte gauti didesnį atlyginimą. Gal turite daugiau atsakomybių, įgijote naujų įgūdžių, ar jūsų darbo rezultatai yra ypač geri? O gal esate lankstus, lengvai prisitaikote prie pokyčių ir klientai jus giria ir vertina?“, – sakė darbo teisės žinovė.
Nors jau minėta, kad mintys apie pokalbį dėl didesnės algos darbuotojus aplanko metų sandūroje, anot E.Kiznės, tai nėra idealiausias metas tokiam pokalbiui.
„Turbūt idealiausias laikas tokiam pokalbiui, kai įmonėje įvyksta kažkas pozityvaus ir naudingo, susijusio su jūsų tiesioginiu darbu. Pvz., užbaigėte projektą, gaunate puikių atsiliepimų ar vykdote užduotis „su kaupu“. Blogas laikas prašyti didesnio atlyginimo, kai vadovas susiduria su iššūkiais, yra prastai nusiteikęs ar perdegęs. Taip pat, jei vadovas neturėjo laiko pastebėti jūsų darbo ir nežino apie jūsų puikius rezultatus“, – patarė pašnekovė.
Susitikimo metu su vadovu dera elgtis profesionaliai. Būkite ramus, pateikite argumentus ir parodykite savo kuriamą vertę įmonei. Pasak advokatės, nederėtų pokalbio paversti aršia diskusija, kurios metu bandote vadovui įrodyti, kad jis privalo jums padidinti atlyginimą.
„Venkite demonstruoti neigiamas emocijas“, – pabrėžė pašnekovė.
Nors darbuotojas dažniausiai tokiame pokalbyje jaučiasi esantis derybose, pasak E.Kiznės, nereikėtų vadovo „kankinti“ savo argumentais, jei matyti, kad per vieną pokalbį savo tikslo (didesnio atlyginimo) nepavyks pasiekti: „Tiesiog pateikite savo argumentus, o prie temos galite grįžti kito pokalbio metu. Gali būti, kad vadovą užklupote nepasiruošusį ir jam taip pat reikia laiko pagalvoti bei priimti sprendimą, tad duokite jam laiko.“
Jos teigimu, gali būti, kad vadovas, apsvarstęs jūsų norus, priims ne tokį sprendimą, kokio tikėjotės. „Būkite tam pasiruošęs ir apsvarstykite, ar yra alternatyvų. Gal kitų darbo sąlygų keitimas galėtų būti atlyginimo padidinimo alternatyva. Pvz., galbūt norite ilgesnių atostogų ar lankstesnio darbo grafiko? Aptarkite tai su vadovu“, – siūlė teisininkė.
Tikrai nemažai žmonių nemėgsta (arba nemoka) apie darbo užmokestį su vadovu kalbėtis gyvai. Tokiu atveju galima savo argumentus išdėsti raštu nusiunčiant jam prašymą padidinti atlyginimą.
„Vadovaujantis Darbo Kodekso 46 straipsniu, jei vadovas darbuotojo prašymo netenkina, jis turi raštu pateikti motyvuotą atsakymą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo darbuotojo prašymo pateikimo.
Susitarus dėl didesnio atlyginimo (ar kitų darbo sąlygų pakeitimo, pagerinimo), reikėtų nepamiršti to įforminti atitinkamais dokumentais“, – sakė teisininkė, pridūrusi, kad, vieno atsakymo tinkančio visiems tikrai nėra. Tačiau aprašyti patarimai tikrai gali užvesti ant kelio, kaip ir kada prašyti didesnio atlyginimo,
Daugiau informacijos ir patarimų darbo teisės klausimais galite rasti advokatės E.Kiznės „Instagram“ paskyroje „Advokatė_Evelina“