02 03

„Atrodo, kad mūsų niekas nesieja“: santykių monotonija – ar verta su ja kovoti?

Santykių pradžioje trokštate susilieti su mylimu žmogumi, ieškote menkiausių progų susitikti, pasimatyti ar bent jau išgirsti balsą. Nuolat galvojate, svajojate, trokštate apsikabinti ir ištirpti glėbyje. Sunku net įsivaizduoti, kad kažkada galėtų būti kitaip. Kiekvieną laisvą akimirką praleidžiate kartu, tai džiugina, o svajonės dar labiau padidina laimės jausmą. Pomėgiai, susitikimai su draugais ir visos kitos veiklos atsiduria antrame plane.
Santykių krizė
Santykių krizė / Vida Press nuotr.

Bet praeina metai, antri, treti..., santykius užvaldo pilka kasdienybės monotonija ir nusivylę negalite atsistebėti tokiu pasikeitimu. Kaip įmanoma, kad jaudulys ir aistra vienas kitam taip greitai išblėso?

Monotonija santykiuose – ką tai reiškia?

Tam tikra prasme nuobodulys ir monotonija santykiuose yra natūralūs ir naudingi. Gamta mus užprogramavo taip, kad po jaudulio akimirkų ateitų nusiraminimas. Galima pasakyti, kad tam tikra prasme monotonija santykiuose yra biologiškai nulemta.

Pripratimas yra vertingas prisitaikymo mechanizmas, leidžiantis priprasti prie dirgiklių, net jei jie iš pradžių ir sukelia stiprias emocijas. Jei nuolat jaustume įsimylėjimo laikotarpio – santykių pradžios – jaudulį, pritrūktų išteklių darbui, pomėgiams, draugams ar vaikams.

Tam tikru momentu mes priprantame prie kito žmogaus, nusiraminame, ir ši būsena leidžia tęsti darbą, auginti vaikus, tobulėti ir palaikyti gerus santykius su draugais. Nėra nieko blogo, jei tam tikri dalykai atliekami automatiškai, pavyzdžiui, pusryčių ruošimas, vaikų į mokyklą vežimas ir pan. Gebėjimas priprasti reiškia, kad kažkas jaudinančio praranda savo galią, nes tai tampa pasikartojančiu reiškiniu.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Rūta Kažimėkienė
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Rūta Kažimėkienė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis