Ekspertai apie žmogaus prigimtį, poreikius ir fantazijas: ar tikrai esame monogamiški?

Santykiai tarp dviejų žmonių visuomet yra unikalūs ir remiasi tarpusavio susitarimu, kas juose priimtina, o kas ne. Tačiau ar visada gauname tai, ko norime? Prisitaikome prie partnerio norų ir minčių savo valia ar norėdami nesusipykti? Žmonės vis dažniau ieško savo tapatybės ir atsakymų į klausimus, kas jie tokie savo kuriamuose santykiuose.
Meilės trikampis
Meilės trikampis / Shutterstock nuotr.

Monogamija, poliamorija – tai tik keli santykių kūrimo būdai. Natūralu, kad monogamija yra pats populiariausias kelias kurti santykius, tačiau ką apie tai kalba mūsų prigimtis?

Su porų psichologu Mykolu Trunce ir seksologe-psichologe Laura Butvilaite kalbamės apie tai, kokie mes esame, kas svarbu kuriant santykius, ir kodėl kurdami tvirtą ryšį su partneriu, galime norėti žvalgytis į kitus? Kaip apskritai užmegzti sėkmingus ir darnius santykius, kad jaustumėmės laimingi?

M.Truncė sako, kad šiuolaikinėje visuomenėje turėtume kurti tik monogaminius santykius ir priduria, kad santykių mokyklos nėra, tad į santykius ateiname be jokios patirties ir nežinodami, nuo ko pradėti juos kurti.

„Jeigu į poligaminius santykius pažvelgtume iš istorinės pusės – homo sapiens seniausiais laikais turėjo kelis užsiėmimus: medžiojo ir kariavo. Į karą išeina tūkstantis vyrų, grįžta – 100. Istorinės sąlygos ir galimybės klostėsi taip, kad poligaminiai santykiai galėjo klestėti.

Mano spėjimu, monogaminė šeima atsirado prieš maždaug 6000 metų, kai atsirado ir žmonių sėslumas, jie pradėjo verstis žemdirbyste, auginti maistą ir jiems reikėjo saugoti savo sukauptą turtą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis