Kaip pasakyti, ko jums reikia, kad jūsų prašymas būtų patenkintas

„Nesitikėkite, kad kiti nuspės jūsų norus ir pageidavimus. Jei norite, kad jie būtų patenkinti, turite apie juos pasakyti garsiai. Viskas, kas vyksta mūsų gyvenime, didele dalimi priklauso nuo komunikacijos. Jeigu nesugebate išreikšti, ko jums reikia, kaltinti galite tik save“, – teigia Stephenas Harvey savo knygoje „Svajok kaip moteris, nugalėk kaip vyras“, rašo women.ru.
Motyvaciją ir sėkmę galima paskatinti
Motyvaciją ir sėkmę galima paskatinti / Vida Press nuotr.

Prašyti nėra gėda

Pasak daugybės mokslinių tyrimų, prašymas yra labai stiprus ginklas. Mokslininkai įrodė, kad žmonės kitų prašymus patenkina daug dažniau nei mes manome. Pasirodo, žmonės labai rimtai vertina aplinkinių prašymus, todėl nesigėdykite prašyti dažniau.

Štai sociologė Annette Lareau tyrinėjo, kaip vaikai iš skirtingų socialinių sluoksnių užduoda klausimus ir prašo. Vaikai iš pasiturinčių ir vidurinės klasės šeimų labai natūraliai jautėsi turintys teisę ko nors paprašyti. Jie buvo įsitikinę, kad yra verti to, ko prašo. Tai rodo, kad šių vaikų savivertė nėra žema, todėl jie pasiekia, ko nori.

Mokslininkai įrodė, kad žmonės kitų prašymus patenkina daug dažniau nei mes manome.

Tačiau jeigu vaikai auga aplinkoje, kurioje vyrauja nuostata, kad jeigu tu kažko nežinai, esi liurbis, o jeigu ko nors prašai, vadinasi, prisipažįsti, kad to neturi, išdidumas neleidžia jiems prašyti. Tačiau sociologė primena: kartais nuo to, ar sugebėsime paprašyti, priklauso tai, kaip toliau gyvensime. Prašykite ir jums atsivers daugiau galimybių savo gyvenimą pakeisti norima linkme.

Kaip teisingai paprašyti

Mes visi puikiai žinome, kad kažko prašydami galime sulaukti neigiamo atsakymo. Pavyzdžiui, žmogus, įvertinęs riziką, suabejos, ar verta jam veltis į tai. Beje, jeigu jūsų santykiai su žmonėmis apsiriboja tik prašymais, tikimybė sulaukti neigiamo atsakymo labai padidėja. Žmonės jaučia, kai jais tik naudojamasi. Kaip prašyti, kad jūsų prašymas būtų patenkintas?

Štai šeši dalykai, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį.

Žinokite savo vertę. Jeigu patys nejaučiate, ko esate verti, pašnekovui pačiam tenka jus įvertinti. Žinoti savo vertę ir garsiai apie ją pareikšti – du skirtingi dalykai. Tarkime, jūs savo darbą vertinate keliais tūkstančiais eurų. Vadinasi, turite stengtis, kad jūsų darbo užmokestis maksimaliai priartėtų prie jūsų užsibrėžtos sumos. Darbo pokalbio metu ją padidinkite, kad galėtume nusileisti. Jeigu žinote savo vertę, didelė tikimybė, kad gausite, ko norite.

Žinokite, ko esate verti. Dažnai žmonės, ypač tai būdinga moterims, aukoja savo interesus dėl kitų. Tai nėra gerai. Žinoma, kompromisai būtini, tačiau nepamirškite savęs. Svarbu nesupainioti to, ko jūs verti, su tuo, ko norėtumėte, bet dar neužsidirbote.

Būkite konkretūs. Aiškiai išreikškite savo norus. Jeigu to nedarote, savo tikslo sieksite ilgiau.

Nedarykite prielaidų. Niekas nemoka skaityti svetimų minčių. Nesvarbu, kaip gerai pažįstate žmogų, - jis gali nė nenutuokti, ko norite, net jeigu jūsų norai, kaip jums atrodo, yra akivaizdūs. Įgarsinkite, ko norite, dar kol stovite ant kranto ir nepradėjote plaukti.

Kalbėkite apie savo vertybes. Aiškiai išsakykite savo prioritetus, kad vėliau nesigailėtumėte, kad laiku to nepadarėte. Nepaminkite savo principų, nedarykite nieko, kas jums atrodo neteisinga.

Atminkite, kad atsakymas „ne“ nėra galutinis. Net jeigu, pavyzdžiui, jūsų darbdavys, nesutinka patenkinti jūsų prašymo, negriaukite santykių, nedeginkite tiltų ir neatsisakykite to, kas jums siūloma, pažvelkite į situaciją jūsų oponento akimis. Blogiausia, kas gali nutikti, – jums tiesiog bus pasakyta „ne“ ir viskas liks taip, kaip yra.

Pratimas, lavinantis sugebėjimą paprašyti:

  • Parašykite tris pageidavimus, kurių jūs taip ir neišdrįsote išreikšti.
  • Kodėl jūs neprašote žmonių jums padėti? Parašykite tris argumentus.
  • Nurodykite tris žmones, kurių norėtumėte ko nors paprašyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis