Pripažinkime – visi esame bent kartą nusivylę gauta kalėdine dovana. Tai buvo ir jau turima knyga. Netinkamo dydžio marškinėliai. Ar megztinis, išmargintas raštais, kurie, jau dabar žinote, niekada nenuguls ant jūsų. Muilas...
Nors netinkamos jums, kai kurios dovanos rinktos su gerais ketinimais. Tačiau kadangi tenka pasakyti: „Labai gaila, bet jau ją turiu“ arba „Mano dydis – ne 40“, jos tiesiog atsiduria šiukšliadėžėje.
Žinoma, galime susigrąžinti bent pinigus, parduodami tokias gautas dovanas, tačiau tai nėra labai mandagu. Laimei, galime išgelbėti Kalėdas!
Tyrėjai iš Harvardo ir Stanfordo universitetų atskleidė, kad žmones džiugina ne staigmenos. Jie labiausiai džiaugiasi gavę tai, ko prašė, rašo portalas news.com.au.
Sutikite, juk labiausiai džiaugiatės, gavę tai, ko tikrai norėjote? Tai kodėl perkant dovanas kitiems turėtų galioti kita taisyklė?
Kai išgirstate prašymą dėl dovanos ir nusprendžiate vis dėlto patys sugalvoti, ką dovanoti, manydami, kad žmogus įvertins jūsų pastangas patiems sumąstyti, kas patiks tam, kuris gaus dovaną. Vis dėlto šis gestas gali būti priimtas kaip jūsų nenoras klausytis. Tai patvirtina ir tyrėjai Francesca Gino ir Francis Flynnas. Jų teigimu, dovanų gavėjai tokiais atvejais gali nusivilti, kad dovanotojai neišgirdo net aiškiai išsakytų jų norų.
Jų duomenys rodo, kad žmonės labiausiai džiaugiasi gaudami tai, ko prašė.
Tiesa, tyrėjai neįtraukė į tyrimą labai brangių dovanų. Kiekviena taisyklė turi išimčių. Jei kažkas jūsų prašys knygos, o jūs dovanosite kelionę ar automobilį, greičiausiai nelaimingo dovanos gavėjo veido neišvysite.
Vis dėlto – žinutė aiški. Jei norite, kad dovanos gavėjai šypsotųsi nuoširdžiai, iš anksto pasidomėkite, ko jie nori, ką mėgsta, o tuomet kulniuokite į parduotuves.
O ką daryti, kai kažkas jūsų klausia, ko norite dovanų? Niekuomet neleiskite rinktis kitam žmogui iš kelių variantų. Anot tyrėjų, gavę keletą variantų, žmonės mano, kad dovanos gavėjas apsidžiaugtų galbūt dar labiau bet kuria kita dovana, neįtraukta į sąrašą – mat tvirto apsisprendimo nėra.
Tyrėjų teigimu, kai buvo duotas tik vienas dovanos variantas, jos pirkėjas aiškiai suprato žinutę – kad norima tik to dalyko, o pirkti kažką kitą būtų prasta mintis.