Manote, kad nesate patrauklus? Džiaukitės, jums visada lengviau bus susirasti partnerį

Dažnai manoma, kad patraukliems žmonės gyvenime sekasi labiau, jiems dažniau atidaromos visos durys, jie geriau vertinami, gyvena aktyvų socialinį gyvenimą ir visada apsupti geranoriškai jų atžvilgiu nusiteikusių žmonių. Tačiau tyrimai rodo ir kitą tendenciją – patrauklūs žmonės jaučiasi labiau vieniši nei mažiau patrauklūs jų bendraamžiai, jiems sunkiau įsidarbinti ir net susirasti partnerį, rašo The List.
Pasimatymas
Pasimatymas / 123RF.com nuotr.

Tyrimais nustatyta, kad patrauklūs žmonės turi neabejotiną pranašumą tam tikroje socialinėje aplinkoje. Pavyzdžiui, teismo salėje yra mažesnė tikimybė, kad prisiekusieji juos pripažins kaltais. Akademinėje erdvėje jie gali gauti aukštesnį įvertinimą už tokios pačios kokybės darbą, kurį pateikė jų mokslo draugai. O „mieli“ vaikai rečiau sulaukia suaugusiųjų barimo. Be to, 2014 m. žurnale „Journal of Behavioral and Experimental Finance“ paskelbtas tyrimas parodė, kad kai kuriose verslo erdvėse, pavyzdžiui, nekilnojamojo turto sferoje, patraukliems žmonėms sekasi geriau.

Šiuo atveju suveikia psichologinis mechanizmas, pagal kurį vieną sociumo pageidaujamą savybę turinčiam žmogui automatiškai priskiriamos visos pageidaujamos savybės: jei žmogus yra patrauklus, manoma, kad jis yra išsilavinęs, kompetentingas, turtingas, turi puikų humoro jausmą ir pan. Deja, šis aureolės efektas nebūtinai padeda patraukliems žmonėms socialiniame gyvenime.

Susiduria su pavydu ar net neapykanta

Žurnale „Journal of Personality and Social Psychology“ publikuotas tyrimas parodė, kad patraukliems žmonėms sunku užmegzti prasmingą draugystę su kitais, ypač su tos pačios lyties žmonėmis. Koją draugystei pakiša kitų žmonių pavydas. Mat, įvairiuose susibūrimuose, renginiuose, vakarėliuose visi nori susilaukti dėmesio, o patrauklus žmogus vertinamas kaip rimtas konkurentas, galintis šį dėmesį iš jų atimti.

Be to, žmonės linkę lyginti save su patraukliausiu grupės asmeniu – tai dar vadinama socialiniu lyginimu. Ir jeigu jie patys nesijaučia pakankamai patrauklūs, nepasitiki savo išvaizda ar asmenybės spalvingumu, nejučia pradeda jausti pavydą patraukliam grupės nariui. Dėl šios nesąmoningos konkurencijos žmonės gali atsiriboti nuo patrauklaus asmens. Ir tai natūralu – mes visi saugome savo ramybę ir laikomės atokiau nuo žmonių, kurie kelia nesaugumo jausmą. Kraštutiniu atveju patrauklus žmogus gali netgi susidurti su neapykanta savo atžvilgiu.

Darbe susiduria su išankstiniu nusistatymu

2014 m. žurnale „Sociology Compass“ paskelbto socialinės psichologijos tyrimo duomenimis, patrauklesni žmonės turi daugiau galimybių pakilti karjeros laiptais ir uždirbti daugiau pinigų. Atlyginimo skirtumas tarp patraukliausio ir mažiausiai patrauklaus darbuotojo gali siekti net iki 15 proc. Tyrėjai paskaičiavo, kad patrauklus žmogus per gyvenimą turi galimybę uždirbti 230 tūkst. dolerių daugiau nei nepatrauklus asmuo.

Patrauklumas vyrams padeda kopti karjeros laiptais, tačiau patrauklios moterys, priešingai, susiduria su diskriminacija – jos neskiriamos į aukštesnes pareigas vien todėl, kad yra patrauklios.

Patraukliems žmonėms taip pat sunkiau gauti norimą darbą, ypač jeigu už darbo pokalbį atsakingas tos pačios lyties asmuo. Priežastis – jau minėtas pavydas, kad žmogus yra patrauklesnis už mane.

Partneriai nepasitiki patraukliais žmonėmis

Visuomenėje vyrauja nuostata, kad patraukliems žmonėms lengviau užmegzti pažintis ir rasti partnerį, nes jie neatsigina gerbėjų. Tačiau tai klaidinga nuomonė. Remiantis vienu iš internetinės pažinčių platformos „OKCupid“ įkūrėjų Christiano Rudderio atliktu tyrimu, kuriame išanalizuoti daugiau nei dešimtmečio duomenys, rasti partnerį daugiau šansų turi kaip tik mažiau patrauklūs žmonės.

Tyrimo metu vartotojų buvo prašoma įvertinti žmonių profilius skalėje nuo 0 iki 5. Gauti duomenys buvo palyginti su žinučių, kurių jie sulaukė, skaičiumi. Daugiausiai žinučių gavę žmonės buvo atsidūrę patrauklumo skalės viduryje. Mat, matydami patrauklaus žmogaus nuotrauką, dauguma nusprendžia, kad nesugebės savo išvaizda pritraukti tokio gražuolio, kuris neatsigina gerbėjų, todėl turi, iš ko rinktis. Niekam nepatinka būti atstumtam, todėl jie linkę bendrauti su žmonėmis, su kuriais, jų manymu, iš tikrųjų gali turėti šansą susitikti.

Sukelia egocentriško žmogaus įspūdį

Patrauklūs žmonės paprastai žino, kad tokie yra. Pasitikėti savimi jiems padeda komplimentai, kurių nuolat sulaukia. Tačiau pasitikintis savimi patrauklus asmuo kitiems gali sukelti sunkiai prieinamo žmogaus įvaizdį.

Remiantis tyrimu, rasti partnerį daugiau šansų turi kaip tik mažiau patrauklūs žmonės.

2016 m. tyrimo duomenimis, patrauklūs žmonės dažnai sudaro įspūdį, kad yra egocentriški, išpuikę ir jaučia turintys teisę būti nekompetentingais. Tyrimo metu nustatyta, kad nors su patrauklumo lygiu didėjo sociume pageidautinų savybių, priskiriamų asmeniui, skaičius, lygiai taip pat dažniau buvo priskiriama ir egocentriškumo savybė. Labiausiai prieinamais buvo įvardyti vidutiniškai patrauklūs žmonės.

Pasiekimai priskiriami sėkmei, o ne talentui

Patrauklūs žmonės visuomenėje dažnai laikomi mažiau talentingais ar darbščiais, o jų profesinė ar akademinė sėkmė siejama su jų išvaizda ir seksualiniu patrauklumu.

Žurnale „Journal of Personality“ atlikti tyrimai parodė, kad vertindami priešingos lyties asmenis mes juos suvokiame kaip talentingesnius už mažiau patrauklius kolegas, tačiau vertindami savo lyties atstovus esame labiau linkę manyti, kad jo sėkmę lėmė išvaizda, o ne talentas ar atsidavimas.

Apibendrinant galima teigti, kad, nors būti patraukliam vis dar yra pageidautina ir patrauklumas daugeliu atžvilgių gali palengvinti gyvenimą, yra nemažai situacijų, kai jis labai trukdo – pradedant įsidarbinimo galimybėmis, nerimtu požiūriu kaip į specialistą, baigiant nuoširdžiais santykiais su draugais. Kitaip tariant, buvimas itin patraukliu iš tiesų gali pabloginti gyvenimo kokybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis