#nebe(NORIUGYVENTI): kaip išdrįsti kalbėti apie savo emocinę sveikatą su esančiu šalia?

„Lietuviai uždari ir nelinkę atsiverti, kaip ir kalbėti apie prastą emocinę sveikatą, jiems tai nesaugi zona“, – sako 15min studijoje viešėjusi psichologė Aušra Mockuvienė.

Anot jos, vis dar nesame linkę klausti šalia esančiojo, kaip gi jis jaučiasi, lygiai taip pat ir patys nesame linkę atsakyti į tokį atvirą klausimą.

„Mūsų aplinkoje būta daug nesaugumo, nepasitikėjimo, tai yra tai, ko lietuviams reikėjo išmokti gyvenant represinėje visuomenėje, nes tai buvo gyvybiškai pavojinga.

VIDEO: #nebe(NORIUGYVENTI): kaip padėti gyvenantiems su depresija?

Matyt, nepasitikėjimas kitais vis dar mūsų kraujyje: nėra taip, kad tampi laisvas ir staiga kultūra pasikeičia. Nors pasitikėti vienas kitu jau galėtume, bet kultūrinis nekalbėjimo, uždarumo fenomenas, vis dar mūmyse. Nors taip, reali situacija jau kita", – tikino psichologė.

A.Žydelio nuotr./Psichologė Aušra Mockuvienė
A.Žydelio nuotr./Psichologė Aušra Mockuvienė

Aušra neabejoja, kad prireiks laiko, bet kalbėti atviriau ir nuoširdžiau visuomenė išmoks.

„Itališka visuomene gal ir netapsime, bet pokytis palengva vyksta. Kalbėdamiesi ir vieni kitų klausydamiesi prie to artėjame“, – vilties suteikė A.Mockuvienė.

Tačiau atkreipti dėmesį į emocinę sveikatą anksčiau, o ne tuomet, kai mūsų aplinkoje jau nutiko tragedija, išmokti išbūti dėl depresijos ir kitų gyvenimo sunkumų kylančiuose sunkumuose būtina kiekvienam mūsų, mano labdaros fondo #nebe(NORIUGYVENTI) sumanytojas Dalius Stankevičius.

A.Žydelio nuotr./Dalius Stankevičius ir Aušra Mockuvienė
A.Žydelio nuotr./Dalius Stankevičius ir Aušra Mockuvienė

Jo teigimu, nešti gyvenimo naštą vienam kartais būna yra per sunku, būtent tada turėtume prisiminti, kad pagalba ir išeitis slypi šalia esančiuose žmonėse. Kartais būtent jie tampa mūsų raktu į išsigelbėjimą.

Pokalbio tęsinio klausykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis