2022 08 19

Neringa Rekašiūtė. Gydantis Veros žvilgsnis į moters geismą

Parodų salės šviesos vis užgęsta, kai mudvi su drauge sustingusios žiūrim į Veros Šleivytės fotografijas Nacionalinėje dailės galerijoje. Muziejus ėmė taupyti elektrą su jutiminiais judesio davikliais, tačiau mums atrodo, jog panyrančios į tamsą nuotraukos mistiškai gerai sudera su jose vaizduojamais įvykiais ir santykiais tarp žmonių. Čia matoma Lietuvos istorijos dalis vis dar aptemusi, tačiau laikas ją apšviesti ir kai ką svarbaus pripažinti.
Neringa Rekašiūtė ir Veros Šleivytės paroda
Neringa Rekašiūtė

Kas yra Vera Šleivytė? Savo atsiradimu tarsi iš niekur ji man primena amerikiečių fotografę Vivian Mier, kurios aukso vertės negatyvai buvo atrasti tik po jos mirties. Nežinau, kur taip ilgai slėpėsi Vera, bet gal tai susiję su tuo, kas išryškėja jos fotografijose – moters žvilgsnis ir moters geismas.

Tai – du tabu, nepakankamai kultūroje matomi dalykai dar ir šiandien, ką jau kalbėti apie tarpukario Lietuvą ir gūdų sovietmetį. Geismas, nuogas kūnas, žaidimas lyčių vaidmenimis trykšta iš Veros tarpukariu darytų fotografijų, kuriose pilna saviironijos, nesislepiančio moters seksualumo ir homoerotikos. Taip, Vera mylėjo moteris ir jas nuostabiai fotografavo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis