Atliktas tyrimas atskleidė, kaipgi Kalėdoms ruošiasi vyrai ir moterys bei kas didesnį dėmesį skiria dovanoms, rašoma „Eurovaistinės“ pranešime žiniasklaidai.
Lapkričio mėnesį „Eurovaistinės“ užsakymu bendrovė „Norstat“ atliko tyrimą, kuris parodė Lietuvos gyventojų dovanų paieškos tendencijas. Pavyzdžiui, apklausos metu paaiškėjo, kad vyrai kiek vėliau nei moterys nustoja tikėti, kad dovanas jiems atneša Kalėdų senelis.
Taip pat buvo atskleista, kad moterys yra kiek labiau nei vyrai linkusios skirti daugiau laiko dovanų paieškoms – 33 proc. apklaustų moterų teigė, kad dovanoms skiria labai daug arba daug dėmesio. Tuo tarpu iš apklaustų vyrų taip atsakė 24 proc.
Atskleidė, kas daugiau išleidžia dovanoms
Tyrimo duomenys parodė, kad didžioji dalis (75 proc.) apklaustųjų kalėdinėms dovanoms yra linkę išleisti iki 200 eurų. Vos 3 proc. Lietuvos gyventojų planuoja dosnesnes, daugiau nei 500 eurų vertės, dovanas.
Apklausos metu taip pat paaiškėjo, kad moterys dovanoms dažniau nei vyrai skiria didesnę sumą. Pavyzdžiui, 17 proc. moterų kalėdinėms dovanoms planuoja išleisti 201-300 eurų, tuo tarpu tokią sumą skirs tik 9 proc. apklaustų vyrų.
Daugiausiai (24 proc.) moterų atsakė, kad dovanoms ketina skirti nuo 101 iki 150 eurų, o dažniausiai pasikartojanti suma tarp vyrų – 51–100 eurų. Šios sumos rėžius pasirinko 24 proc. apklausoje dalyvavusių vyrų.
Kokios dovanos dažniausiai nepanaudojamos?
Nors šventiniu laikotarpiu svarbiausia šiltos emocijos bei artimųjų dėmesys, daliai žmonių rūpi, koks yra gautos dovanos turinys.
Pavyzdžiui, apklausos duomenys parodė, kad beveik trečdalis Lietuvos gyventojų kartą per metus gauna bent vieną dovaną, kuri jiems atrodo nereikalinga. Tokią dovaną dažniau nei moterys gauna vyrai – 29 proc.
Visgi moterys, gavusios nereikalingą dovaną, mąsto praktiškai – 24 proc. apklaustų moterų atsakė, kad tokią dovaną galima perdovanoti kitiems, tuo tarpu taip mano 13 proc. vyrų.
Kalbėdamos apie tai, kokią dovaną norėtų rasti po Kalėdų eglute, moterys dažniausiai įvardija, jog norėtų asmeniškos dovanos – daugiau nei pusė tyrime dalyvavusių moterų atsakė, kad dovanos asmeniškumas joms yra labai svarbu arba svarbu.
Vyrai dovanos asmeniškumą vertina mažiau – šį aspektą kaip labai svarbų arba svarbų įvardijo 39 proc. apklausoje dalyvavusių vyrų.
Kalėdinių dovanų – į vaistinę
„Eurovaistinės“ vaistininkė Fausta Barisevičienė pastebi, kad kalėdinis bumas vaistinėje prasideda dar lapkritį – savo artimiesiems dovanų vaistinėje ieško tiek iš anksto planuojantys, tiek paskutinės minutės laukiantys žmonės.
„Yra ir tokia dalis klientų, kurie į vaistinę užsuka visai prieš pat šventes, tačiau ir jie lengvai randa geriausią sprendimą, kaip pradžiuginti savo artimuosius. Vaistinėje dirbantys savo srities profesionalai puikiai įsiklauso į kiekvieno lūkesčius ir randa geriausius variantus, taip padėdami šventes sutikti be streso ir jau ne tuščiomis“, – teigia vaistininkė.
Ji taip pat pastebi, kad vis dažniau žmonės vaistinėje dovanų ieško ne tik savo artimiesiems, bet ir sau. Tai galima susieti su populiarėjančiomis tendencijomis pasirūpinti savimi, savo fizine, psichine bei emocine sveikata, skirti laiko ne tik savo išorei, bet ir vidui.
Populiariausi – maisto papildai bei grožio priemonės
Vaistininkės teigimu, skirtumus tarp moterų bei vyrų ji pastebi ir savo praktikoje. Pavyzdžiui, vyrai į vaistinę ateina dažniausiai jau žinodami, ką nori dovanoti, o moterys konkrečios dovanos dar būna neišsirinkusios.
„Vyrams dažniausiai dovanojami vitaminai, suteikiantys energijos, D ir B grupės vitaminai, preparatai stiprinantys nervų sistemą, keliantys nuotaiką, suteikiantys jėgų ar didinantys potenciją bei gyvybingumą. Sportuojantiems ir fizinį gyvenimą aktyviai gyvenantiems vyrams dovanojami vitaminai, papildantys organizmą elektrolitais, preparatai sąnariams stiprinti ir gerinti jų būklę“, – teigia F.Barisevičienė.
Ji priduria, kad moterims taip pat dažnai dovanojami vitaminai bei grožio priemonės: „Pastebime, kad moterims dažnai dovanojami produktai, gerinantys jų plaukų, odos ir nagų būklę. Taip pat kremai, kitos odos priežiūros priemonės, dekoratyvinė kosmetika, kolageno ir hialurono rūgšties turintys papildai. Be to, dažnai dovanojami papildai, keliantys nuotaiką bei gerinantys savijautą.“