Poroms užsidarius namuose, išaugo erotinių prekių poreikis: internete pardavimai šoktelėjo iki 60 proc.

Jau kelias savaites internete netyla kalbos, kaip karantinas pakeis porų gyvenimą. Vieni pranašauja skyrybų bumą, kiti sako, kad rezultatus išvysime po 9 mėnesių, dar kiti džiaugiasi, kad pagaliau atsiras marios laiko miegamojo reikalams. Su pastarąja mintimi sutinka ir trys erotines prekes Lietuvoje teikiančios parduotuvės. Visos skaičiuoja internetinių pardavimų pakilimą.
Pora lovoje
Pora lovoje / 123RF.com nuotr.

Panašu, kad prie nedaugelio verslų sąrašo, kuriems karantinas darbų nė kiek nesumažino, o anaiptol – padidino apsukas, rikiuojasi ir erotinių prekių parduotuvės.

Tiesa, pasisekė ne visoms. Tik internetinę prekybą vykdanti „Romantika.lt“ džiaugiasi, kad jų pardavimai išaugo net 60–70 proc. Visgi įmonėms, turinčioms dar ir fizines parduotuves, kirto skaudžiau – nors ir internetiniai pardavimai šoktelėjo aukštyn, tai, pasak „Aistros“, nuostolių dėl uždarytų parduotuvių tikrai nepadengs.

Tačiau visų kalbintų įmonių atstovai sutinka, kad jau daugiau nei tris savaites trunkantis karantinas suteikia daugiau laiko toms veikloms, kurioms dėl didelio užimtumo anksčiau žmonės nerasdavo.

„Žmonės dabar kuria mažiau planų, niekur nebeskuba... Tai daro įtaką, kad susidomėjimas savo partneriu išaugo. Kada jei ne dabar išbandyti žaisliukus ir pažinti vienas kito kūną?“ – kalbėjo „Fantazijos.lt“ atstovė.

„Aistra“: užverta 11 parduotuvių, internetas neišgelbės

Erotinių prekių parduotuvė „Aistra“ visuomet koncentravosi į gyvą kontaktą su klientu – internetinė prekyba jiems buvo antroje vietoje. Tačiau įvedus karantiną, teko visas prekybos centruose esančias parduotuves uždaryti ir pajėgas sutelkti ties elektroniniu puslapiu.

Įmonė skaičiuoja, kad klientams užsidarius namuose, pardavimai internetinėje svetainėje išaugo beveik 30 proc. Tačiau jų atveju, tai mažai gelbėja.

„Jei įmonė turi parduotuvę ir taip pat prekiauja internetu – galbūt tą vieną parduotuvę pardavimai gali kompensuoti. O mes turim 11 parduotuvių per visą Lietuvą – visur nuomos sutartys, 30 darbuotojų, – pripažino „Aistros“ vadovas.

123RF.com nuotr./Aistra
123RF.com nuotr./Aistra

– Tačiau gal dar praėjo per mažai laiko. Jei karantinas prasitęs, galbūt apsipirkti ateis daugiau mūsų reguliarių klientų. Konkurencija internete didelė – rinkoje yra mažai fizines parduotuves turinčių žaidėjų, o štai elektroninių puslapių yra labai daug. Dabar klientai pirkdami žiūri, kur pigiau, kur pristatymas geresnis, pasiskirsto.“

Fizinės parduotuvės buvo mūsų duona, o interneto rinka labai maža.

Pasak parduotuvės vadovo, pirkėjai jau seniai nebesikuklina patys užsukti į parduotuvę įsigyti intymių prekių. Jų pirkėjų ratui visuomet norėjosi gyvos konsultacijos ir patarimo.

„Pas mus ir įžymūs žmonės užeina, nesigėdija. Nebe tie laikai. Fizinės parduotuvės buvo mūsų duona, o interneto rinka labai maža, pridėtinė vertė minimali. Taigi neįmanoma, kad internetinė prekyba atsvertų fizines parduotuves. Mūsų klientai labiau linkę ateiti, apžiūrėti prekes“, – tikino jis.

Tačiau nors ir internetinė prekyba išaugo, klientų įpročiai liko nepasikeitę – prekes renkasi daugmaž tokias pačias.

„Visuomet populiariausia būna prezervatyvai, lubrikantai ir vibratoriai. Nieko unikalaus. Bet šiuo metu labiausiai išaugo prezervatyvų, pigesnių lubrikantų pardavimai“, – kalbėjo parduotuvių „Aistra“ vadovas.

Labiausiai išaugo prezervatyvų, pigesnių lubrikantų pardavimai.

„Fantazijos.lt“: nuostolių nejaučia

Dėl karantino įmonė „Fantazijos.lt“ buvo priversta uždaryti septynias fizines parduotuves. Tačiau klientus informavus, kad prekės bus pristatomos į namus, klientai greitai perėjo į internetą.

„Tie, kurie lanko fizines parduotuves, prisijungė prie tų, kurie užsakymus atlieka internetu. Todėl internetiniai užsakymai išaugo, nuostolių kol kas tikrai nejaučiame“, – kalbėjo parduotuvės atstovė Indrė Balevičiūtė-Bagdonė.

Nors internetinė prekyba visuomet buvo „Fantazijos.lt“ pagrindinė veikla, įmonės atstovė tikina pastebinti, jog atsiranda vis daugiau klientų, norinčių užsukti ir į fizinę parduotuvę.

Pirkėjai nori pamatyti prekę gyvai, ją paliesti ir konsultančių paklausti įvairiausių klausimų.

„Pastaraisiais metais visose mūsų fizinėse parduotuvėse pirkimai išaugo, klientų sulaukiame vis daugiau, jie tampa vis drąsesni ir išrankesni. Pirkėjai pagaliau nori pamatyti prekę gyvai, ją paliesti ir konsultantų paklausti įvairiausių klausimų – nuo to, kaip prižiūrėti sekso žaisliuką, iki to, ką rekomenduotų esant vienai ar kitai problemai“, – sakė ji.

„Fotolia“ nuotr./Prezervatyvas
„Fotolia“ nuotr./Prezervatyvas

Pasak I.Balevičiūtės-Bagdonės, kai šiuo metu visi priversti sėdėti namuose, klientai įsigiję prekių greičiausiai skiria daugiau laiko miegamojo reikalams.

„Žmonės dabar kuria mažiau planų, niekur nebeskuba... Tai daro įtaką, susidomėjimas savo partneriu išaugo. Kada jei ne dabar, kai vakarai ilgi, ir pora lieka miegamajame ilgiau nei visada, išbandyti erotinius žaisliukus ir pažinti vienas kito kūną? Taip, manau, galvoja mūsų klientai“, – šypsosi atstovė.

Kada jei ne dabar, kai vakarai ilgi, ir pora lieka miegamajame ilgiau nei visada, išbandyti erotinius žaisliukus ir pažinti vienas kito kūną?

Šiuo metu „Fantazijos.lt“ apsilankę klientai daugiausia domisi sekso žaisliukų rinkiniais, vibratoriais, masturbatoriais, porai skirtiems žaisliukams, prezervatyvais bei maisto papildais.

„Šis laikotarpis primena laikotarpį prieš Kalėdas ir šv. Valentiną, kai žmonės perka daugiau prekių“, – sakė parduotuvės atstovė Indrė Balevičiūtė-Bagdonė.

„Romantika.lt“: pardavimai išaugo 60–70 proc.

Tik internetine prekyba užsiimanti erotinių prekių parduotuvė „Romantika.lt“ kol kas skaudžių karantino pasekmių nepatyrė. Pasak įmonės direktoriaus Domo Juknevičiaus, nors buvo tikimasi, kad pavasaris bus ramesnis laikas, visgi darbas vyksta visu pajėgumu.

– Kaip karantinas paveikė jūsų veiklą?

– Turime kaip niekad daug darbo ir matome didelę jo prasmę. Žmonių, norinčių saugiai ir diskretiškai apsipirkti, ratas smarkiai išsiplėtė, tačiau mums tai nesukėlė problemų. Asortimente turime daugiau kaip 5200 skirtingų prekių ir visas jas laikome savo sandėlyje prie Kauno, atsargomis pasirūpinę iš anksto. Užsakymų vykdymas taip pat maksimaliai automatizuotas.

– Fizines erotinių prekių parduotuves turėjusios įmonės patyrė nuostolių, kai jas dėl karantino teko uždaryti. Jūsų atveju, kadangi esate internetinis verslas, sunkumų dėl šios situacijos jums neiškilo? Viskas veikia, kaip ir seniau?

– Praėjus trims karantino savaitėms, galime tiksliau įvertinti pardavimų augimą ir apribojimų poveikį.

Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, mūsų pardavimai išaugo beveik dvigubai. Tačiau, atsižvelgus ir į natūralų augimą, kurį stebime jau net kelerius metus iš eilės, galime teigti, kad karantino apribojimai mūsų pardavimus padidino maždaug 60–70 procentų. Šie rodikliai iš esmės atitinka tendencijas, šiuo metu vyraujančias Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje ar Italijoje.

Karantino apribojimai mūsų pardavimus padidino maždaug 60–70 procentų.

Ne paslaptis, kad mūsų srityje pavasaris paprastai yra šiek tiek ramesnis metas. Buvome numatę jį skirti plėtrai – tiek el. prekyboje, tiek trijų mažmeninių parduotuvių atidarymui didžiuosiuose šalies miestuose. Bent jau el. prekybos plėtros nestabdysime: netrukus rinkai pasiūlysime daugiau kaip 1500 Lietuvoje iki šiol nematytų prekių.

Tačiau didelio džiaugsmo dėl to nėra ir būti negali. Pandemija turės didelių ilgalaikių pasekmių tiek Lietuvos, tiek ir pasaulio ekonomikai, be to, jau pareikalavo ir dar pasiglemš sunkiai suvokiamą žmonių gyvybių skaičių. Užuot šventę, nuoširdžiai tikimės, kad padėtis Lietuvoje ir pasaulyje palaipsniui normalizuosis.

– Kaip pasikeitė pirkėjų įpročiai?

– Negalėčiau pasakyti, kad karantinas kaip nors stipriai pakeitė pirkėjų įpročius. Greičiau tik padidino spartą, kuria vejamės laisvesnes Europos ir Skandinavijos visuomenes. Jose prekės suaugusiems ir sekso reikmenys yra tiesiog plataus vartojimo prekės gyvenimo intymiai sričiai, kurią visi ar bent dauguma turime, tačiau apie kurią garsiai nešnekame. Šį reiškinį pavadinčiau rinkos „normalizacija“.

Kalbant apie mūsų parduotuvę, nors sekso prekes perkančių vyrų yra vis dar daugiau, paskutiniu metu matome sparčiai augantį moterų aktyvumą. Taip pat dažnai prekės perkamos ne vien sau, o abiem arba kaip dovana antrajai pusei. Tai ypač populiaru šiandieninėmis „meilės per atstumą“ sąlygomis.

Dar nepaprastai svarbus tapo užsakymų pristatymo greitis. Pirkėjai nesutinka laukti savaitę ar dvi, kol prekė bus atgabenta iš tolimų tiekėjų sandėlių. Šiam tikslui sukūrėme sistemą, kuri darbo dienomis leidžia pristatyti prekes jau kitą dieną po užsakymo.

– Daug kas šiuo metu kalba, kad kai žmonės yra priversti užsidaryti namuose, dabar gali daugiau laiko skirti miegamojo reikalams. Tai ir yra pagrindinė priežastis, dėl ko paaugo pardavimai?

– Atsakymo toli ieškoti nereikia, tiksliau – už 1500 km. Pažvelkime į atokius šiaurinius Norvegijos, Suomijos ar Švedijos regionus. Mažas gyventojų tankis bei dideli atstumai iki pramogų centrų ir laisvalaikio leidimo vietų lemia natūralius, karantiną primenančius apribojimus, o keletą mėnesių per metus vyraujančios atšiaurios gamtinės sąlygos – natūralią vietos gyventojų saviizoliaciją.

Iškalbingas sutapimas, jog būtent šių regionų gyventojai nuperka ir suvartoja bene daugiausiai prekių vienam suaugusiam žmogui pasaulyje. 2017 metais žinomas prekių suaugusiems gamintojas „LELO“ atliko apklausą ir nustatė, kad norvegai yra daugiausiai orgazmų patirianti tauta (apie 35% norvegų orgazmą patiria kiekvieną dieną). Štai jums ir atsakymas.

123RF.com nuotr./Pora miegamajame
123RF.com nuotr./Pora miegamajame

Tiesa, nors verslo prasme dabartinė situacija mums palanki, nebūtų etiška įtikinėti žmones užsidaryti miegamajame. Romantika nėra buitinis darbas. Tai ne tas pats, kas išsikuopti garažą atsiradus laisvo laiko.

Kokybiškas seksas gimsta iš meilės gyvenimui, o ne iš prievartos. Tačiau nemažai tyrimų iš tiesų patvirtina, kad krizės, izoliacijos ir visuotinio nerimo sąlygomis žmonių lytiniai poreikiai stipriai išauga.

Nors verslo prasme dabartinė situacija mums palanki, nebūtų etiška įtikinėti žmones užsidaryti miegamajame. Romantika nėra buitinis darbas.

– Kokios prekės yra šiuo metu populiariausios?

– Negalėčiau išskirti vienos ar kelių prekių grupių. Pats didžiausias pirkėjų segmentas yra ilgalaikius santykius kuriančios poros, kurios perka prekių grupes, skirtas pagerinti seksualinį gyvenimą arba jį paįvairinti.

Antra grupė – vieniši ar pastovaus partnerio neturintys pirkėjai: tiek moterys, tiek ir vyrai, kurie perka masturbacijai skirtas prekes.

O trečioji grupė siekia išspręsti tam tikras intymaus gyvenimo problemas. Pavyzdžiui, esant priešlaikinei ejakuliacijai, naudojamas penio jautrumą mažinantis kremas. Siekiant partnerei patirti orgazmą – stimuliuojanti intymi kosmetika arba vibruojantys žaislai, kurie yra nepaprastai efektyvūs. Vyresnio amžiaus vyrai, turintys rimtesnių erekcijos sutrikimų, naudoja tuščiavidurius prisegamus falo imitatorius.

Labiausiai šioje situacijoje stebina, kad nematome seksualaus apatinio trikotažo pardavimo sumažėjimo. Betarpiškai bendraujame su gamintojais, stebime tendencijas visoje Europoje ir tikėjomės, kad ši rinkos dalis susitrauks bent 50%, tačiau mūsų pardavimų krepšelyje seksualaus apatinio trikotažo dalis išliko beveik nepakitusi.

Labiausiai šioje situacijoje stebina, kad nematome seksualaus apatinio trikotažo pardavimo sumažėjimo.

– Kiek vidutiniškai žmonės pas jus išleidžia pinigų prekėms?

– Intymioms prekėms vieni pirkėjai skiria 10 eurų, kiti įsigyja žinomų gamintojų prekių už keletą šimtų eurų – viskas priklauso nuo poreikių ir galimybių. Mūsų sritis vystosi labai greitai: prieš 5 metus įkraunamas, vibruojantis ir silikonu dengtas žaislas suaugusiems kainavo apie 100 eurų, šiandien – nuo 25 eurų.

Atkreipčiau dėmesį į tai, kad net karantino sąlygomis mūsų klientai nesielgia taip, kaip dalis žmonių prekybos centruose, masiškai šluodami bet kokius maisto produktus, kurie tik papuola po ranka.

Sekso prekės per daug intymios ir susijusios su žmogaus individualumu. Tiek pirkdami sau, juolab ruošdami kam nors staigmeną, pirkėjai nenori prašauti, atidžiai domisi pristatomąja informacija, aktyviau nei įprasta konsultuojasi su mūsų specialistais, ieškodami kokybės. Tai rodo augančią intymaus gyvenimo kultūrą Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Šiame straipsnyje pateikiama informacija skirta asmenims nuo 18 metų, kurie pagal galiojančius LR įstatymus turi teisę naudotis tokio pobūdžio informacija. Jei jums nėra 18 metų, prašome spausti NE ir neatidaryti šio straipsnio. Jei jums jau yra 18 metų, spauskite TAIP tuo pačiu patvirtindami, kad vaizdinė ir grafinė informacija bus skirta tik jūsų asmeniniam naudojimui ir saugoma nuo nepilnamečių.
Taip
Ne