Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto lektorė bei rinkodaros ir kainodaros specialistė I.Radavičienė neslepia, kad atsakyti, kiek iš tikrųjų kainuoja meilė, sunku.
„Ilgai galvojau atsakymą į klausimą. Nemažai kartų esu nustačiusi kainas tiek prekėms, tiek paslaugoms, bet nustatyti kainą meilei dar neteko. Norėčiau pritarti geram posakiui: „Viskas gyvenime pigu, ką galime nusipirkti už pinigus.“ Kursas tos šilumos, apkabinimo ir prisilietimo daugeliu atvejų būna daug kartų didesnis nei įprastų prekių ar paslaugų“, – tikina specialistė.
Anot jos, minėtas kursas neturi savo rinkos: „Įsivaizduokite, šiandien Valentino diena, o jūs grįžtate namo ir vyras jums pagaminęs skanią vakarienę. Jūs sočiai pavalgote ir sakote: „Kiek aš tau skolinga?“ Paradoksali situacija, kurios vyras nesuprastų – čia ir yra tos meilės esmė. Daugeliu atveju vertiname per bendravimo ir socializacijos aspektą, o šis atvejis, kai mes nelaukiame atlygio, ypač piniginio, rodo, kad tarp mūsų gali būti jausmas, o jį galime vadinti meile.“
Rinkodaros specialistė I. Radavičienė pasaulį skirsto į dvi dalis – socialinius ir rinkos mainus: „Pirkdami prekę ar paslaugą, turime duoti piniginį atlygį, tad vyksta piniginiai mainai. Jei pažiūrėtume į meilę, pinigai nėra taip svarbu, dingsta atskaitos taškas, šioje vietoje meilės jausmas yra tuo smagus, kad mes nelaukiame jokio atlygio – tai malonu, miela, šilta, gera. Tai pati didžiausia vertės valiuta.“
Egzistuoja ir kitokia meilė – ji siejama su prekės ženklu. Rinkodaros specialistai vis dar diskutuoja, ar tai lojalumas, ar tai meilė.
„Kadangi Valentino diena, norėčiau pajuokauti. Lojalumas – ta meilė iš išskaičiavimo, o jau ta tikra meilė – jausmas, kai laukiame susitikimo su prekės ženklu, kai jis sustiprina kaip žmogų ar asmenybę. Smagu būti priskirtam to prekės ženklo auditorijai“, – aiškina I.Radavičienė.
Pasak rinkodaros specialistės, susižavėję prekės ženklu, žmonės tampa ambasadoriais, laukia naujų produktų, skleidžia apie juos žinią.
„Mes prisirišame, įsimylime, laukiame atnaujinimo ir gyvename to prekės ženklo idėja – tai gražu. Daugeliu atveju tampame ambasadoriais. Vartotojas pasiruošęs apginti prekės ženklą. Tai gražus reiškinys. Meilė prekės ženklui turi glaudų ryšį su ketinimu pirkti pakartotinai, skleisti informaciją apie jį“, – kalba rinkodaros ir kainodaros ekspertė.