Startuoja pirmoji eksperčių platforma: siekiama, kad viešojoje erdvėje pagausėtų moterų eksperčių komentarų

Viešojoje erdvėje moterys ekspertės kalba du kartus rečiau nei vyrai, rodo Lietuvos žiniasklaidos analizės duomenys. Siekiant keisti vyraujančią tendenciją ir kurti įvairiapusiškesnę viešąją diskusiją, Lietuvoje startuoja iniciatyva „Profesionalės.lt“.
Mergina
Mergina / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Moteris Ekspertas

Tarptautinio profesionalų tinklo „Global Lithuanian Leaders“ iniciatyva kartu su partneriu „Swedbank“ sukurta atvira moterų eksperčių duomenų bazė sukurs žiniasklaidos turinio kūrėjams, renginių organizatoriams lengvesnę prieigą prie savo žiniomis, įžvalgomis ir patirtimi dalintis pasirengusių eksperčių Lietuvoje ir užsienyje.

„Paradoksalu, kad šiuo metu viešojoje erdvėje tik viena trečioji kalbinamų ekspertų yra moterys, kai jos sudaro daugiau nei pusę Lietuvos gyventojų ir yra labiau išsilavinusios. Šia iniciatyva norime paskatinti profesionales kalbėti drąsiau ir dažniau ir taip kurti viešąją diskusiją, kuri įtrauktų ir atspindėtų visą mūsų visuomenę“, – sako „Profesionalės.lt“ platformos idėjos autorė Marija Šaraitė.

2020 metų rugpjūčio–spalio mėnesiais „Mediaskopo“ atlikto tyrimo duomenimis, žiniasklaidoje žymiai dažniau buvo cituojami vyrai – jie sudaro 67 proc. turinio, o moterys – tik 33 proc. Moterų eksperčių balsas geriausiai buvo girdimas komentuojant tokias temas kaip visuomenė, žmogaus teisės, švietimas bei lygios galimybės, tačiau tyrimas parodė, kad visos šios temos sulaukia mažiausiai žiniasklaidos dėmesio.

Šie skaičiai atliepia praėjusiais metais Lietuvos žurnalistikos centro atliktos žiniasklaidos analizės duomenis. Gruodį paskelbti rezultatai atskleidė, kad moterų eksperčių komentarai populiariausiose nacionalinės žiniasklaidos priemonėse sudarė vos 30 proc. visų ekspertų citavimų.

Moterų eksperčių komentarai populiariausiose nacionalinės žiniasklaidos priemonėse sudarė vos 30 proc. visų ekspertų citavimų.

Moterys yra rečiau kviečiamos pasisakyti ne tik žiniasklaidos kanaluose, bet ir profesinėse konferencijose ar diskusijose. Nelygus moterų reprezentavimas viešajame diskurse parodo lyčių nelygybės kompleksiškumą ir tai, kad visuomenėje dar vis gajūs stereotipai: ne visose srityse yra moterų profesionalių, jos blogesnės oratorės ar nėra linkusios kalbėti viešai.

Pasak iniciatyvos partnerio „Swedbank“ Lietuvoje vadovės Dovilės Grigienės, Lietuvoje puikų išsilavinimą ir įspūdingą darbo patirtį turinčių profesionalių tikrai netrūksta. Deja, žiniasklaidoje ir įvairiose konferencijose moterų atstovavimas yra neproporcingai mažas.

„Scanpix“ nuotr./Moteris biure
„Scanpix“ nuotr./Moteris biure

„Kalbant su renginių organizatoriais ir keliant šią problemą, dažnai išgirstame atsakymą, kad moterų profesionalių, kurias būtų galima pakviesti kalbėti, tiesiog nėra. Iš patirties žinau, kad taip tikrai nėra – mūsų organizacijos renginiuose ar diskusijose visada stengiamės užtikrinti lyčių balansą. Tikiu, kad popandeminiame laikotarpyje kaip niekad svarbu bus dar daugiau dėmesio skirti lyčių lygybės temai “, – teigia Dovilė Grigienė.

Pasak iniciatyvos organizatorių, nauja platforma atvers galimybes renginių organizatoriams, žurnalistams ir kitiems turinio kūrėjams pažinti naujus vardus, atrasti negirdėtus balsus ir taip subalansuoti viešąją erdvę profesionaliais balsais bei nuomonėmis.

Prie iniciatyvos prisijungti kviečiamos įvairių sričių profesionalės visoje Lietuvoje. Tai padaryti galima jau dabar, užpildžius anketą adresu: https://www.profesionales.lt/registracija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis