„Tinder“ ir evoliucinė psichologija: kodėl vyrų ir moterų tikslai pažinčių programėlėse tokie skirtingi?

Internetinės pažintys šiais laikais yra vienas populiariausių būdų surasti romantinį partnerį, tačiau vyrų ir moterų tikslai gana dažnai išsiskiria: vyrai skundžiasi, kad moterys kelia per daug reikalavimų, tuo tarpu moterys sako, kad vyrams rūpi tik neįpareigojančios pažintys. Kodėl moterys atsargesnės, o vyrai, dažnai į atsitiktines pažintis žiūri kur kas paprasčiau?
Pasimatymas
Pasimatymas / 123RF.com nuotr.

Jei evoliucijos teoriją pritaikysime tam, kaip žmonės naudojasi „Tinder“, pastebėsime, kad skirtumai atsiranda, nes vyrų ir moterų ieškomi bruožai yra gana skirtingi, ypač trumpalaikių santykių atveju.

Nors internetinės pažintys egzistuoja tiek pat laiko, kiek ir internetas, jos iš tikrųjų prigijo tik gerokai vėliau. 90-aisiais 40 proc. porų JAV susipažino per draugus, o apie 20 proc. porų susipažino baruose. 2000 m. 10 proc. porų su savo partneriais susipažino internete, o 2010 m. – jau apie 25 proc. porų. Nuo 2005 iki 2012 m. daugiau nei trečdalis JAV susituokusių porų susipažino internetinėse pažinčių svetainėse, o beveik 70 proc. LGBTQ+ porų susipažįsta internetu, rašoma Firstpost.com

123RF.com nuotr./Mergina naudojasi pažinčių programėle „Tinder“
123RF.com nuotr./Mergina naudojasi pažinčių programėle „Tinder“

Tačiau „Tinder“ yra pagarsėjusi kaip vienos nakties nuotykių programėlė. Daugelis jos naudotojų ieško trumpalaikių, atsitiktinių santykių (o ne ilgalaikių, monogaminių).

Dažnai vyrai „Tinder“ nusivilia dėl to, kad nesusitinka su pakankamai moterų arba kad apskritai neturi pakankamai moterų, iš kurių galėtų rinktis, o moterys, rinkdamosi partnerius, paprastai yra išrankesnės.

Norėdami suprasti, kodėl vyrai dažniau ieško trumpalaikių santykių ir kelia mažesnius reikalavimus partnerėms, o moterys į pažintis internete žiūri gerokai rimčiau, galime pasitelkti evoliucijos teoriją.

Kodėl vyrai į seksą žiūri paprasčiau

Iš esmės tokie lyčių skirtumai atsiranda dėl skirtingai suvokiamos atsakomybės, susijusios su tėvyste ir palikuonimis. Gamtoje patinų ir patelių ištekliai, kuriuos jie skiria savo palikuonims, yra skirtingi įvairiose rūšyse, panašiai ir su žmonėmis. Vyrams mažiausiai reikia investuoti tik savo spermą, o moterims reikia investuoti mažiausiai devynis nėštumo mėnesius ir dar bent tris-keturis mėnesius žindymo.

Istoriškai moterys, norėdamos užtikrinti savo palikuonių išlikimą, buvo priverstos rinktis tuos partnerius, kurie išoriškai atrodė esantys gerų genų (sveiki, geros fizinės formos ir pan.) bei susikūrę materialinę gerovę. Kitaip tariant, užtikrindamos, kad jų partneriai yra sveiki ir galėtų lengvai jas aprūpinti (ypač vaikų auginimo metu), jos maksimaliai padidina savo vaiko (-ų) išlikimo tikimybę.

Todėl net trumpalaikiuose santykiuose moterys dažniau linkusios ieškoti partnerių, kurie, tikėtina, turi gerus genus, yra apsirūpinę materialiai, nes potencialiai jie gali tapti ir ilgalaikiais partneriais.

123RF.com nuotr./Seksas
123RF.com nuotr./Seksas

Fizinės savybės, tokios kaip veido simetrija, ūgis ir gilesnis balsas, yra geros sveikatos rodikliai, o dominavimas gali rodyti jų aukštą socialinį statusą. Jos taip pat teikia pirmenybę vyrams, pasižymintiems tokiomis savybėmis kaip geranoriškumas, nes jos, tikimasi, išduoda gerus būsimos tėvystės įgūdžius.

Kadangi vyrai yra palyginti laisvi nuo minimalių tėvystės investicijų, evoliuciškai taip susiformavo, kad jų „uždavinys“ yra padidinti moterų, su kuriomis jie poruojasi, skaičių, kad galėtų susilaukti daugiau palikuonių. Šiuo tikslu trumpuoju laikotarpiu jie turi rasti daug lytiškai prieinamų, vaisingų moterų su kuo mažesniais įsipareigojimais ir investicijomis (mažesnės investicijos reikštų daugiau moterų). Dėl to vyrai kelia žemesnius reikalavimus nei moterys, kai kalbama apie trumpalaikius santykius, tačiau palyginus su ilgalaikiais santykiais – abi lytys siekia panašių aukštesnių standartų.

Pavyzdžiui, kai patrauklus vyras ir moteris kreipėsi į nepažįstamus priešingos lyties asmenis koledžo miestelyje, 50 proc. moterų ir vyrų sutiko eiti į pasimatymą, tačiau tik 6 proc. moterų, palyginti su 69 proc. vyrų, sutiko dėl kvietimo grįžti į butą. Nė viena moteris nesutiko užsiimti seksu, tačiau 75 proc. vyrų sutiko.

Be to, moterys dažnai labiau bjaurisi mintimi apie lytinius santykius su nepažįstamais žmonėmis, nes jos jaučia ir daugiau nerimo dėl lytiškai plintančių ligų. Be to, kadangi ženklai, rodantys vaisingumą, yra fiziniai, vyrai vertina fizinį moterų patrauklumą – galime net sakyti, kad tai, kas vertinama kaip patrauklu priešingos lyties atstovų, yra vaisingumą signalizuojančios savybės.

123RF.com nuotr./Jauna pora
123RF.com nuotr./Jauna pora

Vyrai atviresni, nes trokšta greito rezultato?

Šios tendencijos akivaizdžiai matomos iš to, ko heteroseksualūs vyrai ir moterys ieško „Tinder“. Pavyzdžiui, Indijoje 90 proc. „Tinder“ naudotojų sudaro vyrai, o tai rodo, kad jie teikia pirmenybę trumpalaikiams santykiams.

Remiantis „Tinder India“ duomenimis, moterys braukia į dešinę („palaikina“) anketas vyrų, turinčių kūrybines profesijas, tokias kaip aktorystė, kūrybinis rašymas, verslas ir fotografija, taip pat rinkodaros vadybininkų, architektų ir verslo konsultantų. Kūrybiškumas yra gerų genų požymis, todėl moterys dažnai teikia pirmenybę kūrybingiems (net jei ir neturtingiems) vyrams, kai kalbama apie trumpalaikius santykius.

Kita vertus, kalbant apie ilgalaikius santykius, moterys pirmenybę teikia tokioms savybėms kaip patikimumas ir stabilumas, nes jos dažnai lemia finansinį stabilumą.

123RF.com nuotr./Pasimatymas
123RF.com nuotr./Pasimatymas

Homoseksualių vyrų internetinių pažinčių profiliai panašūs į heteroseksualių vyrų profilius: jie dažniau apibūdina savo kūno sudėjimą, nurodo, kad juos domina atsitiktiniai lytiniai santykiai, ir prašo šios informacijos iš potencialių partnerių. Jie taip pat dažniau atskleidė, kad pirmenybę teikia atsitiktiniams susitikimams. Jie nurodė patrauklumą kaip svarbią potencialių partnerių savybę, taip pat buvo linkę atskleisti savo pajamas ir domėjosi kitais, kurie buvo turtingesni.

Kitaip tariant, jie signalizavo apie bruožus, kuriuos heteroseksualios moterys laiko pageidaujamais, ir lygiai taip pat ieškojo partnerių panašiai kaip heteroseksualios moterys.

Palyginti su heteroseksualiomis moterimis, lesbietės buvo labiau linkusios reklamuoti savo turtą ir lūkesčius dėl potencialaus partnerio turto. Jos taip pat dažniau (nei homoseksualūs vyrai) pabrėžė savo asmenybės bruožus fizinių apibūdinimų sąskaita. Jos dažniau siekė ir vertino patrauklumą kaip itin svarbų trumpalaikių partnerių bruožą. Vis dėlto dar reikia nueiti ilgą kelią siekiant suprasti, ko trumpalaikiuose ir ilgalaikiuose santykiuose siekia nebinariniai (įskaitant translyčius) asmenys.

Pateiktos įžvalgos (ir evoliucijos mokslai) paaiškina tik kodėl, o ne kaip turėtų būti. Iš tikrųjų vyrai ar moterys šių procesų sąmoningai nesuvokia: tai buvo geriausi įmanomi problemų, su kuriomis susidūrė mūsų protėviai, turėję užtikrinti, kad jų genai būtų perduodami siekiant rūšies išlikimo, sprendimai. Mes tik bandome valdyti savo priešistorines smegenis šiuolaikiniame pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Šiame straipsnyje pateikiama informacija skirta asmenims nuo 18 metų, kurie pagal galiojančius LR įstatymus turi teisę naudotis tokio pobūdžio informacija. Jei jums nėra 18 metų, prašome spausti NE ir neatidaryti šio straipsnio. Jei jums jau yra 18 metų, spauskite TAIP tuo pačiu patvirtindami, kad vaizdinė ir grafinė informacija bus skirta tik jūsų asmeniniam naudojimui ir saugoma nuo nepilnamečių.
Taip
Ne