Nuostabusis mokslo pasaulis
Pradėti skaičiuoti „Ogmios miesto“ intelektinių būrelių gido favoritus kviečia mentalinės aritmetikos akademija „Abakus“. Jos vadovas Audrius Bružas sako – šie užsiėmimai yra svarbi vaikų ugdymo dalis, lavinanti intelektą, kūrybiškumą, pasitikėjimą savimi ir gerinanti mokymosi rezultatus.
Pašnekovo teigimu, mentalinė aritmetika nėra tik skaičiavimų metodas. Tai – visapusiškas smegenų treniruoklis, kuris mažuosius paruošia sėkmingai ateičiai. Todėl tėvams ir mokytojams, anot A. Bružo, tikrai vertėtų skatinti šio metodo taikymą, nes toks mokslas užtikrina visapusišką vaikų vystymąsi.
„Mentalinė aritmetika yra matematikos dalis. Jos mokantis, skaičiavimai atliekami mintyse, naudojant vaizduotę ir specialias technikas, abakusą – senovinius skaitliukus. Šiandien, kai technologijos sparčiai tobulėja, dažnai kyla klausimas – ar vaikams vis dar reikia mokytis mentalinės aritmetikos? Ir atsakymas yra vienareikšmiškai teigiamas. Šis metodas turi daugybę privalumų, kurie leidžia geriau išmokti matematikos, ugdo kitus svarbius įgūdžius – lavina Intelektą ir kognityvinius gebėjimus, vysto kūrybiškumą bei vaizduotę, didina pasitikėjimą savimi. Svarbu ir tai, kad mentalinės aritmetikos pamokos dažnai yra interaktyvios bei žaismingos. Mokytojai naudoja įvairius žaidimus, varžybas ir kitas įdomias metodikas, kad vaikai mokytųsi su malonumu“, – kalba A.Bružas.
Jo teigimu, apie šį būrelį pasakoti būtų galima daug ir ilgai. Tačiau geriausia – ateiti, pabandyti ir labai realu, jog mažieji nekantraus, kada vėl galės aplankyti mentalinės aritmetikos mokyklą. O tą patį būtų galima pasakyti ir apie antrąjį „Ogmios miesto“ intelektinių užsiėmimų gido išminčių – smagią, nuotaikingą bei įdomiausius eksperimentus kuriančią „Mėgintuvėlio laboratoriją“.
Ji kviečia vaikus į edukacines programas ar net mokslinius gimtadienius, kurie skatina mokslo pažinimo džiaugsmą ir ugdo meilę moksliškam gamtos pažinimui. Vadovaujant patyrusiai pedagogei dr. Renatai Česūnienei, mažieji gali ne tik stebėti neįtikėtinus eksperimentus, bet ir pastaruosius atlikti patys. „Laboratorijoje suteikiame unikalią galimybę praktiškai prisiliesti prie mokslo, suprasti jo svarbą ir pritaikyti įgytas žinias kasdieniniame gyvenime. Tokia patirtis skatina vaikus mokytis gamtos mokslų su dar didesniu entuziazmu, giliau įsitraukti į mokslinį pasaulį ir stebėtis, kokia nuostabi gali būti mus supanti aplinka“, – teigia R.Česūnienė.
Ruošia dabarčiai ir ateičiai
„Ogmios miesto“ intelektinių būrelių gidas tik įrodo – mokslo pasaulis gali būti labai įdomus ir intriguojantis. Tačiau jį pažinti šiandien sunku be anglų kalbos žinių. Todėl pastarųjų išmokyti pasiruošęs kitas šio gido būrelis. Tai – „Intellectus“ anglų kalbos mokykla.
Anot jos rinkodaros vadovo Mykolo Bartkevičiaus, šiuos užsiėmimus verta rinktis dėl keturių priežasčių. Pirmoji – apčiuopiama pažanga. Anot pašnekovo, pradėję lankyti šią mokyklą, vaikai pajunta, kaip tobulėja kiekvieną pamoką. Žinios įtvirtinamos kartojant medžiagą, aptariant savo progresą asmeninėse pažangos sesijose su mokytoju, po kiekvieno skyriaus įvertinant progresą.
„O pamatuojama pažanga motyvuoja. Todėl mūsų aplinka yra palaikanti. Čia tobulėti paprasta, nes tave palaiko – mokomasi kiekvieno gebėjimus atitinkančioje erdvėje, kurioje mokytojai įkvepia aktyviai dalyvauti, kalbėti, nebijoti klysti ir švęsti pasiekimus. Tai – antroji priežastis rinktis mūsų mokyklą. Labai svarbus yra ir atradimo metodas. Vaikai kalbos mokosi per pokalbius ir gyvenimiškas situacijas. Taip kalbos taisyklės atrandamos ir įsimenamos greičiau. Be to, toks metodo efektyvumas įrodytas tyrimais. Na, o ketvirtoji priežastis yra pats mokyklos lankymo paprastumas. „Intellectus“ kursus pamėginti galima 2 savaites be įsipareigojimų“, – tikina M.Bartkevičius.
Todėl pašnekovas kviečia kartą išbandyti, o ne šimtą kartų išgirsti. Lankyti anglų kalbos kursus galima net dvi savaites be įsipareigojimų, o jei kursų nusprendžiama netęsti, už pastaruosius nieko nemokama.
Žinoma, be anglų kalbos šiandien – sudėtinga. Tačiau tą patį galima pasakyti ir apie technologijas. O jų paslaptys vaikus ne tik intriguoja – technologinės žinios dabar kloja pamatus mažųjų ateičiai. Todėl „Ogmios mieste“ įsikūrę net trys būreliai, kuriuose vaikų laukia robotai, kompiuterių inžinerijos įdomybės ir net mobiliųjų programėlių kūrimas. Pirmoji prisistato „Robotikos akademija“.
Jos bendraįkūrėjo Kristijono Vasiliausko teigimu, tai ateities išradėjus ugdanti mokykla, savo užsiėmimuose apjungianti viską, kuo šiandien gyvena šiuolaikiniai vaikai. O jie tikrai mėgsta technologijas, įtraukų ir pažangų ugdymą, beribę mokytojų kūrybinę energiją. „Robotikos akademijoje“ mažųjų laukia iššūkiai ir jų sprendimai, kritinio mąstymo, kūrybiškumo, dėmesio išlaikymo, empatijos lavinimas, taip pat „LEGO Education“ robotų konstravimas bei programavimas.
Panašiai šiam gidui prisistato ir NKKM kompiuterių mokykla. Pasak jos vadovės Vilmos Rimkutės, vaikai namuose praleidžia daug laiko žaisdami kompiuterinius žaidimus, tačiau, dažniausiai, kompiuterį išnaudoja minimaliai – tik kaip priemonę žaisti ar bendrauti tam tikrame socialiniame burbule.
O NKKM pasiruošusi praplėsti mažųjų akiratį, supažindinti su daugybe kitų dalykų. Pradedant įvairiausių kompiuterio nustatymų pritaikymu, operacinių sistemų ar taikomųjų programų diegimu bei naudojimu, techninės įrangos išmanymu – baigiant interneto svetainių kūrimu ar žaidimų programavimu. „Yra vaikų, kurie – smalsūs ir žingeidūs, laisvalaikiu savarankiškai mokosi programuoti ar kurti svetaines. Tačiau jiems trūksta tam tikrų bazinių, sisteminių žinių, papildančių ir palengvinančių savarankišką mokymąsi. Mes tai ir siūlome. Šioje mokykloje vaikai ne tik įgis tokių žinių, bet ir bendraus su dėstytojais, kurie gali padėti rasti atsakymą į kebliausius klausimus. Taip pat mažieji susipažins su bendraminčiais, bendraus su kitais kompiuterijos entuziastais. Juk yra labai daug vaikų, kuriems patinka informacinių technologijų sritis, juos domina viskas – ir programavimas, ir tinklai, ir techninė įranga, ir interneto svetainių kūrimo naujovės, ir daugybė kitų dalykų. Tokiems vaikams NKKM yra puikus pasirinkimas“, – mano V.Rimkutė.
Apgalvojo visų vaikų poreikius
Dar vienas „Ogmios miesto“ gido būrelis, kuris vaikus lydį į technologijų pasaulį, yra „Robokids“. Tai – robotikos užsiėmimai, kurie vaikams leidžia net tik suprasti naujausias technologijas. Šis būrelis moko ir jas valdyti, ir gerokai pagerina mokymosi rezultatus. Robotika, „Robokids“ vadovo Emil Smyšliajev teigimu, sudaryta iš keleto mokslų – matematikos, informatikos ir fizikos. Tačiau vaikai šiuose užsiėmimuose ne tik mokosi teorijos, bet ir taiko ją praktiškai, taip palengvindami mokyklines užduotis, geriau pastarąsias suprasdami.
Be to, rugsėjį prasidedantis būrelis leidžia pereiti visą mokymosi procesą, sistemingai tobulinti savo įgūdžius, nes per mokslo metus nuosekliai didinamas temų ir projektų sudėtingumas. Taip suteikiama galimybė giliau ir išsamiau suprasti ugdymo medžiagą, o kartu – lavinti kantrybę, nes darbas su robotais reikalauja atkaklumo ir susitelkimo. „Vaikai mokosi užbaigti užduotis, neatsitraukti nuo jų. Tai teigiamai veikia jų dėmesingumą ir produktyvumą mokykloje. Mūsų užsiėmimuose vaikai ugdo ir kritinį mąstymą, susiduria su realiomis užduotimis, kurias reikia spręsti analizuojant bei taikant nestandartinius sprendimus. Taipogi ugdome ir didesnę motyvaciją. Kurdami savo projektus bei matydami darbo rezultatus, vaikai tampa labiau motyvuoti. Mūsų tikslas – sukurti aplinką, kurioje mokomasi be baimės suklysti. Mokytojai padeda vaikams įveikti sunkumus ir tai stiprina jų pasitikėjimą savimi, mažina stresą, neretai mažuosius lydintį mokykloje“, – akcentuoja E.Smyšliajev.
O jei vaikai gyvenime patiria raidos iššūkių, „Ogmios miestas“ pasirūpino ir šiais poreikiais. Todėl čia buvo sukurta unikali edukacinė erdvė, kurioje dirba patyrusių ir profesionalių specialistų komanda – logopedai, spec. pedagogai, ergoterapeutai, kineziterapeutai bei ABA terapeutai.
Tai – logopedijos centras „Papūga“. Jos įkūrėja, logopedė bei ABA terapeutė Jurga Pukenytė-Pauliukonienė, drauge su profesionaliais kolegomis, padeda vaikams, turintiems raidos sutrikimų ir ne tik. „Per daugybę praktikos metų pastebėjau, kad tėvai, nesulaukę tinkamos pagalbos, praranda viltį. Jie jau nebesitiki, jog galės išgirsti puikiai kalbantį savo vaiką. Tačiau mūsų patirtis rodo – nuoširdus dėmesys, inovatyvios mokymo programos bei kantrus darbas padaro stebuklus“, – šypsosi J.Pukenytė-Pauliukonienė.
Panašią pagalbą siūlo ir „Anderseno projektai“. Čia teikiamos paslaugos autistiškiems paaugliams ir jaunuoliams, kuriomis siekiama svarbių gyvenimo pokyčių. Tai – socialinės įtraukties, socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo veiklos, pojūčių, laisvalaikio, socialinės grupės, asmeninio tobulėjimo bei mentorystės programos.
„Anderseno projektų“ vadovė Viktorija Juozapavičienė yra autistiškų vaikų mokymo(si) konsultantė, o taip pat ir autistiško jaunuolio mama. „Puikiai suprantu – kokybiškų paslaugų autistiškiems paaugliams yra nedaug. Ūgtelėjusiems, pastebimai kitokiems vaikams, kuriuos pati vadinu andersenais, sunku rasti ne tik prasmingų veiklų, bet ir vietos po saule. Tačiau paauglystė gali būti nuostabus atradimų, atsiveriančių naujų interesų ir perspektyvų metas. Kaip ir visi kiti, autistiški vaikai taip pat auga, vystosi ir pamažu bręsta kaip asmenybės. Todėl mano misija paprasta – siekiu padėti jiems susivokti, išsiugdyti savimonę, savitvardą, atsparumą, mokytis pažinti kitus žmones, užmegzti bei palaikyti ryšius, draugystes ir siekti svarbių savo asmeninių tikslų“, – dalinasi V.Juozapavičienė.
Visą 35 būrelių sąrašą ir daugiau informacijos apie juos rasite čia.