Į sostinėje veikiančio privataus darželio „Mažieji stebuklai“ skirtingus padalinius mažylius vedančios mamos pasidalijo patirtimi, kaip sekėsi rinktis darželį ir kuo ugdymosi įstaiga pasirodė tinkama mylimoms atžaloms. Kalbiname tris mamas – į „Mažųjų stebuklų“ „Dvaro“ padalinį sūnų Nojų vedančią Aureliją, „Pievos“ padalinį sūneliui Povilui pasirinkusią Ievą bei „Sodo“ padalinį dukrai Dorotėjai atradusią mamą Dovilę.
Kaip išsirinkote darželį „Mažieji stebuklai“, ar ilgai svarstėte, į kokį darželį vesti vaiką?
Aurelija: „Kai Nojui šią vasarą sukako metukai, pagalvojome, kad norėtume nuo rudens leisti jį į darželį, juolab, kad po motinystės atostogų nusprendžiau sugrįžti į darbą. Susidarėme mums tinkamų darželių, atitinkančių kelis svarbiausius kriterijus, sąrašą. Mums buvo svarbi lokacija, priimtina kaina, tėvų atsiliepimai, grupės dydis, ugdymo programa bei aplinka.
Pirmasis sąraše buvo darželio „Mažieji stebuklai“ „Dvaro“ padalinys, į kurį ir nuvykome apsižiūrėti. Po apsilankymo likome sužavėti darželio atmosferos ir pajutome, kad mūsų vaikas čia jausis kaip namuose, apsuptas meilės bei dėmesio. Tad ilgai nesvarstę pasirinkome šį darželį.“
Ieva: „Darželį pradėjome rinktis gana anksti, kai Povilui buvo maždaug 6 mėnesiai. Mums buvo svarbi darželio lokacija, kaina bei visapusiškas vaiko ugdymas, atsižvelgiant į jo emocinį pasaulį. Nedidelis „Mažųjų stebuklų“ „Pievos“ padalinys buvo tai, ko mes ieškojome, tad ilgai nesvarstę rezervavome vietą šiame darželyje. Povilas pradėjo lankyti šį darželį, kai jam sukako metai su puse.“
Dovilė: „Po pirmo mūsų aplankyto darželio supratome, kad tai, jog darželis yra privatus, negarantuoja ugdymo kokybės ar vaiko gerovės. Supratome, kad ieškosime ugdymo įstaigos, kurios atstovams bus svarbus vaiko vidinis pasaulis, jo emocijos. Ieškojome darželio, kuris ugdytų vaiko lyderystę, o ne bandytų ją slopinti. Tad aplankėme keletą skirtingų Vilniaus miesto darželių, kol atradome „Mažuosius stebuklus“. Nesustoti ir ieškoti tinkamo darželio buvo geriausias sprendimas.“
Kuo šis darželis jus sužavėjo, patraukė dėmesį, pasirodė išsiskiriantis iš kitų?
Aurelija: „Visų pirma, išsiskyrė ugdymo metodika. Darželis taiko unikalius, kūrybiškus mokymo metodus, kurie skatina vaiko saviraišką: turtingą užimtumo programą, apimančią meną, muziką, teatrą, kalbų mokymąsi. Darželis pasižymi patrauklia ir saugia aplinka, kuri skatina vaikų smalsumą.
Taip pat darželyje pastebimas aktyvus auklėtojų bendravimas su tėvais, džiugina galimybės tėvams dalyvauti vaikų veiklose. Darželis skatina kultūrinę įvairovę ir toleranciją, padeda vaikams plėtoti socialinius įgūdžius. Taip pat smagu, kad vaikučiai gali leistis į smagias išvykas su nuostabiomis auklėtojomis. Labai džiaugiuosi, kad darželis organizuoja reguliarias veiklas/šventes su šeimomis, organizuoja renginius, kurie stiprina ryšius tarp vaikų, tėvų ir personalo.“
Ieva: „Labai patiko darželyje taikoma ugdymo sistema. „Mažuosiuose stebukluose“ kasdien mokoma ne tik pažinti raides ir skaičius – kartu vaikas yra visapusiškai ugdomas, atsižvelgiama į jo emocijas. Daug apie tai kalbama, mokoma pažinti emocijas, priimti ir išbūti jose. Jautėme, kad vaikas papuls į empatišką ir saugią darželio bendruomenę.“
Dovilė: „Nuo pat pirmo kontakto su darželio „Mažieji stebuklai“ atstovais supratome, kad kalbame ta pačia vertybine kalba. Padalinio vadovė Kristina akimirksniu užmezgė kontaktą su mūsų dukryte Dorotėja. Darželio personalas pasirodė šiltas, čia dirbantys žmonės atrodė laimingi ir patenkinti tuo, ką daro, o tai labai svarbu.
Mūsų būsima auklėtoja Deimantė sužavėjo savo nuoširdumu, taip pat atnaujintomis ugdymo žiniomis. Buvo be galo gera diskutuoti apie įvairius ugdymo aspektus, be jokio skubėjimo, jausti auklėtojos atsidavimą šiam darbui.“
Kaip jūsų vaikas reagavo į darželio pasirinkimą, ar greitai jame adaptavosi?
Aurelija: „Pripažinsiu, pirmomis dienomis Nojus jautėsi nepatogiai, nenorėjo manęs paleisti, vis sekdavo mane akimis, ieškodavo, kur aš esu. Maloniai nustebau, kad jau antrąją lankymo savaitę liko miegoti pietų miego. Galiu drąsiai teigti, kad mūsų adaptacinis laikotarpis praėjo ganėtinai lengvai, o įtakos tam turėjo nuostabioji auklėtoja Žaneta. Ji lengvai nuramindavo Nojų ir greitai rado bendrą kalbą su berniuku. Palikdama vaiką darželyje, visuomet jausdavausi rami, nes neabejojau auklėtojos kompetencija.“
Ieva: „Adaptacija darželyje buvo visiškai įprasta 1,5 amžiaus vaikui. Pirmas kelias savaites buvo ir ašarėlių (tiek vaikui, tiek man), tiek ir linksmesnių akimirkų. Mums buvo labai svarbu, kad darželio auklėtojos aktyviai su mumis komunikavo, nuolat patardavo, kaip padėti lengviau adaptuotis. Palikus verkšlenantį sūnų, dažniausiai po keliolikos minučių jau sulaukdavome iš auklėtojos vaiko nuotraukos bei nuraminančios žinutės, kad viskas yra gerai.
Taip pat adaptacijos metu labai pagelbėjo darželio psichologė, kuri taikė dailės bei žaidimų terapiją, tokiu būdu leisdama vaikui palaipsniui priprasti ir šiek tiek pailsėti nuo darželio šurmulio. Praėjus adaptacijai nebuvo nei vienos dienos, kad Povilas nenorėtų eiti į darželį, nors lankome jį jau trejus metus.“
Dovilė: „Po pirmo apsilankymo darželyje „Mažieji stebuklai“ Dorotėjos teigiama reakcija buvo akivaizdi, ji tiesiog norėjo likti darželyje ir ten leisti laiką. Adaptavimosi laikas ilgai netruko. Esame be galo laimingi, nes mūsų dukrytė eina į šį darželį su dideliu džiaugsmu ir be jokio skatinimo. Auklėtoja Deimantė yra puikus pavyzdys, koks turi būti geras pedagogas.“
Kuo išsiskiria „Mažųjų stebuklų“ padaliniai, kuriuos lanko jūsų vaikai?
Aurelija: „Mažųjų stebuklų“„Dvaro“ padalinys siūlo inovatyvias ir interaktyvias ugdymo metodikas, skatinančias vaikų kūrybiškumą ir saviraišką. Kiekvienam vaikui skiriamas dėmesys, atsižvelgiant į jo unikalius poreikius ir gebėjimus. Saugios ir šiltos erdvės sukurtos taip, kad vaikai jaustųsi patogiai, laisvai.
Džiugina tai, kad „Dvaro“ padalinyje pabrėžiamas mokymasis per patirtį, leidžiant vaikams pažinti pasaulį per žaidimus ir eksperimentus. Skatinamas aktyvus tėvų dalyvavimas organizuojant renginius ir bendradarbiaujant ugdymo procese. „Dvaro“ padalinyje akcentuojamas gamtos pažinimas ir aplinkosauginis sąmoningumas, įtraukiant veiklas lauke.
Visos darželyje dirbančios auklėtojos yra nuostabios, lengvai randa bendrą kalbą su vaikais. Džiugu žinoti, kad darželis kelis kartus per metus organizuoja pedagogų mokymus. Tokie mokymai padeda ne tik tobulinti pedagogų įgūdžius, bet ir užtikrina, kad vaikai gautų geriausią priežiūrą bei ugdymą.“
Ieva: „Pievos“ padalinys turi nuostabų, itin darnų kolektyvą. Tuo džiaugiasi tiek vaikai, tiek tėvai. Darželis yra nedidelis, jame – vos trys grupės, tad vaikai gerai pažįsta auklėtojas, o jos – vaikus. Atėjus atostogų metui vaikai nejaučia jokio streso, jei pavaduoja kitos grupės auklėtoja, nes ji jiems jau yra pažįstama, artima. Šalia darželio yra didžiulė pieva bei miškas, kur vaikai kasdien leidžia laiką, mokosi mylėti ir tausoti gamtą bei lavina vaizduotę žaisdami su gamtos gėrybėmis.“
Dovilė: „Mažųjų stebuklų“ „Sodo“ padalinys išsiskiria savo jaukumu. Nors darželis yra apsuptas miesto šurmulio, jame yra rami lauko žaidimų erdvė. Atėjus į pastatą, girdima relaksacinė gamtos garsų muzika, regimas akvariumas su žuvytėmis. Tai nuteikia harmoningai.
Vaikai ir personalas čia atsipalaidavę – visi laisvai bendrauja tarpusavyje, nėra statuso ar amžiaus skirstymo. Pedagogai pasižymi empatiškumu, geba valdyti savo emocijas ir padėti vaikui suprasti savąsias. Darželio ugdymo programa labai turininga – be pagrindinio ugdymo čia yra mokoma anglų kalbos, šokio, teatro, muzikos, keramikos. Taip pat vaikučiai turi galimybę lankyti baseiną.“
Kaip atžalai atsiliepia tinkamo darželio lankymas?
Aurelija: „Darželis padeda vaikams išmokti bendrauti su bendraamžiais, dalintis ir bendradarbiauti. Tinkama aplinka skatina vaiko pasitikėjimą savimi ir gebėjimą išreikšti jausmus. Kuriant įvairias veiklas, darželis padeda vaikui plėtoti kūrybiškumą ir mąstymo įgūdžius.
Tinkama ugdymo programa paruošia vaiką būsimiems iššūkiams mokykloje. Patogi ir saugi aplinka leidžia vaikui jaustis laisvai ir mažiau stresuoti. Tinkamo darželio lankymas turi teigiamą poveikį vaiko asmenybės vystymuisi, socialiniams ryšiams ir bendram emociniam gerbūviui, o tai ilgainiui prisideda prie sėkmingesnio gyvenimo.
Gerai organizuota ugdymo programa skatina smalsumą ir mokymosi norą. Darželis, kuriame skatinama įvairių kultūrų ir nuomonių tolerancija, padeda vaikams formuoti atvirą ir pagarbią pasaulėžiūrą. Kasdieniniai ritualai ir struktūruota dienotvarkė suteikia vaikams stabilumo jausmą, kuris svarbus jų psichologinei gerovei.
Aktyvus bendravimas su mokytojais suteikia tėvams galimybę stebėti vaiko pažangą ir gauti vertingų patarimų. Tinkamas darželis ne tik prisideda prie vaiko vystymosi, bet ir padeda kurti pozityvius tėvų ir pedagogų ryšius, kurie yra esminiai vaikui augant.“
Ieva: „Mažas žmogus yra ugdomas nuo pat gimimo. Visos vertybės, kurias jam diegsime nuo pradžių pradžios, išliks visą likusį gyvenimą. Kai vaikas pradeda lankyti darželį, didžiąją dienos dalį jis praleidžia su darželio kolektyvu ir kitais vaikais, tad be galo svarbu, kad tos vertybės sutaptų su šeimos vertybėmis. Tokiu būdu bus daug lengviau tiek adaptuotis vaikui, tiek tėvams išleisti savo atžalėlę į darželį.
Mažas vaikas verbaline kalba dar negali iškomunikuoti, kad darželio aplinka jam nėra tinkama, tačiau tai tikrai pasijus iš jo elgesio. Tad šiuo metu dėl darželio pasirinkimo svarstantiems tėveliams labai noriu palinkėti rinktis atsakingai. Atvažiuokite susipažinti su „Mažųjų stebuklų“ bendruomene, tikrai gali būti, kad norėsite, jog jūsų vaikas čia pasiliktų (šypsosi).“
Dovilė: „Manau, kad ankstyvasis žmogaus raidos etapas yra bene svarbiausias jo gyvenime. Visos vaikystės patirtys – geros ar blogos – vėliau lems susiformavusios asmenybės sprendimus. Pamatinės vertybės ir vaiko gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti kolektyve taps tvirtu visuomenės pagrindu ateityje. Tik tinkamoje mokymo ugdymo įstaigoje, kur vaikas jaučiasi saugus ir mylimas, jis gali priimti informaciją be streso, pažinti savo ir kitų emocijas ir efektyviai mokytis.“