Vis dėlto, kad vaikas prisitaikytų šiuolaikiniame pasaulyje, jį su technologijomis galima supažindinti jau nuo trejų metų – taip progreso konferencijoje LOGIN, vyksiančioje balandžio 18-19 d., teigs ikimokyklinio ugdymo įstaigų tinklo „Vaikystės sodas" vadovė dr. Austėja Landsbergienė.
„Dvidešimt pirmojo amžiaus vaikai yra kitokie: jie gimsta ir auga sparčiai besikeičiančių technologijų ir informacijos amžiuje, – sako LOGIN lektorė dr. A. Landsbergienė, pastebėdama, kad jog tokia kaita turės įtakos visose šiuolaikinių vaikų gyvenimo sferose: jų tėvai ar seneliai tame pačiame darbe dirbo iki pensijos, o dabartiniai vaikai per savo gyvenimą pakeis bent keletą darbų, gal net ir keliolika. Taigi, pasak dr. A. Landsbergienės, šiuolaikinis vaikas turi turėti tvirtą emocinį stuburą: „Turime ugdyti jo emocinį intelektą, kad jis gebėtų visavertiškai gyventi nuolatinės kaitos sąlygomis.“
Pirmieji, galintys padėti vaikams pasiruošti prisitaikyti prie šių sąlygų, yra jų tėvai. „Kuo tėvai turės daugiau informacijos, tuo tvirčiau jie jausis“, – pastebi dr. A. Landsbergienė. Jos teigimu, labai svarbu, kad tėvai suprastų, jog technologijos yra tik vaikų ugdymo papildas, bet ne pakaitalas. „Tėvai turėtų atsakyti sau į keletą klausimų: ką jų vaikas veikia, ar šiai veiklai reikalingos technologijos, kaip jos papildo veiklą; kada, jų nuomone, yra tinkamas metas ugdymo ir auklėjimo procesą papildyti technologijomis; kiek laiko yra tinkama tam tikro amžiaus vaikui leisti naudoti technologijas“, – sako ji.
Pasak vaikų ugdymo specialistės, šiais laikais dažnai dar nesulaukęs nė dvejų metų vaikas jau būna susidūręs su įvairiomis technologijomis. „Vis dėlto rekomenduojama neleisti vaikui iki trejų metų amžiaus naudotis technologijomis, arba skirti joms kuo mažiau laiko, o nuo trejų metų, kaip rekomenduoja JAV nacionalinis sveikatos institutas, neviršyti vienos valandos per dieną“, – sako dr. A. Landsbergienė, atkreipdama dėmesį, kad technologijomis vadinamas tiek televizorius, tiek nešiojamas ar planšetinis kompiuteris.