Laukinės žuvies verslas gimė dėl dukters alergijos: papasakojo, kodėl reikia pirkti šaldytą žuvį

Martynas ir Aneta Kaminai teigia, kad už šeimos verslo idėją turi būti dėkingi savo dukroms Amelijai ir Mirgai. Noras auginti sveikas dukrytes ir skurdus kokybiškos žuvies pasirinkimas parduotuvių lentynose paskatino ieškoti tiekėjų patiems. Ilgainiui tai virto visos šeimos hobiu ir gyvenimo būdu: kelionėmis į žuvų parodas, pokalbius su mokslininkais, dietologais ir virtuvės šefais. Galiausiai daugiau nei septynerius metus kauptos žinios 2020 m. virto verslu – buvo įsteigta „FishWish“ elektroninė parduotuvė, kurioje prekiaujama tik kruopščiai atrinkta laukine ar tvariai auginta žuvimi ir jūros gėrybėmis.
Kaminų šeima
Kaminų šeima / Asmeninio albumo nuotr.

„Nesitikėjome, kad kokybiškos žuvies paklausa Lietuvoje tokia didelė, vos spėjame suktis”, – pasakoja Martynas. Jam tenka svarbiausi įmonės procesai – darbas su tiekėjais ir logistika, žmona Aneta pataria su komunikacija ir edukaciniais projektais, o dukrelės yra pagrindinės fotosesijų režisierės ir dalyvės.

Nuo draugų būrelio iki rimtų žaidėjų

Vos per dvejus metus šeimos verslo įmonė tapo vienais didžiausių baltos žuvies asortimentą turinčiais pardavėjais Lietuvoje, tačiau pradžia buvo kur kas paprastesnė. Pradėję ieškoti, kur galėtų įsigyti kokybiškos žuvies savo alergiškai dukrai Kaminai, rado tiekėjus, bet jie prekiavo tik dideliais kiekiais, reikėjo įsigyti bent 30 kg žuvies.

„Surizikavome ir nusipirkome, o tuomet pradėjome ieškoti draugų, artimųjų, kolegų, su kuriais galėtume pasidalinti“. Per šį laikotarpį šeima ėmė rimčiau domėtis žuvininkyste, prekybos žuvimis tendencijomis, pasikeitė net jų atostogų kelionės – jos nusidriekė į šalis, kur galima pasimėgauti skania žuvimi ar pabendrauti su tiekėjais.

Asmeninio albumo nuotr./Martynas Kaminas
Asmeninio albumo nuotr./Martynas Kaminas

Lūžis įvyko 2019 m., kai Martynas nusprendė daryti pokytį savo profesinėje veikloje ir po beveik 13 metų karjeros bankiniame sektoriuje nusprendė išbandyti savame versle. Taip atsirado aukštos kokybės žuvies ir jūros gėrybių internetinį parduotuvė „FishWish“. „Norėjau daryti tai, kas kurtų aiškią vertę, padėtų kitiems – toks naujas posūkis profesinėje veikloje teikia daug džiaugsmo, be to, ir šeima turi galimybę valgyti kokybiškos žuvies ir jūros gėrybių kasdien“, – juokiasi M.Kaminas.

Verslo modelį padiktavo šeimos vertybės

Nors kai kam šis verslas gali pasirodyti tik paprasta prekyba žuvimi, Kaminams jis reiškia kur kas daugiau – visa „FishWish“ veikla pagrįsta šeimos vertybėmis ir noru, kad ant Lietuvos šeimų stalo atsirastų daugiau kokybiškos žuvies, o jos vartojimas kuo mažiau kenktų ir taip ribotiems žuvų ištekliams.

„Kontroliuojame visą procesą – nuo žuvų rūšies ir tiekėjų pasirinkimo iki žuvies pakuotės ir patekimo ant stalo. Renkamės tik tuos tiekėjus, kurie verčiasi tvaria, tausojančia žuvininkyste, o žuvis gaudo tik švariuose vandenyse. Deja, Baltijos jūra yra viena labiausiai užterštų jūrų pasaulyje, todėl iš čia žuvų neturime, daugiausia jų atkeliauja iš Islandijos, Norvegijos, Farerų salų. Visa pakuotė, kurioje pas pirkėjus atkeliauja „FishWish“ žuvis taip pat pagaminta iš perdirbto kartono pluošto.

Asmeninio albumo nuotr./Kaminų šeimos mergaitės
Asmeninio albumo nuotr./Kaminų šeimos mergaitės

Kalbėdami apie klientų pasirinkimus, Kaminai pastebi, kad lietuviai yra ištikimi laukinės lašišos ir raudonųjų ikrų mėgėjai, jų nuperkama daugiausia, nors neseniai klientų pageidavimu asortimente atsirado ir ekologiškų midijų. Labiausiai šeimą nustebino milžiniška aštuonkojų paklausa vasarą – Martynas su Aneta juokavo, kad matyt jie atsidūrė kiekvieno lietuvio griliuje.

Silkė vietoj vitamino D

Nors „FishWish“ sulaukia prašymų tiekti žuvį vieniems geriausių Lietuvos restoranų, prioritetu savo veikloje šeima laiko tiekti žuvį ir jūros gėrybes šeimoms.

„Mūsų misija išlieka Lietuvos šeimos. Norime, kad skani, kokybiška žuvis būtų valgoma namuose prie pietų ar vakarienės stalo, o ne tik prabangiuose restoranuose. Skanų žuvies patiekalą galima pasigaminti vos per 10–12 min., o tai daug geresnis pasirinkimas nei greitasis maistas“, – įsitikinę Kaminai.

Tiesa, su restoranų šefais jie bendradarbiauja – domisi, ką labiausiai mėgsta klientai, kaip tokį patiekalą lengvai pasigaminti namuose, o vėliau dalinasi receptais. Kad būtų dar paprasčiau gamintis namie, „FishWish“ žuvis parduodama supjaustyta patogiai: filė ar gabalėliais. Be to, yra sukurti specialūs žuvies ir jūros gėrybių rinkiniai vaikams, griliui, Kūčioms, Kalėdoms ir Naujiesiems metams, kiti šventiniai dovanų rinkiniai.

Kalbėdama apie žuvies naudą, šeima susiduria ne su vienu mitu, pavyzdžiui, apie šviežią žuvį. „Daugelis klausia, kodėl prekiaujame tik šaldyta žuvimi. Kad žuvis išlaikytų visas savo vertingąsias maistines savybes, ji ant mūsų stalo turi atsirasti maždaug per dvi valandas. Deja, to negalime užtikrinti nei mes, nei daugelis kitų prekybininkų. Mažai kas žino, kad jau trečią dieną žuvis netenka 60 proc. savo maistinės vertės, būtent dėl to mūsų asortimente tik smūginiu būdu užšaldyta žuvis, maksimaliai išlaikanti savo vertingas maistines savybes“, – aiškina M.Kaminas.

Kaminai ir patys buvo nustebę, kai domėdamiesi žuvies maistinėmis vertėmis, sužinojo, kad lietuvių pamėgta silkė – puikus vitamino D šaltinis. Remiantis tyrimais, 100 g kokybiškos silkės yra randama rekomenduojamas vitamino D kiekis parai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis