Psichologė apie kišenpinigius: jų skyrimas arba neskyrimas neturėtų virsti bausme

„Kišenpinigių vaikui reikia. Jie turi būti nuolatinės jo įplaukos. Jis juos turi matyti“, – sako psichologė ir tinklaraščio „Dideli vaikai“ autorė Agnė Laskytė.
Kišenpinigiai / Psichologė Agnė Laskytė
Kišenpinigiai / Unsplash, asmeninė nuotr. / 15min koliažas

Dalinamės psichologės įrašu apie kišenpinigius, paskelbtu tinklaraštyje „Dideli vaikai“.

Dažnam suaugusiam kyla klausimas, kada pradėti kalbėtis su vaiku apie pinigus ir ar iš viso tai daryti. Šią savaitę „Herojus“ progimnazijoje vyko diskusija apie tai, ir aš noriu pasidalinti esminėmis mintimis su visais. <...>

Apie pinigus pradedame su vaiku kalbėti nuo tada, kai jis pradeda kalbėti. Įtraukiame jį į paprastas buitines veiklas, kurios susijusios su pinigais – prekių sąrašo sudarymas, apsipirkimas maisto prekių ar kitose parduotuvėse, pirkinių planavimas, nereikalingų pirkinių atsisakymas ar pirkinių prioretizavimas ir t.t., ir pan. Vaikas turi girdėti ir dalyvauti temose apie pinigus tiek, kiek leidžia jo branda, vystymosi etapas, suvokimas.

Kišenpinigių vaikui reikia. Jie turi būti nuolatinės jo įplaukos. Jis juos turi matyti. Jų kiekis turi būti aptartas iš anksto. Jie neturėtų virsti bausme: „Neduosiu dabar tau kišenpinigių, nes tu neskaitai knygos.“

Tačiau gali būti aptarta iš anksto, kad kišenpinigiais jis atsiskaito už sugadintus daiktus ar pan. Bet apie tai turi būti kalbėta, o ne trenkti kaip žaibas iš giedro dangaus.

Svarbu kalbėti apie galimas sukaupti sumas, jų panaudojimą, tikslo išsikėlimą: „Ką už juos norėtumei įsigyti?“ Vaiką mokome planuoti, stebėti pinigų kelią ir augimą. Tai gali vykti pakankamai anksti – kai vaikas jau moka skaičiuoti arba pradeda tai daryti.

Gali būti aptarta iš anksto, kad kišenpinigiais jis atsiskaito, pvz., už sugadintus daiktus. Bet apie tai turi būti kalbėta, o ne trenkti kaip žaibas iš giedro dangaus.

Galima įtraukti vaiką į aukojimo ar labdaros idėjas. Jis ar ji gali patys pasirinkti būdą ir sumą. Tačiau daug vertingiau, kai vaika spats/pati sugalvoja, kuo tai jam/jai reikšminga ir svarbu.

Pinigai gali būti įrankis siekti savo tikslo, bet ne tikslas savaime. Tai įrankis mokytis, bet ne valdyti kitus. Kuo daugiau rodysime savo pavyzdžiu ir apie tai kalbėsimės šeimoje, tuo aiškesnį vaizdą turės vaikas ir priims informaciją bei požiūrį.

Tinklaraščio „Dideli vaikai“ autorės piešinys/
Tinklaraščio „Dideli vaikai“ autorės piešinys/

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis