Raktas į vaiko sėkmę ateityje – kokybiškas priešmokyklinis ugdymas: kur ir kaip jį gauti?

Ar žinojote, kad jūsų vaiko ateities sėkmė gali priklausyti nuo sprendimų, kuriuos priimate jam dar net nepradėjus lankyti mokyklos? Kokybiškas ankstyvasis ir priešmokyklinis ugdymas – tai tarsi raktas, atveriantis duris į šviesesnę vaiko ateitį. Šis kritinis laikotarpis vaiko gyvenime padeda formuoti tvirtus pamatus tolesniam mokymuisi, socialinių įgūdžių vystymuisi ir asmeniniam augimui.
Raktas į vaiko sėkmę ateityje – kokybiškas priešmokyklinis ugdymas.
Raktas į vaiko sėkmę ateityje – kokybiškas priešmokyklinis ugdymas. / „Canva“ nuotr.

Būtent šiame vaikų gyvenimo etape „Mažieji stebuklai“ vaikų lopšelio – darželio pedagogai yra šalia, pasiruošę ne tik padėti ir palaikyti, bet ir ugdyti, įkvėpti bei skatinti kiekvieno vaiko individualų tobulėjimą. Čia vaikai auga, mokosi ir tobulėja nuo pat pirmojo gimtadienio iki mokyklos, kadangi nuo 2025 m. rudenį „Mažieji stebuklai“ atveria priešmokyklinių klasių duris. „Mažųjų stebuklų“ tikslas – atsižvelgti į kiekvieno vaiko galias, patirtį, ugdymo poreikius bei užtikrinti palankias sąlygas asmenybės bei ugdymo raidai, kurios padės sėkmingai pasiruošti mokyklai.

Atstovų nuotr./„Mažieji stebuklai“
„Mažieji stebuklai“ / Atstovų nuotr.

Plačiau apie tai, kaip kokybiškas ankstyvasis ugdymas formuoja vaiko ateitį, kokius esminius įgūdžius vaikai įgyja priešmokyklinėje klasėje ir kaip tėvai gali prisidėti prie savo atžalų sėkmingo pasiruošimo mokyklai, kalbamės su „Mažųjų stebuklų“ direktore Ugne Ribokaite bei ugdymo vadove Kristina Stulpinaite.

Kelionė prasideda ankstyvojoje vaikystėje

Siekiant užauginti žingeidžią, empatišką, ryžtingą, savarankišką ir atvirą pasauliui asmenybę, tėveliams svarbu pirmiausiai atrasti darželį, kuriame vaiką suptų palaikanti, ugdanti ir motyvuojanti aplinka. „Mažųjų stebuklų“ direktorė U.Ribokaitė pabrėžia, kad tinkamo darželio pasirinkimas turi lemiamą įtaką vaiko pasaulėžiūros formavimuisi, socialinių įgūdžių vystymuisi bei savarankiškumo ir atsakomybės jausmo tobulėjimui.

Atstovų nuotr./ „Mažųjų stebuklų“ direktorė Ugnė Ribokaitė
„Mažųjų stebuklų“ direktorė Ugnė Ribokaitė / Atstovų nuotr.

„Tinkamas darželis – tai tarsi derlingos žemės paruošimas vaiko ateičiai. Čia dygsta ir stiprėja esminiai bruožai, tokie kaip drąsa tyrinėti pasaulį, nenumaldomas smalsumas, atvirumas naujoms patirtims, kūrybingumo kibirkštys ir, svarbiausia, tvirtas pasitikėjimas savimi. Šie bruožai tampa nepakeičiamais įrankiais vaiko rankose, padedančiais sėkmingai žengti pirmuosius žingsnius tiek mokykloje, tiek kitose dar neatrastose erdvėse.“

„Mažųjų stebuklų“ ugdymo vadovė K.Stulpinaitė pabrėžia ilgalaikės vizijos svarbą vaiko ugdyme: „Mūsų tikslas – ugdyti vaikus, kurie ne tik drąsiai žengia į pasaulį, bet ir yra kupini nenumaldomo smalsumo bei tvirto pasitikėjimo savimi. Šios savybės yra esminis pagrindas, padedantis vaikams sėkmingai įveikti naujus iššūkius, ypač tokį svarbų gyvenimo etapą kaip mokykla. Todėl nuo pat mažų dienų mes kuriame aplinką, kurioje kiekvienas vaikas gali saugiai tyrinėti, klysti ir augti.“

Atstovų nuotr./„Mažųjų stebuklų“ ugdymo vadovė Kristina Stulpinaitė.
„Mažųjų stebuklų“ ugdymo vadovė Kristina Stulpinaitė. / Atstovų nuotr.

Tad, tinkamas darželis ne tik paruošia būsimą mokyklinuką naujam gyvenimo etapui, bet ir kuria tvirtą pamatą visapusiškam vaiko vystymuisi. „Mažųjų Stebuklų“ direktorė U.Ribokaitė pabrėžia: „Nuo pirmųjų žingsnelių lopšelio grupėje iki pat priešmokyklinės klasės, mes kuriame unikalią ugdymo ekosistemą, kuri apima penkias esmines sritis, būtinas vaiko sėkmingai ateities kelionei. Šios sritys – socialiniai ir emociniai įgūdžiai, akademiniai pagrindai, savarankiškumo ugdymas, kūrybiškumo puoselėjimas bei emocinio intelekto lavinimas – yra integruotos į kiekvieną mūsų veiklą, užtikrinant harmoningą vaiko raidą ir sklandų perėjimą į mokyklinį gyvenimą.“

Atstovų nuotr./„Mažieji stebuklai“
„Mažieji stebuklai“ / Atstovų nuotr.

Toks holistinis ugdymo metodas ne tik palengvina vaiko adaptaciją naujose aplinkose, bet ir įkvepia meilę mokymuisi, ugdo bendravimo įgūdžius bei formuoja tvirtą pasitikėjimą savimi.

„Mažieji stebuklai“ siekia, kad kiekvienas vaikas atrastų savo unikalius talentus ir su entuziazmu žengtų į kiekvieną naują gyvenimo etapą. Visapusiškas požiūris į vaiko ugdymą padeda kurti tvirtą pagrindą ne tik akademiniams pasiekimams, bet ir emocinei brandai, kūrybiškumui bei socialiniams įgūdžiams.

Atstovų nuotr./„Mažieji stebuklai“
„Mažieji stebuklai“ / Atstovų nuotr.

Kas yra kokybiškas priešmokyklinis ugdymas?

Priešmokyklinis ugdymas yra ypatingą etapas vaiko gyvenime – tai tarsi tiltas tarp ankstyvosios vaikystės žaidimų ir formalaus mokyklinio mokymosi. Šiuo laikotarpiu formuojami esminiai įgūdžiai ir nuostatos, kurie padės vaikui sėkmingai žengti į mokyklinį gyvenimą. Tad, kaip gi atrodo kokybiškas priešmokyklinis ugdymas?

„Mažųjų stebuklų“ ugdymo vadovė K.Stulpinaitė teigia, kad priešmokykliniame ugdyme itin svarbi orientaciją į vaiką, individualus dėmesys bei diferencijuotas ir jų gebėjimams pritaikytas ugdymas.

„Mūsų tikslas vaikams padėti pasiruošti naujam gyvenimo etapui – mokyklai, stiprinti įvairias ugdymo sritis jas diferencijuojant bei pritaikant pagal vaikų gebėjimus, atsižvelgti į kiekvieno vaiko galias, patirtį, ugdymo poreikius bei užtikrinti palankias sąlygas asmenybės ir ugdymo raidai, kurios padės sėkmingai pasiruošti mokyklai. Priešmokyklinės klasės ugdymas bei jo metodai orientuoti į vaikų gebėjimus, todėl programa skatinanti natūralų smalsumą bei atradimų džiaugsmą“, – teigia K.Stulpinaitė.

Atstovų nuotr./„Mažieji stebuklai“
„Mažieji stebuklai“ / Atstovų nuotr.

„Mažieji stebuklai“ formuoja nedideles priešmokyklines grupes, kas leidžia pedagogams skirti daugiau dėmesio kiekvieno vaiko individualiems poreikiams. Ugdymo programa apima penkias pagrindines sritis: skaitymą, rašymą, tyrinėjimą, skaičiavimą ir meninius gebėjimus, o remiantis vaiko pasiekimais šiose srityse – kuriamos personalizuotos veiklos ir užduotys.

Ugdymo procese bus siekiama bendro ir to pačio tikslo, tačiau skirtingais metodais, o pasiekus bei įtvirtinus numatytą gebėjimą, vaikams bus skiriamos sudėtingesnio gebėjimo lygio užduotys.

Nuo 2025 m. rudens duris atversiančios „Mažųjų stebuklų“ priešmokyklinės klasės programoje bus išskirtinai daug dėmesio skiriama integraliam ir patirtiniam ugdymui.

„Svarbu ne tik įgyti žinių, bet ir atrasti pasaulį kaip vientisą, įdomią bei nuostabią mozaiką, kur kiekviena detalė susijusi su kitomis, o mokymasis vyksta per tiesioginę patirtį bei aktyvų dalyvavimą, atrandant pasaulį ne tik savo rankomis, bet ir akimis ir širdimi“, – pasakoja K.Stulpinaitė.

Atstovų nuotr./„Mažieji stebuklai“
„Mažieji stebuklai“ / Atstovų nuotr.

„Žengiant į priešmokyklinę klasę, ne tik stipriname jau minėtas sritis, bet ir ypatingą dėmesį skiriame vaiko vidinės motyvacijos ugdymui bei teigiamo požiūrio į mokymąsi formavimui. Kokybiška priešmokyklinio ugdymo programa skatina vaikų smalsumą, kūrybiškumą ir entuziazmą mokytis. Šie elementai yra esminiai, formuojant tvirtą pagrindą tolimesnei vaiko akademinei kelionei. Vaikai, kurie yra motyvuoti ir pasitiki savo gebėjimais, lengviau prisitaiko prie mokyklos aplinkos ir reikalavimų, todėl gali pilnai atskleisti savo potencialą naujame gyvenimo etape.“, – pasakoja U.Ribokaitė.

„Mažųjų stebuklų“ komanda yra įsitikinusi, kad šie aptarti aspektai yra esminiai kokybiško priešmokyklinio ugdymo elementai. Jie ne tik padeda vaikams sėkmingai žengti į mokyklinį gyvenimą, bet ir formuoja tvirtą pagrindą visapusiškam jų tobulėjimui ateityje. Šis holistinis požiūris į ugdymą atspindi „Mažųjų stebuklų“ filosofiją, kuri siekia ne tik paruošti vaikus mokyklai, bet ir įkvėpti juos mokytis visą gyvenimą.

Daugiau apie kokybišką priešmokyklinį ugdymą sužinosite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pavasaris – laikas kurti grožį savo kieme: specialistų patarimai, nuo ko pradėti ir kaip tvarkyti aplinką
Reklama
Žemės ūkyje vis labiau įsitvirtina biostimuliatoriai: kaip jie veikia?
Reklama
Ne tik šviežios ir kokybiškos, bet ir tvaresnės: kaip „Lidl“ užtikrina, kad pirmosios pavasario derliaus vaisiai ir daržovės būtų draugiškos aplinkai?