Pabandykite aktyviai įsitraukti į studijuojamą medžiagą
Pasyvus skaitymas ir įdomesnių minčių pabraukimas ryškiu rašikliu nepadės, sako Makvario universiteto profesorė Amanda Barnier.
Taip yra todėl, kad paprasčiausias skaitymas ir informacijos perrašymas tik perkelia informaciją į trumpalaikę atmintį, kurioje vienu metu galime laikyti tik 5-9 informacijos dalis.
Kad mokymasis būtų veiksmingas, turime informaciją perkelti į ilgalaikę atmintį. Tai galime padaryti aktyviai interpretuodami ir suteikdami prasmę skaitomam turiniui, o ne pasyviai jį vartodami.
Stenkitės informaciją užsirašyti savais žodžiais
Tai vienas iš būdų, kaip giliau ir aktyviau įsitraukti į medžiagą.
Perfrazuojant turinį savais žodžiais, galima giliau suprasti medžiagą, todėl ji įgauna papildomą prasmę ir įsirėžia į mūsų ilgalaikę atmintį.
Užsirašinėkite ir ranka, o ne tik kompiuteriu
Taip daryti rekomenduoja pirmiausia dėl to, kad ranka žmonės rašo lėčiau negu tai daro kompiuteriu. Todėl rašydami ranka turite daugiau laiko apdoroti informacijai.
Taip pat rašymas ranka yra aktyvesnis veiksmas, nei rašymas kompiuteriu. Nors pastarasis turi ir pliusų – kompiuteriu informaciją lengviau sugrupuoti ir susisteminti.
Susidarykite planą
Neužtenka vien mokytis ar tiesiog pasitikrinti save.
Visapusiškas mokymasis – tai ir praktinis, to, ką žinote, pritaikymas, ir pasitikrinimas, ar gebate panaudoti įgytus įgūdžius ir spragų bei silpnųjų vietų paieška.
Taigi mokykitės, tada pasitikrinkite, tada mokykitės, tada vėl pasitikrinkite ir kartokite šį procesą tol, kol įsitikinsite, kad įsisavinote ir supratote informaciją.
Nesiklausykite muzikos besimokydami
Viena vertus, tyrimai parodė, kad klasikinė muzika gali padėti atsipalaiduoti ir mokymosi procesui suteikti ritmą. Bet jei klausotės muzikos, kurioje yra daug teksto, tai viso labo atitraukia dėmesį nuo mokymosi medžiagos. Tad jei ruošiatės klausytis ne klasikinės muzikos, geriau tai daryti pertraukėlių metu.
Nusibraižykite minčių žemėlapį
Daug nesusitemintos informacijos apie vieną temą gali kiek gluminti. Susidarę minčių žemėlapį aiškiai matysite, kokiais būdais informacija, kurią bandote įsisavinti, yra tarpusavyje susijusi. Taip pat minčių žemėlapis – puikus būdas pamatyti, kokių spragų turite temoje, kurią mokotės.
Pabandykite kam nors paaiškinti temą, kurią mokotės
Pabandyti kam nors nupasakoti, kokią temą šiuo metu mokotės, yra gana neblogas būdas pasitikrinti, kiek tą temą iš tiesų suprantate. Tad bandymas nesinaudojant užrašais kam nors pristatyti tai, ką bandote išmokti – puikus būdas ir įgyti pasitikėjimo savimi, ir sulaukti grįžtamojo ryšio. O tai gali būti labai naudinga, kadangi gali net sumažinti stresą per patį egzaminą.