Vis tik būtent taip tvirtina britų autorė Caroline Webb, neseniai išleidusi saviugdos knygą How To Have A Good Day: Think Bigger, Feel Better and Transform Your Working Life.
Baigusi mokslus Oksfordo ir Kembridžo universitetuose, o šiuo metu Niujorke įsikūrusioje asmenybės ugdymo firmoje „Sevenshift“ vyriausiąja specialiste dirbanti Caroline Webb sukūrė praktiškus patarimus, kurie, anot jos, vos per keletą minučių gali pagerinti visą dieną darbe.
Nustokite nuolat tikrinti elektroninį paštą
Savo elektroninį paštą atsidarote keletą kartų per dieną ir pagaunate save tai darančius net ir vakare, kuomet darbo valandos jau seniausiai pasibaigusios? C. Webb tikina, kad tai itin žalingas įprotis.
„Daugelis įsivaizduoja galintys atlikti daug darbų vienu metu, taigi ir elektroninį paštą pasitikrinti, ir tuo pat metu pasikalbėti su kolega ar dar ir išgerti arbatos, galbūt tai ir įmanoma.
Taip pat skaitykite: 6 klaidos, kurias darome aptardami darbo užmokestį
Tačiau ar pagalvojote, jog koncentracija dėl to labai nukenčia? Tyrimai rodo, kad dėl nesutelkto dėmesio esame linkę padaryti 2–4 klaidomis daugiau nei tuomet, kai visa koncentracija nukreipta į vieną darbą“, – pataria C. Webb.
Anot jos, darbas eisis kur kas greičiau ir efektyviau, jei vieną užduotį keisite kita, o ne bandysite viską atlikti tuojau pat. Būtent dėl to ir elektroninį paštą ji pataria tikrintis ne dešimt, o tik 2–3 kartus per dieną, tuo pat metu visą koncentraciją į jį ir sutelkus.
O atliekant didesnes užduotis, jei įmanoma, C. Webb pataria apskritai atsiriboti nuo telefono ar interneto, taigi nustatykite telefone skrydžio režimą, kompiuteryje išjunkite internetą ir visą dėmesį sutelkite tik į vieną užduotį.
Būkite malonūs
Kai esate nusiminęs ar tiesiog ne ta koja išlipę iš lovos – ir diena darbe gali būti sunkesnė nei įprasta. Anot C. Webb, vienas geresnių būdų greitai pasikelti nuotaiką darbe – žvilgsnis į savo kolegas.
Ir tikrai ne dėl to, kad iš jų pasijuoktumėte, o dėl to – kad pasakytumėte jiems komplimentą, kad ir labai menką. C. Webb tikina, kad tai ne tik pagerins santykius su kolegomis, bet ir jums patiems padės pasijusti geriau.
Į savo darbų sąrašą įtraukite dar daugiau punktų
Atrodo, keistas patarimas, tiesa? Vis tik C. Webb tikina, kad jis – neabejotinai veiksmingas. Juk jums puikiai pažįstamas jausmas, apimantis, kuomet galite uždėti varnelę ties jau atliktu darbu? Tai kelia pasitenkinimą savimi ir gerina nuotaiką.
O ir į darbų sąrašą nebūtina įtraukti vien tik sunkias veiklas – jame gali atsirasti ir paprastas pasivaikščiojimas gryname ore ar kavos pertraukėlė su kolega – juk net ir trumpa pertrauka darbo metu efektyviai gerina tolimesnį dienos produktyvumą.
Pamirškite prielaidas
Pastaruoju metu nesutariate su kolega ar manote, kad viršininkas jus nepelnytai užrauna nereikalingais darbais? Nesileiskite į savo spėliojimus ir prielaidas – pataria C. Webb, mat tokiu atveju mūsų smegenys ir turima fantazija gali nuvesti itin klaidingais keliais.
Taip pat skaitykite: 7 itin produktyvių žmonių įpročiai
Verčiau jau susiimkite ir tiesiai šviesiai su savo kolega ar viršininku pasikalbėkite, išsakydami visus jums nerimą keliančius dalykus. Galbūt realybė bus visiškai kitokia nei įsivaizduojate?
Baimę padės įveikti daina
Norite išvengti streso ar baimės prieš svarbų susitikimą? Pasiklausykite mėgstamos dainos, o priedainį – ir patys sudainuokite.
Tiesa, anot C. Webb svarbu išsirinkti tokią dainą, kuri kelia šiltus ir malonius prisiminimus: galbūt tą, kuri primena smagų vakarą klube, puikų draugą ar mylimą žmogų.