Antsvoris ir maisto papildai: ar verta beatodairiškai tikėti reklama?

Po švenčių žmonės stengiasi kuo greičiau atsikratyti priaugtų kilogramų, todėl dažnas vietoje fizinio aktyvumo didinimo ar mitybos pokyčių susigundo įsigyti siūlomų maisto papildų, garantuojančių greitą svorio sumažėjimą. Ar iš tikrųjų šie papildai tokie veiksmingi?
Papildai
Papildai / Vida Press nuotr.

Abejonių kelia svorį mažinančių maisto papildų reklamoje ar etiketėse žadamas jų efektyvumas ir greiti rezultatai. Siūlant vartoti papildus, dažnai nurodomas netgi konkretus kilogramų kiekis, kuris lengvai, be pastangų turėtų nukristi per palyginti trumpą laikotarpį, net nepakeitus gyvenimo įpročių. Pavyzdžiui, reklamoje rašoma: „Jūsų svoris per pirmąsias 72 vartojimo valandas sumažės ne mažiau kaip 3 kg“ arba „Jūs neteksite svorio, net jeigu valgysit ir mankštinsitės tiek pat, kiek iki vartojimo...“.

Sveikatos specialistai vienbalsiai teigia, kad efektyviausiai svorį sureguliuoja sveikas gyvenimo būdas ir mitybos įpročiai. Vienas atskiras produktas negali daryti įtakos svorio metimo greičiui ar atsikratytų kilogramų kiekiui. Toks teigimas – niekuo nepagrįstas vartotojų apgaudinėjimas ir yra draudžiamas pagal įstatymus.

„Užuot tikėjus stebuklingomis tabletėmis, protingiausias būdas mesti svorį – valgyti kuo įvairesnio maisto ir mažomis porcijomis bei mankštintis ir judėti, kad išnaudotumėte energijos daugiau, nei suvartojote kalorijų. Europos Sąjungoje maisto papildų reklamoje neleidžiama vartoti teiginių, nurodančių kiek ir kaip greitai galima numesti svorio. Teiginius, susijusius su lieknėjimu, leidžiama naudoti botaninės kilmės medžiagoms, tačiau taip pat draudžiama nurodyti konkrečius svorio kiekius ir terminus.

Europos Komisija patvirtino teiginį apie medžiagą – gliukomananą, turinčią poveikį kūno svoriui, jei laikomasi nedidelės energinės vertės dietos. Šį teiginį galima naudoti ženklinant produktus, savo sudėtyje turinčius gliukomanano“, – komentavo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausioji specialistė Renata Steponavičiūtė.

Pasak specialistės, vartotojai, užsisakydami paštu ar internetu tokių maisto papildų, turėtų reikalauti tikslios informacijos apie perkamų gaminių sudėtį. Pagal platintojų nurodytą informaciją, reikėtų patikrinti, ar įmonė gamintoja realiai egzistuoja, ir vartotojas, nusivylęs produkto kokybe ar pan., turės galimybę grąžinti prekę ir atgauti sumokėtus pinigus.

Vartotojai, kurie jaučiasi platintojų apgauti, gali apie tai pranešti teritorinėms valstybinėms maisto ir veterinarijos tarnyboms arba paskambinti nemokamu, visą parą veikiančiu telefono numeriu 8 800 40403.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų