Etiketo žinovas teigia, kad pakankamai daug kavinių maistą patiekia tinkamai, tačiau esą pasitaiko ir tokių, kurios pamiršta etiketo žinias. „Pats mačiau, kaip lėkštėje buvo nešami stori šiuolaikiniai sumuštinai įstrižai per Vokiečių gatvę prie staliuko sėdintiems klientams. Man po tokio vaizdo toje kavinėje prisėsti jau nebesinori“, – teigė A. Lydeka.
Pasak jo, dažnai kavinių, užkandinių ar restoranų savininkams atrodo, kad atnešti patiekalus ar suskaičiuoti pinigus didelio mokslo nereikia – esą kiekvienas gali dirbti tokį darbą.
„Priklausomai nuo sezono, pasamdo jaunų, gražių merginų ir vaikinų, kad atneštų patiekalus ir suskaičiuotų pinigus, be abejo, už tai siūlydami labai nedidelį užmokestį, nors padavėjo darbas yra pakankamai sudėtingas, reikalaujantis daug žinių: komunikabilumo, kalbų mokėjimo, etiketo taisyklių išmanymo, žinių, kaip reikia serviruoti stalą.
Vienas ar kitas asmuo gali nekreipti į tai dėmesio ir jam užteks suvalgyti savo šnicelį, bet šiandien – XXI a., kai rinkoje yra didžiulė konkurencija ir visuomenė yra pakankamai išlepinta gero aptarnavimo, dėmesio klientams. Nebe sovietinio „ubagizmo“ laikai, kai džiaugeisi tiesiog gavęs vietą restorane. Dauguma klientų šiandien jau atkreipia dėmesį į aptarnavimą“, – LRT.lt komentavo A. Lydeka.
Anot etiketo žinovo, gera virtuvė ir patiekalų paruošimas yra vienas svarbiausių dalykų, tačiau esą ne mažiau svarbus ir geras aptarnavimas. „Aš pats, daug mano draugų ir pažįstamų einame ir grįžtame į tas kavines, kur maloniai ir gerai aptarnauja“, – kalbėjo pašnekovas.
Jis apgailestauja, kad Lietuvoje aptarnavimo kultūra nėra labai aukšta, ypač vasaros sezonu pajūryje, kur esą kavinėms trūksta pagrindinių etiketo žinių išmanymo.