Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ar maistas lauko kavinėse yra pakankamai apsaugotas?

Nors teisės aktai nenurodo, kad lauko kavinėse klientui turi būti atnešamas uždengtas patiekalas, maistas turi išvengti bet kokios taršos, pažymi Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) atstovas Algimantas Lipnickas. Etiketo žinovas Arminas Lydeka teigia, kad nė vienam klientui nėra malonu, kai jo mišrainė plevėsuoja lėkštėje, kaupdama gatvės dulkes ar lietų.

Etiketo žinovas teigia, kad pakankamai daug kavinių maistą patiekia tinkamai, tačiau esą pasitaiko ir tokių, kurios pamiršta etiketo žinias. „Pats mačiau, kaip lėkštėje buvo nešami stori šiuolaikiniai sumuštinai įstrižai per Vokiečių gatvę prie staliuko sėdintiems klientams. Man po tokio vaizdo toje kavinėje prisėsti jau nebesinori“, – teigė A. Lydeka.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Arminas Lydeka
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Arminas Lydeka

Pasak jo, dažnai kavinių, užkandinių ar restoranų savininkams atrodo, kad atnešti patiekalus ar suskaičiuoti pinigus didelio mokslo nereikia – esą kiekvienas gali dirbti tokį darbą.

„Priklausomai nuo sezono, pasamdo jaunų, gražių merginų ir vaikinų, kad atneštų patiekalus ir suskaičiuotų pinigus, be abejo, už tai siūlydami labai nedidelį užmokestį, nors padavėjo darbas yra pakankamai sudėtingas, reikalaujantis daug žinių: komunikabilumo, kalbų mokėjimo, etiketo taisyklių išmanymo, žinių, kaip reikia serviruoti stalą.

Vienas ar kitas asmuo gali nekreipti į tai dėmesio ir jam užteks suvalgyti savo šnicelį, bet šiandien – XXI a., kai rinkoje yra didžiulė konkurencija ir visuomenė yra pakankamai išlepinta gero aptarnavimo, dėmesio klientams. Nebe sovietinio „ubagizmo“ laikai, kai džiaugeisi tiesiog gavęs vietą restorane. Dauguma klientų šiandien jau atkreipia dėmesį į aptarnavimą“, – LRT.lt komentavo A. Lydeka.

Anot etiketo žinovo, gera virtuvė ir patiekalų paruošimas yra vienas svarbiausių dalykų, tačiau esą ne mažiau svarbus ir geras aptarnavimas. „Aš pats, daug mano draugų ir pažįstamų einame ir grįžtame į tas kavines, kur maloniai ir gerai aptarnauja“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis apgailestauja, kad Lietuvoje aptarnavimo kultūra nėra labai aukšta, ypač vasaros sezonu pajūryje, kur esą kavinėms trūksta pagrindinių etiketo žinių išmanymo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos