„Atvirai su vadovu“: Kodėl lietuviai į darbą eina sirgdami ir kodėl vadovai to netoleruoja

Daugiau nei 70 proc. žmonių į darbą eina net sirgdami. Nemalonius ligų simptomus daugeliui jų pakelti yra lengviau nei susigyventi su baime pasirodyti neproduktyviu darbuotoju vadovo ar kolegų akyse. O kur dar baimė prarasti darbo vietą – juk darbai patys nepasidarys! Tačiau toks požiūris po truputį nyksta – frazė, jog sirgti reikia atsakingai, skamba vis garsiau.
Jurgita Unčiurytė-Bakšienė
Jurgita Unčiurytė-Bakšienė / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Jei žmonės sirgdami eina į darbą, jie pirmiausia kenkia sau – norint, kad liga greičiau praeitų, nesikomplikuotų, reikia skirti laiko ramybei, išsigulėjimui. Tačiau tokiu atveju kenkiame ir kitiems – sergantis užkrečia sveikus. Tyrimai rodo, kad biure praleidęs 4–6 val. sergantis žmogus užkratu padengia apie pusę visų paviršių“, – sakė socialinę iniciatyvą „Sergu atsakingai“ vykdančios įmonės „Usp Baltics“ generalinė direktorė Jurgita Unčiurytė-Bakšienė.

Laidoje „Atvirai su vadovu“ ji pasakojo apie tai, kad sirgti atsakingai – kiekvieno iš mūsų pareiga, į tai vis didesnį dėmesį kreipia ir darbdaviai. J.Unčiurytė-Bakšienė tikina, kad dar prieš keletą metų eiti į darbą sergant buvo normalu, šiandien sergančiam kolegai pasiūloma porą dienų pailsėti, ar bent jau dirbti nuotoliniu būdu, iš namų. Į tuos, kurie net sirgdami didvyriškai atlieka savo pareigas darbe, esą vis mažiau palankiai žiūri ir kolegos.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jurgita Unčiurytė-Bakšienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jurgita Unčiurytė-Bakšienė

Vis dėlto žmonės dar dažnai susiduria ir su kolegų nepasitenkinimu. „Jei tavęs nėra darbe, vadinasi, kažkas kitas turi atlikti tavo darbus, kolegos ima žiūrėti nepalankiai – toks požiūris yra svarbus veiksnys eiti į darbą“, – laidoje pasakojo pašnekovė. Kita vertus, tokių atvejų mažėja, niekas nenori užsikrėsti, o vėliau viruso parnešti ir į savo namus.

Pasak J.Unčiurytės-Bakšienės, galima išskirti kelias esmines priežastis, kodėl žmonės sirgdami vis tiek varsto biurų duris. Svarbiausia jų – įsitikinimas, kad niekas kitas neatliks asmeniškai paskirtų darbų. Dalis darbuotojų taip pat galvoja, kad ligos simptomai yra nepavojingi ir tai nėra priežastis neatvykti į darbą. Tačiau net 1 iš 5 dirbančiųjų dėl ligos bijo prarasti darbo vietą ir pajamas, todėl net jausdamiesi prastai, vis tiek atlieka pareigą.

„Tačiau esminis faktorius – vadovo požiūris, svarbu, kaip įmonė deklaruoja savo vertybes, kokia kultūra joje skiepijama. Jei ji sutampa su realiu vadovo požiūriu, tai šis pasako – jei sergam, neinam, nes užkrėsim kitus“, – sakė J.Unčiurytė-Bakšienė.

Generalinė direktorė tokią kultūrą stengiasi diegti ir „Usp Baltics“. Čia darbuotojai turi susitarimą – jei pasijuto prastai, keliauja ilsėtis arba organizuojasi darbus iš namų. O jei darbuotojas ateina sergantis, jis išprašomas į namus – tai svarbu ir sergančiam, ir likusiems dirbti aplinkiniams.

„Neleidžiame darbuotojams sirgti darbe. Skatiname ir prevencinėmis priemonėmis – raginame gyventi sveikai, sportuoti, biure turime šviežių vaisių – stengiamės, kad kolegos nepamirštų suvalgyti kokį obuolį, kad vitaminų gautų“, – kalbėjo J.Unčiurytė-Bakšienė.

Pašnekovė prasitarė, kad rūpintis darbuotojais ir jų savijauta darbe – viena svarbiausių darbdavio užduočių. Tokias pamokas ji sako išmokusi iš tėčio – dar vaikystėje matydama jo požiūrį į pavaldinius, pati būdama vadovė J.Unčiurytė-Bakšienė perėmė jo įdiegtas vertybes.

„Posakis, kad „pasirūpinkite žmonėmis, o jie pasirūpins jūsų verslu“ – ne šiaip sau sugalvotas, labai jam pritariu. Žmonės darbe turi jaustis svarbūs kaip asmenybės, ne tik kaip darbo jėga – tokiu atveju jie dirba noriai, jaučiasi įgalinti, motyvuoti. Tai labai svarbu, todėl ir man svarbu, kaip žmonės jaučiasi darbe“, – sakė J.Unčiurytė-Bakšienė.

Daugiau žiūrėkite laidoje „Atvirai su vadovu“:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis