Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Dermatologiškai patikrinta“ – ką tai iš tikrųjų reiškia?

Renkantis kosmetikos produktus, pirkėjų sprendimą dažniausiai lemia reklama. Specialistai sako, kad sudėtinių dalių pavadinimai paprasčiausiai per daug sudėtingi, kad vartotojai juos suprastų, o domėjimasis jais reikalauja pernelyg daug laiko ir pastangų. Vis dėlto yra būdų, kaip atskirti, kada reklamoje naudojami teiginiai yra teisybė, o kada jais tiesiog pagražinama realybė.
Moteris dažosi
Moteris dažosi / Vida Press nuotr.
Temos: 2 Kosmetika Alergija

Natūrali, ekologiška, patvirtinta dermatologų, poveikis įrodytas klinikiniais tyrimais – šiais ir panašiais pažadais pirkėjus atakuoja kosmetikos pramonė. Prieš trejus metus įsigaliojusiame Kosmetikos gaminių reglamente pabrėžiama, kad gamintojų teiginiai turi atitikti teisingumo, pagrįstumo, sąžiningumo ir nešališkumo kriterijus, tačiau realybėje pirkėjai neretai vis dar klaidinami skambiais šūkiais, kurie neatitinka tikrovės.

Pavyzdžiui, užrašu „patvirtinta dermatologų“ galima reklamuoti veido kremą, nors jis būna bandytas tik ant poros dešimčių savanorių nugarų.

Užrašu „patvirtinta dermatologų“ galima reklamuoti veido kremą, nors jis būna bandytas tik ant poros dešimčių savanorių nugarų.

„Ant nugaros yra klijuojami tokie lipdukai, o po apačia yra sudedamas tas naujas produktas. Jeigu po 48 valandų vienam arba dviem testuojamiems žmonėms prasidėjo tokia nedidelė reakcija – šiek tiek paraudo, susidarė kažkokios pūslelės, yra manoma, kad tas produktas yra nealergizuojantis ir nesensibilizuojantis, nejautrinantis odos. Ir jis tada gauna tą ženkliuką „dermatologiškai patikrinta“. Bet, kaip minėta, testas buvo atliktas su 25, daugiausia – su 50 žmonių“, – aiškina  ekologiškos kosmetikos žinovė Rasa Čirienė.

Lietuvoje kosmetikos gamintojai ir pardavėjai baudomis už klaidinančias reklamas iki šiol nebuvo bausti – kol kas buvo tik duota įspėjimų ir nurodyta pakeisti klaidinančios reklamos tekstą. Tačiau kitur pasaulyje tokių atvejų pasitaikė ne kartą.

„Yra nuskambėjusių reklamų, kai reklamuojamas akių tušas ir iš tikrųjų paaiškėja, kad modelis buvo prisiklijavęs dirbtines blakstienas. Tai jau yra melaginga reklama, nes tiesiog tai parodo, kad tas tušas nesuteikia tokio grožio, kaip iš tikrųjų yra parodoma“, – pasakoja Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narė Romualda Stragienė.

Pasak gydytojos Astos Dumbliauskienės, norint išsirinkti kokybišką ir saugią kosmetiką, svarbu atidžiai išanalizuoti etiketėje nurodytą gaminio sudėtį, o, jei ji nenurodyta, gaminio verčiau nepirkite.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos