Dietiniai gazuoti gėrimai didina riziką susirgti silpnaprotyste

Naujo tyrimo rezultatai parodė, kad kiekvieną dieną dietinius gazuotus gėrimus vartojantys žmonės yra beveik tris kartus labiau linkę susirgti silpnaprotyste.
Gazuoti gėrimai
Gazuoti gėrimai / Fotolia nuotr.

Pagal naujo tyrimo rezultatus dirbtinai saldintus gėrimus reguliariai vartojantys žmonės taip pat yra labiau linkę patirti insultą, tačiau įprastiniai šių gėrimų pakaitalai nėra susiję su didesne insulto ar silpnaprotystės rizika.

Vis dėlto mokslininkai įspėjo nelaikyti saldžiųjų gazuotų gėrimų kaip sveiko pasirinkimo, teigdami, kad gali egzistuoti kol kas nepastebėtas ryšys tarp šių gėrimų vartojimo ir silpnaprotystės bei insulto.

Atliekant šį tyrimą dietinių gėrimų ir silpnaprotystės priežastinis ryšys nebuvo nustatytas, tačiau ankstesnis tyrimas parodė, kad dirbtiniai saldikliai gali pažeisti kraujagysles.

Bostono universiteto mokslininkai septynerius metus analizavo daugiau kaip 4 tūkst. žmonių mitybos įpročius ir paskui dar dešimtmetį stebėjo jų sveikatą.

Jie išsiaiškino, kad žmonės, kurie mažiausiai vieną kartą per dieną gėrė dirbtinai saldintus gėrimus, buvo 2,9 karto labiau linkę susirgti Alzheimerio liga ir tris kartus – patirti insultą nei tie, kurie šių gėrimų nevartojo.

Buvusi Amerikos širdies asociacijos Mitybos komiteto (angl. American Heart Association‘s Nutrition Committee) pirmininkė profesorė Rachel Johnson pareiškė: „Mes žinome, kad pridėtinio cukraus apribojimas yra svarbi strategija sveikai mitybai ir sveikam kūno svoriui palaikyti, ir kol sužinosime daugiau, dirbtinai saldintus gėrimus žmonės turėtų vartoti atsargiai.

Šiuos gėrimus vartoja sergantys diabetu arba norintys numesti svorio, tačiau mes skatiname juos pakeisti vandeniu, neriebiu pienu arba kitais gėrimais be saldiklių“, – pridūrė mokslininkė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis