Gripo epidemija: kodėl nesutrinka didžiųjų įmonių veikla

Lietuvą užklupusi gripo epidemija jau pareikalavo ne vienos gyvybės. Nors gydytojų ir visuomenės sveikatos specialistų rekomendacijos kasmet kartojamos lyg iš rašto, tačiau žmonės daro vis tas pačias klaidas – per mažai rūpinasi imuniteto stiprinimu iki šaltojo sezono pradžios, pernelyg atsainiai žiūri į pirmuosius ligos simptomus, o susirgę gydosi savais metodais arba tikisi išgyti savaime ir toliau kulniuoja į darbą.
Aleksote atidaryta „Lidl“
Aleksote atidaryta „Lidl“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tiesa, gyvenimas nestoja ir epidemijų metu – parduotuvės, restoranai ir vaistinės savo durų neužveria netgi didžiausių epidemijų metu. Pabandėme išaiškinti, kaip darbą gripo epidemijos metu organizuoja vienas rizikingiausių – sektorių ir kokių papildomų priemonių tenka imtis

organizuojant darbą aptarnavimo sektoriuje.

Švara – itin svarbu

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro Visuomenės sveikatos specialistė Asta Skrickienė primena, kad gripu galima užsikrėsti ir nuo kito užsikrėtusio, ir nuo jau sergančio žmogaus. „Gripo virusas plinta kartu su seilių dalelėmis čiaudint, kosint. Seilių dalelės pasklinda ore, nusėda ant paviršių. Į kito žmogaus organizmą jos patenka įkvėpus arba užterštomis rankomis palietus akių, nosies, burnos gleivinę. Užsikrėtęs gripo virusu žmogus suserga per 24-72 val. (vidutiniškai 48 val.)“, – primena specialistė. Pasak jos, žiemos metu žmonės labai daug laiko praleidžia uždarose patalpose, kuriose plisti gripo virusui, kuris mėgsta nešvarią ir mažai vėdinamą aplinką, yra itin palankios.

Kaip teigia sostinės prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė, didelis žmonių srautas ir įprastinėmis sąlygomis, ir epidemijų metu, reikalauja, kad prekybos centro patalpos būtų valomos pakankamai dažnai – tai stengiamasi užtikrinti visus metus. Tiesa, artimiausiu metu bus pasirūpinta ir papildomomis priemonėmis.

„Atsižvelgiant į mūsų kolegų – kompanijos ECE įvairiose pasaulio šalyse valdomų prekybos centrų praktiką, ją perkelsime į Lietuvą ir mūsų prekybos centro viešo naudojimo tualetuose įrengsime daugiau rankų dezinfekcijos dispensorių“, – sako „Ozo“ vadovė.

Jai antrina ir didelių lankytojų srautų kasdien sulaukiančio prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ atstovė Valerija Lebedeva. „Tiek mūsų įmonės biurai, tiek „Lidl“ parduotuvių patalpos yra reguliariai tvarkomos ir valomos – be abejo, snieguotą žiemą parduotuvėms skiria tam dar daugiau dėmesio nei įprastai. Siekiame užtikrinti komfortiškas darbo sąlygas bei malonius įspūdžius apsiperkant“, – sako ji.

Darbuotojų rokiruočių prireikia retai

Luko Balandžio / 15min nuotr./SEB bankas
Luko Balandžio / 15min nuotr./SEB bankas

„Lidl Lietuva“ atstovė džiaugiasi, kad kol kas epidemijos įtakos šiemet jiems pajusti dar neteko. Kadangi prekybos tinklo parduotuvės Lietuvoje veikia trumpiau nei metus, komentuoti situaciją iš ilgalaikės perspektyvos dar anksti. „Mūsų įmonės administracijos padaliniai ir parduotuvių komandos formuojamos taip, kad, darbuotojui susirgus, kolegos galėtų laikinai perimti jo darbus ir dėl to nesutriktų įprastas darbo ritmas, o sunegalavęs bendradarbis galėtų ramiai gydytis namuose“, – sako V.Lebedeva.

Kasdien daugybę klientų tenka aptarnauti ir bankų darbuotojams. Darbas bankų skyriuose tęsiasi ir epidemijų metu. SEB banko Personalo departamento direktorius Martynas Keršanskas pasakoja, kad kiekvienais metais darbuotojai yra kviečiami pasiskiepyti nuo gripo nemokamai, tačiau tai nėra privaloma. Savanoriškai nuo gripo pasiskiepija vidutiniškai šeštadalis banko darbuotojų.

„Retai kada kuriame nors banko padalinyje pasiekiame tokį darbuotojų sergamumo lygį, kad reiktų imtis papildomų priemonių tam, kad sklandžiai vyktų banko veikla. Bet jeigu nutinka taip, kad iš penkių darbuotojų viename banko padalinyje serga trys, priklausomai nuo klientų srauto, į pagalbą siunčiami darbuotojai iš kitų padalinių. Toks darbuotojų rotavimas vyksta tiek epidemijų, tiek atostogų, tiek laikinų klientų srautų padidėjimo metu“, – darbo organizavimo specifiką komentuoja SEB banko atstovas.

„Bitė Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė teigia, kad „Bitėje“ didesnių gripo epidemijų pasekmių išvengti pavyksta. „Natūralu, kad didėjant bendram gyventojų sergamumui, padaugėja susirgusiųjų ir tarp „Bitės“ darbuotojų. Tačiau mums pavyksta išvengti masinių susirgimų ir kol kas dar neteko imtis specialių priemonių, susidūrus su „pikais“. Tikime, kad pastarųjų padeda išvengti „Bitėje“ taikomų prevencinių priemonių visuma ir kasdienis rūpinimasis darbuotojų sveikata“, – sako ji.

Nuo gripo skiepijasi dauguma šios telekomunikacijų bendrovės darbuotojų. Visi „Bitės“ darbuotojai apdrausti sveikatos draudimu, kuris padengia ir skiepo nuo gripo kainą.

Anot pašnekovės, visoje įmonėje iškabintos instrukcijos, kaip elgtis susirgus ar sunegalavus. Šalia vandens čiaupų visada galima rasti dezinfekavimo priemonių, kurios padeda palaikyti švarą ir užkertą kelią ligoms. „Bitės“ darbuotojai naudoja oro drėkintuvus, reguliariai vėdina patalpas atidarydami langus.

„Be to, pagal vidinę įmonės kultūrą sunegalavusiems kolegoms visuomet primenama, kad esant ligos požymiams geriau likti namie ir grįžti prie darbų tik pasveikus, – sako „Bitės“ atstovė. – Darbuotojai patys sprendžia, ar jiems būtina imti nedarbingumo lapelį ir keletą dienų skirti gydymuisi, ar pakaks padirbėti nuotoliniu būdu iš namų“.

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro Visuomenės sveikatos specialistė A.Skrickienė siekiant išvengti gripo ir peršalimo ligų svarbu pirmiausia rekomenduoja laikytis elementarių higienos taisyklių: laikytis kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo, tinkamai ir dažnai plauti rankas, nešvariomis rankomis neliesti akių, nosies, burnos, dėvėti medicinines kaukes, gerai vėdinti patalpas, o susirgus, nedelsiant kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis