Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2023 08 22 /2023 08 23

Atskleista, kaip sostinės paspirtukininkai laikosi taisyklių. Sveikiname konkurso dalyvius!

Vis daugiau žmonių Lietuvoje įvertina elektroninių paspirtukų teikiamus privalumus, ir, nors pasitaiko su tuo susijusių eismo įvykių, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atliktas eksperimentas atskleidė, kad situacija po truputį gerėja – didesnė dalis paspirtukininkų laikosi Kelių eismo taisyklių.
Paspirtukų eksperimentas
Paspirtukų eksperimentas / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

LTSA, siekdama įvertinti, kaip el. paspirtukų vairuotojai elgiasi kelyje, ar gerbia kitus eismo dalyvius ir ar laikosi laikosi Kelių eismo taisyklių (KET), jau antrąkart atliko eksperimentą ir pasidalino jo rezultatais bei saugumo rekomendacijomis paspirtukininkams.

Fiksavo rezultatus aktyviose sostinės zonose

Eksperimentas buvo atliktas rugpjūčio 17 d. ir truko penkias valandas – nuo 15 iki 20 val. Jo metu trijose aktyviose sostinės zonose – šalia Kudirkos aikštės, Olimpiečių gatvėje prie Mindaugo tilto ir Upės gatvėje prie Baltojo tilto – buvo fiksuojami elektroninių paspirtukų valdytojai ir vertinamas jų elgesys dalyvaujant eisme.

Nustatyta, kad iš 409 paspirtukininkų net 89,5 proc. važiavo dviračių taku. Šios taisyklės nepaisė tik 10,5 proc. eksperimento metu stebėtų el. paspirtukų valdytojų. Vis dėlto, tik 8,1 proc. iš stebėtų paspirtukininkų dėvėjo šalmus, o net 91,9 proc. jų nedėvėjo ir taip kėlė pavojų savo sveikatai. Tai reiškia, kad tik kas vienuoliktas paspirtukininkas dėvėjo šalmą. Be to, ant devynių paspirtukų (2,2 proc.) važiavo daugiau nei vienas asmuo, nors tai yra pavojinga ir draudžiama.

Eksperimento metu taip pat buvo vertinama, ar el. paspirtukų vairuotojai nekeliauja su pašaliniais daiktais, kurie nėra rekomenduojami dėl saugumo, – valdydami telefoną, veždamiesi maišus, dėžes ar net gyvūnus. Tokių, keliaujančių su pašaliniais daiktais ar šunimis, buvo pastebėta 2,7 proc.

Vis dėlto, ši statistika atskleidžia pozityvius pokyčius – dabar situacija geresnė, nei šių metų gegužę LTSA atlikto eksperimento metu. Pavasarį tik du procentai stebėtų el. paspirtukų vairuotojų dėvėjo šalmus, o vasarą šis rodiklis buvo 6 proc. didesnis; be to, net 7 proc. važiavusiųjų el. paspirtuku gegužę nusižengė taisyklėms ir važiavo po kelis ant vienos transporto priemonės. Pastarasis rodiklis pakartotinio eksperimento metu rugpjūtį nukrito beveik penkiais procentais.

Statistikos palyginimas
Statistikos palyginimas

Rezultatus vertina palankiai

LTSA šiemet įgyvendina tęstinę komunikacijos kampaniją „Spustelk atsargumą“, kurios tikslas – edukuoti elektriniais paspirtukais važinėjančius žmones, skatinti saugų vairavimą ir motyvuoti laikytis KET. Vienas iš šios kampanijos elementų – ir minėti eksperimentai.

Vis daugiau žmonių saugumą laiko prioritetu, dėvi šalmus ir beveik 90 proc. paspirtukininkų važiuoja jiems skirtais dviračių takais.

„Tai antras eksperimentas šį el. paspirtukų sezoną, ir nauji rezultatai džiugina. Matome, kad tęstinė komunikacija duoda vaisių ir situacija gerėja, domėjimasis taisyklėmis, saugumu taip pat auga. Labai svarbu, kad vis daugiau žmonių saugumą laiko prioritetu, dėvi šalmus ir beveik 90 proc. paspirtukininkų važiuoja jiems skirtais dviračių takais. Tikimės, kad šie rodikliai nenustos augti ir kitą sezoną matysime dar daugiau žmonių, kurie dėvi šalmus ir atsakingai žiūri į savo bei kitų eismo dalyvių saugumą“, – teigia LTSA direktorius Genius Lukošius.

Statistika (dviračių takas)
Statistika (dviračių takas)

Saugumo rekomendacijos el. paspirtukų vairuotojams

Siekiant ir toliau tvirtai žengti sąmoningesnės visuomenės ir saugaus eismo taisyklių besilaikančių dalyvių link, LTSA primena paspirtukininkams taikomas taisykles bei saugumo rekomendacijas.

Paspirtukams yra skirtas dviračių, pėsčiųjų ir dviračių takas arba dviračių juostos, o jeigu jų nėra, galima važiuoti asfaltuotu kelkraščiu. Šaligatviu važiuoti leidžiama tik tais atvejais, kai nėra minėtų takų, juostų ar asfaltuotų kelkraščių. Važiuoti reikia laikantis dešinės pusės.

Tėvai negali kartu ant paspirtuko vežtis savo vaikų.

Važiuodamas važiuojamąja dalimi elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, nebent paspirtuko priekyje dega baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Važiuoti ant paspirtuko gali tik vienas žmogus. Tai reiškia, kad tėvai negali kartu ant paspirtuko vežtis savo vaikų.

Vaikai iki aštuonerių metų paspirtukais gali važinėti tik savo kieme / gyvenamojoje zonoje, o nuo 8 iki 14 m. paspirtukininką, važiuojantį keliu, turi lydėti suaugusysis. Išimtis – nuo dvylikos metų galima išklausyti specialų kursą ir dalyvauti eisme be suaugusiųjų palydos.

LTSA primena, kad dėvėti šalmą būtina visiems jaunesniems nei 18 metų paspirtukininkams, o vyresniems – labai rekomenduojama. Taip pat labai svarbu važiuojant el. paspirtuku nesinaudoti telefonu ir nevežti pašalinių daiktų. Prekių maišai ar dėžės ant el. paspirtuko stovimosios dalies didina grėsmę prarasti pusiausvyrą ir susižeisti ar sužeisti kitus eismo dalyvius.

„Nors vasara jau artėja į pabaigą, norime visus paskatinti domėtis KET, kurios galioja el. paspirtukams šiandien, ir jų laikytis dalyvaujant eisme“, – apibendrina G.Lukošius.

DĖMESIO! Sveikiname konkurso nugalėtojus!

Skaitytojai buvo kviečiami galerijoje iš eksperimento ieškoti savęs, tą nuotrauką įkelti komentaruose 15min.lt Facebook paskyroje, prie šio straipsnio įrašo. Pasibaigus konkursui atrinkome, kurie atitiko konkurso taisykles – rado save galerijoje ir nuotrauka pasidalino po Facebook įrašu.

Šalmus laimėjo:

Genadijus Konopliovas,

Ernestas Ja,

Egidijus Čepkauskas,

Raimundas Adžgauskas,

Eimantas Tukačiauskas.

Su laimėtojais susisieksime FB žinute.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos