Kelyje – akims gresiantys pavojai
Vairavimas yra vienas iš labiausiai akis varginančių užsiėmimų. Vairuojant akys privalo apdoroti daugybę vaizdų, dažnai ir greitai perkelti dėmesį iš vienos vietos į kitą. Nuolat įtemptas žvilgsnis vairavimo metu lemia regos susilpnėjimą, galvos skausmus ir, kritiniu atveju, net avarijas. 90 % žmogaus reakcijos laiko priklauso nuo regėjimo, todėl esant prastam apšvietimui, blogam orui ar akinimui, reakcijos laikas sulėtėja – tai kelia potencialų pavojų ir vairuotojui, ir kitiems eismo dalyviams.
Akys ne tik šokinėja nuo vieno kelio krašto prie kito. Joms tenka keisti ir fokusą: žiūrima į kelią, į prietaisų skydelį, žvilgtelima į šalia sėdintį keleivį. Toks fokuso sutelkimas nuo tolimo prie artimo ir vėl atgal prie tolimo objekto yra ypatingai rizikingas vyresnio amžiaus žmonėms, kurių regėjimas nebe toks aštrus ir lėčiau prisitaiko.
„Svarbiausia gero regėjimo savybė yra regos aštrumas, – paaiškina „Optometrijos centro“ optometrininkė Jūratė Redeckienė. – Giedrą ir saulėtą dieną regėjimo aštrumas visuomet didesnis negu apniukusią dieną ar naktį. Mažiausias regėjimo aštrumas yra temstant ir auštant. Tai susiję su žmogaus vyzdžio funkcija. Prietemoje vyzdžiai išsiplečia, kad gautų kuo daugiau šviesos, tačiau dėl to vaizdas tampa neaiškus, t. y. suprastėja regos aštrumas.“
J.Redeckienė sako, kad regėjimo aštrumas taip pat suprastėja esant akinimui, o akinamas yra kiekvienas vairuotojas. Akinimas ypač aktualus prieblandoje, naktį, esant rūkui ar prastoms oro sąlygoms. Jis ne tik sumažina matymo atstumą, bet ir prailgina reakcijos bei akių funkcijų normalizavimosi po akinimo laiką.
Nei vienu paros metu neišvengiami atspindžiai. Ir dieninius, ir naktinius atspindžius lemia oro sąlygos – ryški saulė, lietus ir pan. Nakties metu tyko ir „vaiduokliniai“ atspindžiai – pavojingesni, nes dėl jų matomas vaizdas tampa nepatikimas. Tamsoje atspindžiai atsiranda dėl šviesą skleidžiančių įrenginių, pavyzdžiui, dėl gatvės apšvietimo ar priešais važiuojančių automobilių žibintų.
Siūlo inovatyvius lęšius
Kaip išvengti šių pavojų? Naujausios kartos akiniai kuriami tam, kad atitiktų šiuolaikinio žmogaus poreikius. Šiuo klausimu nepamiršti ir vairuotojai – žinoma ir pasaulyje kokybe garsi japonų lęšių gamintoja „Hoya“ specialiai vairuotojams sukūrė „EnRoute“ akinių lęšius.
„Lęšiai „EnRoute“ turi filtrą, kuris gerina kontrastą ir užtikrina geresnį spalvų atpažįstamumą bei suvokimą, apsaugo nuo atspindžių. Šie lęšiai leidžia matyti ir į tolį, ir geriau orientuotis automobilio viduje“, – apie specialiai vairuotojams skirtų lęšių ypatybes pasakoja J.Redeckienė.
„EnRoute“ akinių lęšiai gali būti ir progresiniai. Juose yra naudojama revoliucinė technologija, eliminuojanti erzinančius iškraipymus lęšio periferijoje ir suteikianti lengvą bei greitą fokuso keitimą skirtingais atstumais.
Šie specialūs lęšiai vairuotojams (akiniaivairuotojams.lt) yra dviejų rūšių: „EnRoute“ ir „EnRoute Pro“. Pagrindinis jų skirtumas – „EnRoute Pro“ turi ryškesnį kontrastą užtikrinantį filtrą, kuris itin reikalingas dažnai ir ilgai vairuojantiems. Oro sąlygų pasirinkti negalima, tačiau galima pasirinkti geresnį matymo būdą, kurį užtikrina „EnRoute“ inovacijos.