Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kokybiškos odontologų paslaugos: kaip neprašauti?

Po paskutinio vizito vienoje sostinės poliklinikoje vilniečiui Kęstučiui ramybės neduoda paprastas klausimas. Dantų gydytoja vietoj nutrupėjusios plombos įdėjo naują, tačiau įspėjo: „Žinokite, ši plomba ilgai netarnaus“. Todėl po vizito Kęstutis nuogąstauja: kada vėl teks sugrįžti pas dantų gydytoją?
Dantų siūlas
Dantų siūlas / Vida Press nuotr.
Temos: 2 Odontologas Dantys

Garantija sustiprintų pasitikėjimą

Viešosios įstaigos „Socialinė sveikatos akademija“ atstovaujantis teisininkas ir vartotojų teisių specialistas Simas Banys sako, jog įstatymai nenumato, kad dantų plombai turi būti suteikiama garantija. „Apskritai, stebina 2008 m. gegužės 23 d. Lietuvos Respublikos odontologų rūmų Narių visuotiniame susirinkime priimtas pakeitimas, kuris įtrauktas į odontologų etikos kodeksą, kad odontologas, jo teikiamoms odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugoms negali suteikti terminuotos garantijos, išskyrus garantiją neišimamiems dantų protezams kaip gaminiams (prietaisams). Man tai panašu į bandymą išvengti atsakomybės. Todėl pacientas turi labai atidžiai rinktis kliniką ir specialistą, kad vėliau netektų gailėtis“, – įspėja Simas Banys.

Anot teisininko, gera klinikos ar kabineto reputacija, didelė dirbančių specialistų patirtis gali tapti kriterijais, jeigu pacientas siekia gauti tikrai kokybišką paslaugą. „Net neabejoju, jeigu naujai įdėta plomba iškrenta po savaitės, save gerbiantis specialistas ir klinika turėtų pripažinti, nekokybiškai suteiktą paslaugą ir neatlygintinai sutvarkyti. Juk kiekvienas savo srities specialistas-odontologas žino, kad plomba turi tarnauti kur kas ilgiau nei savaitę“, – tikina Simas Banys.

Vartotojų teisių specialistą stebina šiuo metu galiojanti tvarka, kad odontologijos klinika ar kabinetas neturi teisės suteikti garantiją atliktai paslaugai. „Bet kuri odontologijos klinika, siekianti kokybės ir gero vardo, turėtų prisiimti atsakomybę už atliktą darbą. Todėl pacientams sunku suvokti, kodėl odontologų veiklą saisto apribojimai ir kodėl profesionalai negali duoti garantijos, kad, pavyzdžiui, jų įdėta plomba neiškris per artimiausius metus. Manau, klinikoms ir kabinetams suteikta laisvė teikti paslaugų garantijas sustiprintų pacientų pasitikėjimą, o specialistai dar atsakingiau rinktųsi su kokiomis medžiagomis dirbti – vartotojas tik laimėtų“, – svarsto VšĮ „Socialinės sveikatos akademija“ atstovas Simas Banys.

Odontologijos klinikų atstovai taip pat pripažįsta sulaukiantys klausimų iš klientų apie paslaugų kokybės garantiją – pacientai nori būti tikri, kad mokėdami brangiau turės apčiuopiamą naudą.

Nuo didelių išlaidų ir skausmo apsaugo periodinė patikra

Savo ruožtu dalis dantų gydytojų atkerta, kad daugiausia atsakomybės dėl burnos sveikatos ir dantų būklės tenka patiems pacientams. Pasak odontologų, daug kas priklauso nuo individualaus organizmo savybių, nuo burnos higienos įpročių ir mitybos. Pasitaiko, kad plomba atlaiko dešimt ir daugiau metų – tai nėra stebuklas. Specialistai pastebi, kad norėdamas džiaugtis sveikais dantimis žmogus visų pirma turėtų atsisakyti cukraus, saldžių gazuotų gėrimų ir traškučių.

Kitas svarbus dalykas – periodinės patikros. Jeigu asmuo bent kartą per metus profilaktiškai apsilanko pas dantų gydytoją, jis išvengs didelių burnos sveikatos sutrikimų, kurių padariniai kainuoja brangiai. Vaikams rekomenduojama dantų gydytojo kabinete apsilankyti kas pusę metų. Gydytojas pastebės dantų būklės pakitimus, patikrins plombas.

Net burnos higienistas lengvai supras, ar plomba kliba, ar nėra aptrupėjusi, todėl patikra padės užkirsti kelią rimtesniems negalavimams. Pašalinti menką problemą kainuos kur kas pigiau negu gydyti įsisenėjusią ligą, rauti dantį ir panašiai.

Be to, odontologai gali papasakoti apie dantų priežiūros naujoves, pateikti patarimų, kaip toliau rūpintis savo dantų būkle.

Siūlo pasidomėti ir gydytoju, ir gamintoju

Kad ir kokią paslaugą atliktų odontologas, vartotojų teisių specialistas Simas Banys pataria atkreipti dėmesį į galimybę atsiskaityti banko kortele arba pavedimu. Anot pašnekovo, apie finansinę operaciją liudijantis kasos aparato kvitas arba banko įrašas gali tapti vieninteliu įrodymu, koks gydytojas ir kokia klinika suteikė paslaugas.

„Jeigu plomba iškrenta po savaitės, o klinikos atstovai nesutinka jos nemokamai pakeisti, turėdamas mokėjimo operaciją įrodantį dokumentą pacientas gali kreiptis į vartotojų teisių specialistus ir mėginti reikalauti žalos atlyginimo, kuri gali būti turtinė, t.y. Jūsų patirtos faktinės išlaidos ir neturtinė, kuri atlyginama pažeidus vertybes, kurių įkainoti neįmanoma, ir pasireiškia neturtinio pobūdžio praradimais už nekokybiškai atliktas paslaugas“, – teigia S. Banys.

Jis pažymi, kad kur kas mažiau problemų kyla kalbant apie dantų implantus ir neišimamus protezus. „Kadangi implantams ir protezams odontologai dažniausiai naudoja užsienio kompanijų produktus, gamintojai suinteresuoti, kad, pavyzdžiui, implantai tarnautų kuo ilgiau. Verta pasidomėti, su kokiais produktais klinika dirba, kokiems tarptautinių kompanijų prekės ženklams atstovauja. Pavyzdžiui, garsūs Vokietijos, Šveicarijos gamintojai siekia, kad sumokėję pinigus už brangų produktą pacientai ateityje neturėtų jokių rūpesčių. Kiekvienam implantui išduodamas implanto pasas, dantų protezams garantija taip pat patvirtinama dokumentu. Todėl brangiau sumokėję už procedūrą pacientai gali jaustis ramiau, nes supranta, kad jų savijauta – ne tik dantų klinikos, bet ir gamintojų atsakomybės klausimas“, – dėsto S.Banys. Prieš gydymo procedūrą patariama pasidomėti klinikos ar kabineto veiklos istorija, gydytojo kvalifikacija, pasiekimais ir patirtimi.

Jei jums buvo netinkamai suteiktos odontologijos paslaugos – praneškite apie savo atvejį vartotojų teisių atstovams elektroniniu paštu vartotojai@ssa.lt, nurodydami paslaugų teikėją, paslaugų suteikimo datą ir kodėl manote paslaugos buvo suteiktos netinkamai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos