Mirtinas širdies smūgis sekso metu ištinka ir jaunus žmones – tai nėra tik mitas

Tikriausiai esate girdėję juokelių apie sekso metu ištikusį širdies smūgį. Kartais gali atrodyti, kad tai – tik mitas ar vyresnių žmonių problema. Tačiau tokia prancūziška mirtis ištinka ir jaunus žmones.
Pora miegamajame
Pora miegamajame / 123RF.com nuotr.

La petite mort – taip elegantiškai kartais apibūdinamas trumpas sąmonės pritamsėjimas po orgazmo. Mažoji mirtis nėra pavojinga, bet seksas kartais sukelia ir didžiąją.

Naujas tyrimas peržvelgė 6847 Londone 1994-2020 metais užfiksuotus staigius širdies sustojimus. Tai – atvejai, kuomet žmogus miršta staiga nors anksčiau neturėjo jokių rimtesnių sveikatos nusiskundimų (pavyzdžiui, nuo infarkto). Iš šių mirčių, 17 įvyko nuo sekso nepraėjus nei valandai. Ir tai svarbu pabrėžti – 17 iš 6847. Taigi, tokios mirtys yra retos.

Tuomet mokslininkai atidžiau pažvelgė į netrukus po sekso mirusiųjų statistiką. 11 iš 17 jų buvo vyrai. Tai, beje, stebina kitaip nei manote – mokslininkai prognozavo, kad mirusių moterų skaičius bus dar mažesnis. Vidutinis mirusiųjų amžius buvo 38 metai. Tai yra, sekso metu miršta žymiai jaunesnės širdys nei manyta anksčiau. Be to, 9 iš mirusiųjų turėjo iš esmės sveikas širdis – skrodimas neatskleidė jokių struktūrinių defektų. Kiti mirė nuo įvairių priežasčių, pavyzdžiui, plyšusios aortos.

Sekso metu pakyla kraujo spaudimas, išsiskiria stiprus hormonų kokteilis. Be to, žmonėms tarsi aptemsta sąmonė ir jie nebeįsiklauso į savo kūno ženklus. Tai itin pavojinga tiems, kurių širdys nėra visiškai sveikos.

Tai negi dabar jauni vyrai turi bijoti sekso? Ne. Ir jei pažinotumėte jaunus vyrus, žinotumėte, kad ši informacija juos apleistų vos tik mintims pasisukus apie seksą. Be to, mirtis sekso metu ar iš karto po jo vis tiek yra labai retas reiškinys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis