Vakarų šalyse plačiai paplitęs bendradarbiavimas, kai NVO yra nebe „labdaros gavėjas“, bet socialinis verslo partneris, ima populiarėti ir Lietuvoje.
„NVO turi išmokti kalbėti verslo kalba, dirbti pagal efektyvios veiklos metodus ir įmones matyti kaip partnerius, o ne donorus. Per keletą metų sugebėjome darbą organizuoti taip, kad esame lygiavertis partneris, o ne į gatvę išėję išmaldos prašytojai su alaviniu aukų puodeliu rankose“, – farmacijos ir sveikatos priežiūros bendrovės „GlaxoSmithKline Lietuva“ organizuotoje konferencijoje „NVO: kitoks požiūris į partnerystę“ kalbėjo labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“ vadovas Vaidotas Ilgius.
Per keletą metų sugebėjome darbą organizuoti taip, kad esame lygiavertis partneris, o ne į gatvę išėję išmaldos prašytojai su alaviniu aukų puodeliu rankose.
Jis pabrėžė, kad ne tik visuomenė turi keisti požiūrį į nevyriausybines organizacijas, bet ir pačios organizacijos – į save.
Vienas iš konferencijos tikslų – paskatinti bendradarbiavimą tarp NVO ir verslo, siekiant naudos visuomenei. Šis modelis padeda užtikrinti ilgalaikiškumą ir todėl yra itin aktualus sveikatos ir socialinių paslaugų sektoriuje veikiančioms nevyriausybinėms organizacijoms, sprendžiančioms ne greitai išsprendžiamas visuomenei aktualias problemas.
„GlaxoSmithKline Lietuva“ vadovas Kęstutis Čereška teigė: „Tikime, jog išsakytos mintys padės NVO stiprinti savo gebėjimus bei suvokti save kaip stiprų ir konkurencingą socialinį partnerį. Manau, jog būtent ilgalaikė partnerystė, o ne atskirų projektų finansavimas yra kelias į NVO finansinio stabilumo užtikrinimą ir didesnę pridėtinę vertę visuomenei.“
Renginio metu pagrindinis dėmesys buvo skiriamas efektyviam lėšų pritraukimui. Europoje vyraujančias NVO-verslo bendradarbiavimo tendencijas pristatė tarptautinė pranešėja Laurie Boult iš didžiausios Britanijoje su senjorais dirbančios organizacijos „Age UK“.
Apie socialinį verslumą pasakojo bendradarbystės centro „Hub“ įkūrėjas Mindaugas Danys, gerąja patirtimi dalinosi kūrybiškos ir brandžios NVO, tarp kurių „Gelbėkit vaikus“, „Jaunimo linija“, „Mamų unija“, „Maisto bankas“, „Geros valios projektai“.
Efektyvios komunikacijos mokė „Socialaus marketingo“ ir „Publicum“ specialistai. Žinių gilinti susirinko per 70 sveikatos ir socialinių paslaugų sektoriuje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, Sveikatos apsaugos ministerijos, studentų organizacijų ir verslo asociacijos atstovų.