Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Nustebsite sužinoję: faktai apie sveriamą ir fasuotą mėsą

Jeigu mėgstate apsipirkti sveriamos produkcijos skyriuje, tikriausiai galite prisiminti ne vieną atvejį, kai tenka užstrigti eilėje. „Man 500 g maltos jautienos. Bus per daug, nuimkite tuos 50 gramų... Ir dar va tą gabaliuką. Čia kas – kulninė? O ką iš jos galima pagaminti?“, – niekaip nuo prekystalio neatsiplešia priešais stovinti atkakli pirkėja. Tačiau tai – tik pradinis kantrybės išbandymas, nes atstovėjus eilėje ir parsinešus namo pirkinį gali pasirodyti, kad jis – toli gražu ne pirmo šviežumo.
Fasuota mėsa
Fasuota mėsa / 123RF.com nuotr.

Kaip išvengti tokių nemalonių situacijų ir nusipirkti kokybišką šviežią mėsą, teiraujamės specialistų.

Sveriamos produkcijos bėdos

Lietuvoje įprasta mėsą pirkti sveriamame skyriuje, kur gabalai guli laisvai po vitrina. Tuo tarpu Vakarų Europoje ir Skandinavijos šalyse šviežia mėsa parduotuvėse parduodama sufasuota pakuotėse po 300 g – 1 kg, o sveriamų skyrių beveik nėra. Mūsų kaimynai estai ir latviai taip pat vis labiau pradeda vertinti fasuotą produkciją. Ir ne be reikalo.

Nefasuotai mėsai tenka ne vienas kontaktas su žmogaus rankomis, kas padidina papildomų bakterijų atsiradimo galimybę.


„Utenos mėsos“ Produktų vystymo technologės Jurgitos Krasauskienės teigimu, nefasuota mėsa turi trumpiausią galiojimo laiką – 1-3 dienas, tad renkantis sveriamos produkcijos skyriuje, visada yra tikimybė, kad pirkimo dieną baigsis jūsų pirkinio galiojimas. Toks pardavimo būdas suprastina mėsos kokybę ir trumpina jos galiojimo laiką. Mat nefasuotai mėsai tenka ne vienas kontaktas su žmogaus rankomis, kas padidina papildomų bakterijų atsiradimo galimybę.

Tokią mėsą, anot specialistų, rekomenduojama per 24-36 val. nuo nusipirkimo termiškai apdoroti arba užšaldyti, nes per tiek laiko ji pradeda gesti. Ypatingai rizikuoja šviežią mėsą perkantys turguje, kadangi čia yra dar daugiau grėsmių – galimi šaldytuvų temperatūriniai svyravimai, švaros stoka ir šiuos skyrius mėgstančios musės.

123RF.com nuotr./Fasuota mėsa
123RF.com nuotr./Fasuota mėsa

Fasuotos mėsos privalumai

Tuo tarpu supakuota mėsa yra visiškai apsaugoma nuo aplinkinės taršos ir jos mikrobiologija yra visiškai kontroliuojama.

„Fasuota mėsa turi daug privalumų: nereikia laukti eilėje ir laukti, kol mėsininkas pasvers norimą gabaliuką. Supakuotą produktą patogu ne tik parsinešti namo, bet ir laikyti šaldytuve, nes per pakuotę neišbėga mėsos sultys. Ir svarbiausia – gauname patikimą mėsos kokybę, kadangi kontroliuojama produkto aplinka nuo pat gamintojo iki pirkėjo,“ – sako J. Krasauskienė.

Specialistė pabrėžia, kad vienas pagrindinių „Utenos mėsos“ tikslų yra kiek galima sumažinti žmogaus rankų kontaktą su produktu kelyje nuo skerdyklos iki lentynos prekybos centre ar specializuotoje parduotuvėje ir jis vartotoją pasiektų saugiai. Tai turi didelę įtaką ir gaminamo maisto kokybei.

Kontroliuojamos atmosferos pakuotėse produktas ilgiau išlieka šviežias ir kokybiškas be papildomų priedų ir konservantų.

Anot pašnekovės, visas dėmesys skiriamas pirkėjo patogumui – gaminamos porcijinės ar šeimyninės pakuotės. Jų kokybė niekuo nenusileidžia esančioms užsienyje, kadangi dirbama su patikimais Europos pakavimo medžiagų gamintojais, tiekiančiais produkciją visoje Europoje.

Tik fasuotais mėsos produktais prekiaujančio prekybos tinklo „Lidl“ kokybės užtikrinimo departamento vadovė Dr. Kristina Klemkaitė-Ramanauskė labai teigiamai vertino šį tiekėjo vykdomą bei kontroliuojamą procesą.

„Fasuota produkcija yra apsaugoma nuo pažeidimų, prisilietimų, sąlyčio su oru ir bakterijų transportavimo bei laikymo prekybos vietoje metu, todėl ji ilgiau išsilaiko šviežia. Mat turėdama sąlytį su išorės veiksniais ir neapsaugota nuo džiūvimo mėsa greičiau genda. Taigi, kontroliuojamos atmosferos pakuotėse produktas ilgiau išlieka šviežias ir kokybiškas be papildomų priedų ir konservantų, išsaugoma šviežios mėsos struktūra, tad atitinkamai ir skonis“, – sakė pašnekovė.

Gamintojo nuotr./Utenos mėsa
Gamintojo nuotr./Utenos mėsa

Pakuotė galiojimo laiką gali prailginti kelis kartus

Pagrindinė pakuotės užduotis – apsaugoti produktus nuo pažeidimų transportavimo ir sandėliavimo metu, apsaugoti nuo bakterinio užteršimo ir kartu suteikti gerą prekinę išvaizdą. Įdomu tai, kad priklausomai nuo pakavimo būdo, mėsos galiojimą galima prailginti net iki kelių kartų.

Vakuuminėse pakuotėse mėsos galiojimo laiką, priklausomai nuo laikymo sąlygų, galima prailginti iki 42 dienų.

„Produktui ilgiau išlaikyti šviežumą bei atitinkamai kokybę ir skonį padeda specialios kontroliuojamos atmosferos – vakuuminės arba atmosferinės – pakuotės. Kontroliuojamos atmosferos pakuotės – tai plastikiniai indeliai, kuriuose mums įprastas oras yra pakeičiamas natūralių dujų mišiniu iš anglies dioksido, azoto ir deguonies. Jų proporcijos dalis kaitaliojama atsižvelgiant į produktą ir konkrečiai jam tinkamesnę aplinką. Apsauginėse dujose šviežia mėsa išlaiko galiojimą iki 10 dienų. Pakuojant vakuuminiu būdu, iš pakuotės pašalinamas oras – sumažėja deguonies kiekis, todėl produkto gedimą lemiantys mikroorganizmai nebegali daugintis. Šiose pakuotėse mėsos galiojimo laiką, priklausomai nuo laikymo sąlygų, galima prailginti iki 42 dienų“, – pasakoja Dr. Kristina Klemkaitė-Ramanauskė.

Tačiau, anot pašnekovės, vis dar gajus mitas, kad pakavimui naudojamos kenksmingos dujos ir konservantai. „Tai yra netiesa. Naudojamos mūsų atmosferoje esančios dujos: azotas, deguonis ir anglies dvideginis. Deguonies kiekis yra sumažintas, o azoto padidintas. Tokiu būdu yra apsisaugojama nuo riebalų oksidavimosi, skoninių savybių pakitimo. Visi biologiniai procesai vyksta daug lėčiau, tad nesivysto pelėsis ar bakterijos ir produktas negenda. Specialiai parinktas dujų mišinys leidžia pristabdyti produkto viduje vykstančius biocheminius procesus ir išsaugoti jo natūralias savybes“, – aiškina specialistė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų