Prof. S.Čaplinskas pateikė alternatyvą ilgalaikiam karantinui: karantinuojami ne visi žmonės

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro vadovas, medicinos mokslų daktaras, profesorius Saulius Čaplinskas savo feisbuko paskyroje pasidalino infografiku, kuris vaizdžiai parodo, kokių priemonių reikėtų imtis, norint sustabdyti koronaviruso plitimą, bet išvengti visuotinio karantino.
Mobili laboratorija prie „Crowne Plaza“ viešbučio
Mobili laboratorija prie „Crowne Plaza“ viešbučio / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Tam reikia tik vienos sąlygos, kurios Lietuvoje iki šiol, deja, nebuvo, –plataus masto testavimo, kad būtų identifikuojami COVID-19 sergantys asmenys.

Kai žmogus su patvirtinta COVID-19 diagnoze (žinia, nemažai atvejų žmonės serga besimptome ligos forma) izoliuojasi, iš karto viruso plitimo grandinė per jį gerokai sumažėja. Tačiau to dar nepakanka. Būtina, kad būtų izoliuojami ir žmonės, su kuriais jis artimai kontaktavo. Tokiu atveju viruso plitimo grandinė visiškai nutrūksta.

Taigi karantinuojami ne visi žmonės, bet tik tie, kurių koronaviruso testas yra teigiamas. Po diagnozės patvirtinimo tuoj pat nustatomi ir izoliuojami jų artimi kontaktai, kurie taip pat tiriami dėl užsikrėtimo.

Sauliaus Čaplinsko nuotr./Alternatyva ilgalaikiam karantinui
Sauliaus Čaplinsko nuotr./Alternatyva ilgalaikiam karantinui

„Šis infografikas parodo COVID-19 užsikrėtusiųjų nustatymo (diagnostikos) ir jų kontaktų testavimo svarbą. Iliuzija manyti, kad žmonės, kontaktavę su karščiuojančiu asmeniu, liks namuose. Didesnį psichologinį poveikį turėtų žinia apie koronaviruso diagnozę. Tai nuolat pabrėžiu. Todėl kartoju – reikalingas testavimas, testavimas, testavimas. Tai teigiama ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijose. Iki šiol Lietuvoje to nebuvo“, – rašo S.Čaplinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis