Saldiklių vaidmuo kovojant su diabetu

Įprastas produktų saldinimas cukrumi šiais laikais atsiliepia vis didėjančiu skaičiumi nutukimų ir su tuo susijusiais sveikatos sutrikimais. Vienas jų – antrojo tipo diabetas, sudarantis 95% visų atvejų, kai žmogaus kūnas geba pats gaminti insuliną, tačiau, dėl prastų mitybos įpročių, fizinio aktyvumo stokos, tampa jam nejautrus. Per pastaruosius trisdešimt metų kone dvigubai išaugus sergamumui antrojo tipo diabetu, rūpintis ligos prevencija tapo itin aktualu.
Cukrus
Cukrus / Fotolia nuotr.

Nors prevencijos sėkmė daugiausia priklauso nuo pačių žmonių savimonės – sveikos mitybos ir aktyvaus gyvenimo būdo palaikymo, didele dalimi prisidėti gali ir saldintų produktų gamintojai, keisdami cukrų į kartais net kelis šimtus kartų mažiau kaloringus saldiklius.

Saldiklių, kaip cukraus pakaitalo, naudojimas maisto produktuose veikia ne tik kaip prevencinė priemonė, bet ir palengvina ligos kontrolę jau sergantiems. Diabetu sergantys turi nuolat stebėti gliukozės kiekį kraujyje, kuris ženkliai šokteli vartojant maisto produktus, sudėtyje turinčius cukraus. Tuo tarpu nekaloringi saldikliai sudaro galimybę išlaikyti stabilų gliukozės lygį, gerą savijautą, o ilgainiui ir numesti svorio arba bent jau jo nepriaugti. Tai reiškia, jog diabetu sergantys įgyja daugiau laisvės organizuodami savo dietą. Produktai, kurių anksčiau teko vengti dėl cukraus perviršiaus, tampa be vargo prieinami.

Tam, kad išvengtų diabeto, rizikos grupėje esantiems žmonėms pakaktų vos šiek tiek sumažinti kalorijų suvartojimą. Klaidinga būtų manyti, jog teigiamiems pokyčiams sergamumo tendencijose reikalingos didelės žmonių gyvenimo būdo permainos. Tiesa ta, jog vos šimtu kalorijų sumažinus vidutinį rizikos grupės dienos racioną galima tikėtis ženklaus sergamumo sumažėjimo. Tai įmanoma įgyvendinti vien maisto produktų sudėtyje esantį cukrų pakeičiant nekaloringais saldikliais. Todėl maisto produktų gamintojų vaidmuo, iniciatyvumas yra labai svarbus kovos su liga elementas.

Saldžių maisto produktų gamintojai vis labiau suvokia nekaloringų saldiklių naudojimo naudą. Supratimui apie saldiklių svarbą diabeto prevencijai bet kontrolei didėjant, natūralus ir gamintojų susidomėjimas jų pritaikymu kaip alternatyva cukrui. Kadangi gamintojai suinteresuoti ne tik patenkinti vartotoją, bet ir užtikrinti jo saugumą, daugėja pavyzdžių, kai būtent jie inicijuoja mokslinius tyrimus, aiškinančius saldiklių veikimą. Pavyzdžiui, didžiausias pasaulyje gaiviųjų gėrimų gamintojas „Coca-Cola“ remia mokslininkus, tyrinėjančius saldiklių poveikį žmogaus organizmui, pritaikymą maisto produktams. Nors dalis saldiklių yra moksliškai pripažinti nedarančiais žalos bei rekomenduojami Amerikos diabeto asociacijos, tyrimų, analizuojančių jų veikimo principą ir galimus pritaikymus tik daugėja, viliantis ženkliai sumažinti nutukusių, savo sveikata rizikuojančių žmonių skaičių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis