Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ši mitybos spraga būdinga kas antram. Kuo ją užpildyti?

Ar žinote, ko dietologai dažniausiai pasigenda šalies gyventojų lėkštėse jiems pietaujant ar vakarieniaujant? Tai – daržovės ir vaisiai. Kaip parodė „Cido“ užsakymu atlikta apklausa, tik ketvirtadalis (26 proc.) šalies gyventojų per parą suvartoja reikiamą šių produktų kiekį. Mitybos specialistų teigimu, šis daržovių ir vaisių kiekis turėtų būti ne mažesnis kaip 400 gramų per parą, be to, juos reikėtų valgyti 5 kartus. Jeigu šios taisyklės iki galo laikytis nepavyksta, galite pasinaudoti ir viena alternatyva.
Moteris geria sultis
Moteris geria sultis / Projekto partnerio nuotr.

„Vartoti daugiau daržovių ir vaisių – tai viena pagrindinių rekomendacijų, kurią pateikia gydytojai dietologai šalies gyventojams. Nors daržovių ir vaisių galima įsigyti ištisus metus, Lietuvos gyventojai, ypač žiemos ir pavasario laikotarpiu, jų suvartoja nepakankamai. Norint taisyti šią klaidą, vaisių ir daržovių galima papildomai valgyti užkandžiams, mitybą galima papildyti ir tokiomis alternatyvomis kaip šimtaprocentinės sultys“, – teigia gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė.

100 proc. sultyse gausu žmogaus organizmui reikalingų vitaminų ir mineralų: kalio, magnio, geležies, folio rūgšties, vitamino C ir kitų vertingų medžiagų. Gamyboje naudojamos modernios technologijos užtikrina, kad 100 proc. sultyse būtų išsaugotos visos naudingosios vaisių, daržovių ir uogų savybės, nėra papildomai dedama cukraus.

Sultis rekomenduojantis skaičiuotuvas

Bendradarbiaudama su mokslininkais ir specialistais, „Cido“ sukūrė skaičiuoklę, kuri padės įvertinti rekomenduojamą išgerti sulčių kiekį. Atsižvelgus į vartotojo lytį, amžių, pagrindinį užsiėmimą ir fizinio aktyvumo lygį, ši skaičiuoklė pateikia siūlomas 100 proc. sulčių rūšis ir jų kiekį, kurias reikėtų suvartoti per savaitę. Taip kiekvienas sulčių vartotojas gali būti tikras, kad gerdamas savo mėgiamas sultis gaus maksimalią maistinę vertę ir laikysis specialistų patarimų.

Skaičiuoklę galima rasti adresu http://www.cido.lt/lt/skaiciuokle

Populiariausias pasirinkimas 100 proc. sulčių segmente

„Cido“ atliktas tyrimas parodė, kad sultis pakeliuose reguliariai vartoja 48 proc. respondentų, kiek mažiau (41 proc.) vartotojų renkasi karbonizuotus gėrimus.

„Sultis su „Cido“ prekės ženklu vartotojams siūlome jau daugiau nei 20 metų ir jos yra populiariausias pasirinkimas 100 proc. sulčių segmente. Tyrimas parodė, kad dauguma apklaustųjų šias sultis renkasi dėl gero skonio (66 proc.), kainos ir kokybės santykio (53 proc.) bei plataus asortimento (49 proc.). Pastebime, kad žmonės vis labiau vertina produktus be dirbtinių priedų, todėl planuojame plėsti 100 proc. sulčių asortimentą pasiūlydami dar daugiau alternatyvų kaip paprastai ir patogiai paįvairinti savo mitybą pagal gydytojų dietologų rekomendacijas“, – sako „Cido“ prekės ženklą valdančios bei tarptautinius gaiviųjų gėrimų ženklus atstovaujančios „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.

Absoliuti dauguma šalies gyventojų yra pamėgę arbatą – „Cido“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad ją reguliariai geria 82 proc. respondentų. Antras pagal dažnumą vartojamas gėrimas yra vanduo iš čiaupo (78 proc. respondentų), trečioje vietoje – kava (76 proc. respondentų).

Kokybiška alternatyva šviežiai spaustoms sultims

Apklausa parodė, kad maždaug penktadalis (22 proc.) šalies gyventojų vartoja namie šviežiai spaustas sultis. Tai dažniau yra moterys, jaunesnio amžiaus gyventojai ir didesnių pajamų grupės atstovai.

Pasak D. Pipiraitės, nors vyrauja įsitikinimas, kad šviežiai išspaustos sultys yra kur kas naudingesnės, iš tiesų ir 100 proc. sultys, kurias parduotuvėje galima įsigyti supilstytas į pakelius, pagal savo maistinę vertę praktiškai nenusileidžia pirmosioms. „Šviežiai spaustos sultys ne visada patogus pasirinkimas, nes joms pasigaminti reikia specialios įrangos ir laiko. Todėl sultis pakeliuose daugeliui gali būti paprasčiau vartoti“, – pastebi dietologė.

Tą parodo ir šalies gyventojų apklausa, kurios metu beveik vienodas respondentų skaičius abi sulčių rūšis įvardijo kaip savo mėgstamiausias: 36 proc. įvardijo šviežiai spaustas sultis, 35 proc. – 100 proc. sultis pakeliuose.

Reprezentatyvią šalies gyventojų apklausą „Cido“ užsakymu šių metų kovo mėn. atliko bendrovė „Spinter tyrimai“, tyrimo metu apklausta 1 010 gyventojų nuo 18 iki 75 m. amžiaus.

Pasitikrinti sulčių suvartojimo rekomendacijas savaitei galima čia: http://www.cido.lt/lt/skaiciuokle

Apie „Kalnapilio-Tauro“ grupę

„Kalnapilio-Tauro“ grupė – viena didžiausių alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintojų Lietuvoje. Bendrovė valdo alaus prekės ženklus „Kalnapilis“, „Tauras“, sulčių prekės ženklą „Cido“, atstovauja alaus prekių ženklams „Heineken“, „Krusovice“, „Sol“, o nuo 2015 m. – ir vienai didžiausių gėrimų bendrovių pasaulyje „PepsiCo“ bei jos prekės ženklams „Pepsi”, „Mirinda”, „7Up” ir „Mountain Dew”. Grupėje Lietuvoje iš viso dirba 306 darbuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?