Skaudžių gimdymo istorijų atgarsiai: medikams patiriant didelį spaudimą nyksta žmogiškas ryšys

Gimdymo metu kūdikio netekusi šeima, pasidalinusi savo skaudžia istorija, sukėlė tikrą sniego gniūžtės efektą. Socialiniuose tinkluose moterys viena po kitos dalinosi savo gimdymo patirtimis. Medikai buvo kaltinami nekompetencija, nedėmesingumu ir grubiu elgesiu. Kaip ir kodėl gimdymo procese atsiranda dvi konfrontuojančios stovyklos, kalbamės su šią sritį tyrinėjančiomis mokslininkėmis.
Gimdymas
Gimdymas / 123RF.com nuotr.

Vytauto Didžiojo universiteto Psichologijos katedros mokslininkė, Psichologijos klinikos psichologė dr. Gabija Jarašiūnaitė-Fedosejeva, Slaugos problemas gvildenanti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorė Olga Riklikienė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto lektorė dr. Žydrūnė Luneckaitė Lietuvoje atstovauja tarptautinį COST projektą, kurio tikslas – nustatyti psichologiškai traumuojančios gimdymo patirties mastus ir ieškoti mokslu pagrįstų būdų, kaip išvengti ar sumažinti su gimdymu susijusias traumas, minimizuoti traumų padarinius.

Moterys bus apklausiamos praėjus dviem mėnesiams po gimdymo ir suskirstytos į grupes pagal tai, kelintą kartą gimdė, kaip praėjo gimdymas, jis buvo natūralus ar cezario operacija ir pan. Taip siekiama išsiaiškinti, kaip gimdymo patirtis susijusi su gimdymo būdu ir sudėtingumu.

Pasak statistikos, 20–30 proc. moterų visame pasaulyje savo gimdymo patirtį galėtų apibūdinti kaip traumuojančią. Iš jų net 40 proc. patiria potrauminį sindromą, turintį išreikštus požymius, o 18 proc. po gimdymo patenka į psichikos sveikatos sutrikimų aukštos rizikos grupę. Dažnai tai moterys, kurios patiria priešlaikinį gimdymą, komplikuotą gimdymą ir, žinoma, sulaukusios negyvagimio.

Vertinant absoliučiais skaičiais, pasaulyje kasmet gimsta per 130 mln. vaikų, vadinasi, potrauminio sindromo simptomai išsivysto beveik 4 mln. moterų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis