Startuoja kampanija „Prieinamumas atveria galimybes“: kviečia kurti visiems patogią aplinką

Artėjant gruodžio 3-iajai – Tarptautinei neįgaliųjų dienai – startuoja kampanija „Prieinamumas atveria galimybes“, kviečianti visuomenę geriau suprasti žmonių su negalia poreikius ir palengvinti jiems fizinės aplinkos, prekių ir paslaugų prieinamumą.
Negalia
Negalia / 123RF.com nuotr.

Kampanija, kurią sudaro informacijos sklaida apie fizinės aplinkos bei prekių ir paslaugų prieinamumą, remiasi idėja, kad neprieinamumą žmonėms su negalia lemia ne tik ekonominiai sumetimai, bet ir žinių stoka. Savo aplinkoje neturėdami pažįstamų, kuriems kyla įvairiausių iššūkių, žmonės negali suprasti, kaip kartais mums atrodantys paprasti dalykai kitiems sukelia nepatogumų.

Šia kampanija siekiama atkreipti gamintojų, paslaugų tiekėjų, viešųjų erdvių planuotojų bei architektų dėmesį, jog prieinamumas neįgaliesiems nereikalauja kompromisų, todėl priežasčių užsidaryti tiesiog nėra.

Fizinės aplinkos, prekių ar paslaugų prieinamumas naudingas visiems.

Kitaip tariant, fizinės aplinkos, prekių ar paslaugų prieinamumas naudinga visiems – ne tik įvairias negalias turintiems, bet ir visiems visuomenės nariams, pavyzdžiui, senjorams, dviratininkams, vaikus auginantiems tėvams.

Privatus ir viešasis sektorius kviečiami ruoštis pokyčiams

2025 m. birželio 28 d. įsigaliojus Europos prieinamumo aktui, kuriuo siekiama užtikrinti galimybes visiems europiečiams, įskaitant neįgaliuosius ir vyresnius, turėti vienodą prieigą prie daugybės produktų ir paslaugų.

123RF.com nuotr./Negalia
123RF.com nuotr./Negalia

Nors iki dokumento įsigaliojimo lieka dar pusantrų metų, Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kviečia prekių ir paslaugų teikėjus suskubti ir pradėti įgyvendinti pokyčius jau dabar.

Neįgaliųjų reikalų departamentas penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose organizuoja renginius, skirtus susipažinti su fizinės aplinkos bei prekių ir paslaugų prieinamumo temomis bei geriau suprasti neįgaliųjų poreikius. Renginiuose privataus ir viešojo sektorių atstovams bus pristatytas jau minėtasis Europos prieinamumo aktas, jo įgyvendinimo Lietuvoje teisės aktai.

Renginių dalyviai taip pat turės galimybę susipažinti su universalaus dizaino principais, tyrimais ir susisteminta informacija apie neįgaliųjų poreikius prekėms ir paslaugoms bei gauti praktinių ekspertų patarimų ir pasidalinti gerąja patirtimi.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Diskusija dėl Vilniaus gatvės grindinio
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Diskusija dėl Vilniaus gatvės grindinio

Nemokamuose renginiuose dalyvauti gali kviečiami verslo bei viešojo sektoriaus atstovai, kurie gamina bei platina įvairius gaminius bei prekes, teikia įvairaus pobūdžio paslaugas, taip pat kuria, planuoja bei įrenginėja viešąsias erdves.

Lapkričio 10 d. renginys vyks Panevėžyje, lapkričio 16 d. – Klaipėdoje, 21 d. – Šiauliuose, 28 d. – Kaune, o gruodžio 6 d. – Vilniuje. Daugiau informacijos apie artėjančius renginius rasite Neįgaliųjų reikalų departamento svetainėje www.ndt.lt

Prisidėti galima jau dabar

Iki metų pabaigos vyksiančios kampanijos metu apie fizinės aplinkos ir prekių bei paslaugų prieinamumą gyventojus informuos televizijos, radijo bei lauko reklamos, kurių pagrindinė žinutė: „prieinamumas atveria galimybes – nėra priežasčių užsidaryti“.

Negana to, didžiausių šalies naujienų portalų skaitytojai bus kviečiami dalintis prekių ir paslaugų (ne)prieinamumo pavyzdžiais, savo pastabumą fizinės aplinkos prieinamumui išbandyti interaktyviame internetiniame žaidime bei Tarptautinės neįgaliųjų dienos proga pasitikrinti savo žinias.

Neįgaliųjų reikalų departamentas primena, kad daugiau informacijos apie prekių, paslaugų, fizinės bei informacinės aplinkos prieinamumą galima rasti www.ndt.lt, o iškilus klausimams kreiptis į Neįgaliųjų reikalų departamento konsultacijų centro ekspertus adresu KC@ndt.lt

Neįgaliųjų reikalų departamentas prie SADM primena, kad daugiau informacijos apie prekių ir paslaugųprieinamumą galima rasti interneto svetainėje www.ndt.lt bei įstaigos Facebook profilyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis