Susiruošėte pas grožio specialistą? Pasitikrinkite, ar esate pasiruošę vizitui

Kreipdamosios į grožio specialistą – pradedant plaukų ar manikiūro meistru ir baigiant plastikos chirurgu – klientės moterys ir vyrai yra silpnoji pusė.
Giedrė Panavienė
Giedrė Panavienė / Organizatorių arch.nuotr.

Žinios ir galios visais šiais atvejais – paslaugos tiekėjo rankose, todėl, net, jei nežino ko, klausti, klientė privalo tai daryti.

Taip bus edukuojami grožio paslaugų teikėjai ir rinkoje vyks pokytis. Taip po apsilankymo grožio salone neteks susidurti su skaudžiomis pasekmėmis.

Apie jas, kaip jų išvengti ir atsakomybes, kurios tenka tiek paslaugomis besinaudojančioms, tiek jas teikiančioms, sekmadienio vakarą verslininkės, nuomonės formuotojos Liucinos Rimgailės suburtoms moterims pasakojo teisininkė Giedrė Panavienė.

Grožio specialistas privalo suteikti visą informaciją prieš, per ir po procedūros

„Kiekvienas grožio specialistas, prieš atlikdamas bet kokią procedūrą, turi išsiaiškinti kliento sveikatos būklę: turimas alergijas, neseniai atliktas procedūras, vartojamus vaistus ir t.t. Trumpai – jis turi surinkti anamnezę.

Nors nėra tokio įstatyminio reikalavimo, bet iš tiesų grožio specialistas taip pat turėtų dokumentuoti, t.y. pildyti kliento kortelę – joje žymėti visus apsilankymus, atliktas procedūras, kontraindikacijas, rekomenduotinas kosmetines priemones.

Tik taip galima suvaldyti bei išvengti klientui po procedūros galinčias įvykti nepageidautinas reakcijas”, – „gaLiu“ moterų bendruomenės renginyje sakė teisininkė, turinti ir tarptautinius grožio terapeuto diplomus, Giedrė Panavienė.

Grožio specialistas taip pat privalo paaiškinti klientei, kokia procedūra bus atliekama. „Perkant grožio, kaip ir bet kokią kitą paslaugą, yra sudaromas sandoris: jūs kreipiatės – grožio specialistas Jums suteikia paslaugą.

Jūs esate pirkėja, klientė ir, prieš atliekant paslaugą, jos teikėjas privalo suteikti visą būtiną informaciją, ypač jei ji niekur viešai nėra skelbiama.

Prievolė suteikti informaciją apie atliekamą procedūrą atsiranda ir dėl to, kad klientė kartais net nežino, kaip ta paslauga turi būti suteikta, nežino ko ar net nedrįsta klausti. Ji eina pas profesionalą ir tikisi, kad pastarasis padarys taip, kaip reikia“, – sakė Giedrė Panavienė.

Pasak jos, suteikti visą informaciją klientui grožio specialistas privalo ir dėl to, jog negavus jos, grožio procedūros sukeltos tam tikros, natūralios, odos reakcijos gali sukelti nerimą, net gąsdinti.

„Kosmetikas/kosmetologas turėtų įspėti, paaiškinti, ką po procedūros galima daryti, ko negalima. Ir iš klientų žinau, ir pati labai retai po procedūros sulaukiu tokio išlydėjimo, kai man paaiškinama, ko galima tikėtis, kaip reikėtų elgtis.

Tuo tarpu profesionalus specialistas turi ne tik surinkti informaciją apie klientą, bet ir ją suteikti“, – sako teisininkė.

Ji taip pat skatina grožio salonų, specialistų klientes būti drąsesnėmis, ryžtingesnėmis ir pačioms klausti: „Tuomet galbūt išugdysime grožio specialistus daugiau pasakoti. Klientas šioje situacijoje yra silpnesnioji pusė, o paslaugos tiekėjas turi daugiau pareigų, kad paslauga būtų tinkamai suteikta.“

Klientas taip pat turi pareigų – domėtis ir žinoti, kur ir kas gali atlikti grožio procedūras

Vis tik, pabrėžia teisininkė, klientas taip pat turi pareigų. „Jei mes dairomės kosmetologinių ir estetinės dermatologijos, ypač invazinių paslaugų, tokių, kaip botulino toksino, hialurono injekcijos, mezoterapija, biorevitalizacija ir panašiai, turime žinoti, kad jas gali atlikti tik konkretūs specialistai konkrečioje įstaigoje. Ką tai reiškia?

Tai reiškia, kad jos nėra grožio specialistų, o tik tam tikros specializacijos gydytojų, t.y. dermatovenerologų, plastinės rekonstrukcinės chirurgijos gydytojų, gydytojų burnos, veido ir žandikaulių chirurgų bei veido ir žandikaulių chirurgų kompetencija.

Tik jie gali atlikti tokias procedūras“, – pabrėžia Giedrė Panavienė. – „Ir tai jie gali daryti tik atitinkamą licenciją turinčioje sveikatos priežiūros įstaigoje. Grožio salone dirbantis dermatovenerologas negali tokios procedūros atlikti.“

Teisininkė taip pat pasidalino, kas ją asmeniškai labai neramina: „Socialiniuose tinkluose tenka matyti, kai kosmetologės prie savo pareigų prideda žodelį „med“: „med. kosmetologė“ ar „kosmetologė su medicininiu išsilavinimu“. Nėra tokio dalyko kaip medicininė kosmetologija. Tai gali reikšti, kad asmuo galimai teikia paslaugas, invazines procedūras ne pagal savo kompetenciją ir tokiu užrašu bando save pateisinti.

Panašiai yra ir su bendrosios praktikos slaugytojomis, kurios pereina dirbti į kosmetologiją arba atvirkščiai – kosmetologėmis, baigusiomis bendrosios slaugos mokslus. Jos neturi teisės ir negali atlikti invazinių procedūrų, tokių kaip estetinės injekcijos, bet kartais, pačios to nesuprasdamos dėl painaus ar nepakankamo įstatyminio reglamentavimo, atlieka.“

Jaukaus vakaro metu – ir grožio paslaptys, ir papuošalų pristatymas

Renginio metu G. Panavienė taip pat priminė, jog kreipiantis dėl invazinių grožio paslaugų visada galima ir rekomenduojama pasitikrinti, ar atitinkamas specialistas ar įstaiga, turi teisę teikti šias paslaugas, t.y. turi licenciją – jų sąrašai viešai skelbiami Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie LR Sveikatos apsaugos ministerijos internetiniame puslapyje.

„Jei vis tik po procedūrų patiriamas diskomfortas, rūpestį keliančios odos reakcijos, klientė turi teisę kreiptis į paslaugos teikėją su raštiška pretenzija ir prašyti, kad būtų nemokamai pašalinti trūkumai, suteikta tinkamos kokybės paslauga, sumažinta jos kaina arba pareikalauti grąžinti sumokėtą sumą. Jei paslaugos tiekėjas nesutinka tenkinti reikalavimų, klientas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Tokiais atvejais gali padėti ir Nacionalinis visuomeninės sveikatos centras, kuris tiria, ar paslaugos suteiktos saugiai ir laikantis higienos reikalavimų“, – kalbėjo Giedrė Panavienė.

Nepaisant aktualios, rimtos temos, verslininkės, nuomonės formuotojos Liucinos Rimgailės organizuotame renginyje vyravo lengva, šviesi nuotaika. Liucinos suburtos „gaLiu“ bendruomenės moterys taip pat klausėsi vienos geriausių Lietuvoje grožio specialisčių Andrėjos Krasnevičienės pranešimo apie būdus, kaip sumažinti amžiaus poveikį išorės grožiui, sužinojo apie 2024 m. grožio tendencijas, inovatyvias kosmetologines procedūras, jų pasirinkimą.

Vakaro viešnios taip pat dalinosi savo patirtimi, mezgė naujas pažintis, padedamos „Rožių namų“ floristės turėjo galimybę susikurti gėlių puokštę bei apžiūrėjo specialiai bendruomenės moterims su dizainere Simona Brazdžionyte kurtų papuošalų pristatymą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų