Sveikatos apsaugos ministras suabejojo Greitosios medicinos pagalbos tarnybos siekiu turėti atskirą iškvietimo numerį 113

Sveikatos apsaugos ministras Vytenis Andriukaitis abejoja Greitosios medicinos pagalbos (GMP) įstaigų asociacijos siekiu turėti atskirą iškvietimo numerį 113.
Vytenis Povilas Andriukaitis
Vytenis Povilas Andriukaitis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Naujas telefono numeris – tai ne techninis, o socialinis, žmonių įpročių klausimas. Jei naikinami senieji numeriai, žmones tuomet reikia pratinti prie naujų, bus daug painiavos, todėl pirmiausiai asociacija turi atlikti socialinį tyrimą. Tik po galima galvoti apie naujus sprendimus. Ministerija nesivels į šį ginčą“, – penktadienį pranešime spaudai teigė ministras.

Jis pabrėžė, kad, pavyzdžiui, avarijon patekęs žmogus turi automatiškai žinoti, kaip išsikviesti pagalbą, o ne galvoti, koks dabar galioja numeris.

Naujas telefono numeris – tai ne techninis, o socialinis, žmonių įpročių klausimas.

Sveikatos apsaugos viceministro Eriko Mačiūno teigimu, GMP privalo bendradarbiauti su Bendrojo pagalbos centro (BPC) dispečerinėmis. Viceministras pasiūlė tarp BPC ir GMP užtikrinti konferencinį ryšį.

Tuo metu Greitosios medicinos pagalbos įstaigų asociacijos vadovas Nerijus Mikelionis tvirtino, kad greitosios pagalbos iškvietimų skaičius dėl gyventojų senėjimo didėja, didėja ir įstaigų išlaidos. Anot jo, žmonės, negalėdami greitai patekti pas šeimos gydytoją, greitosios griebiasi „kaip paskutinio šiaudo“.

Sveikatos apsaugos ministras pažadėjo, kad bus tikslinama GMP paslaugų finansavimo formulė. Tam ministerijoje bus įsteigta darbo grupė.

Praėjusių metų rugsėjo pradžioje Lietuvos greitosios medicinos pagalbos įstaigų asociacija kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją bei Vyriausybę, kad naikinant iki šiol esamus greitosios medicinos pagalbos iškvietimo numerius 03, 103, 033 būtų pereinama ne prie bendrojo policijai, ugniagesiams ir medikams iškviesti telefono 112, o prie telefono numerio 113.

Vilniaus GMP stoties direktorius Tadeušas Rodzas tuomet teigė, kad Bendrasis pagalbos centras tėra tarpininkas, jo darbuotojai surašo pagalbos ieškančiojo informaciją ir ją persiunčia į GMP dispečerinę, o šios darbuotojai vėl renka visą informaciją. Todėl esą pagelbėtų bendrasis numeris, tos pačios informacijos nereikėtų kartoti keletą kartų, o prašantieji greičiau sulauktų kvalifikuotos pagalbos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas