TILS: pacientai, kurie įvertina savo apsilankymą pas gydytoją, mažiau linkę duoti kyšius

Pacientai, kurie įvertina savo apsilankymą pas gydytoją, mažiau linkę duoti kyšius bei rečiau mano, jog kyšiai padėtų gauti geresnę paslaugą. Jie taip pat dažniau rekomenduotų gydymo įstaigą savo šeimos nariams ir draugams, rodo 2016 m. „Transparency International“ Lietuvos skyriaus (TILS) atliktas socialinio dizaino eksperimentas Vilniaus m. Lazdynų poliklinikoje. Tai buvo pirmas tokio pobūdžio eksperimentas Europoje.
Kyšis
Kyšis / 123rf.com nuotr.

Du mėnesius pacientai poliklinikos laukiamajame esančioje „Vitaminų laboratorijoje“ kasdien vertino poliklinikos darbuotojų darbą ir jiems suteikiamas paslaugas, o šeimos gydytojai įvairiais būdais nuolat primindavo, kad profesionalumas, dėmesingumas ir sugebėjimas įsiklausyti yra jų kertinės vertybės.

Eksperimento rezultatai parodė, kad pacientai, kurie vertino apsilankymo poliklinikoje kokybę, mano, kad poliklinika yra mažiau korumpuota. Jie rečiau nei kiti pacientai mano, kad neoficialus atlygis (20,3%, lyginant su 31,4%, kurie nedalyvavo vertinimuose) ar dovana (10,6%, lyginant su 19,6%) padėtų gauti geresnę paslaugą poliklinikoje. Jie taip pat rečiau neoficialiai duotų dovaną (18,7%, lyginant su 24,3%) poliklinikos personalui.

„Vitaminų laboratorijos“ dalyviai žymiai geriau atsiliepia apie polikliniką ir yra linkę ją rekomenduoti savo šeimos nariams ir draugams.

VIDEO: Apie "Vitaminų laboratoriją" skubantiems

Anot gydytojų ir pacientų, šis socialinio dizaino eksperimentas taip pat paskatino pacientus ir gydytojus keisti savo bendravimo įpročius. Daugiau pacientų (87,6%, lyginant su 79,6% prieš eksperimentą) teigia, jog gydytojai su jais bendravo pagarbiau.

Eksperimento dėka triskart padaugėjo poliklinikos paslaugas įvertinusių pacientų. Per du mėnesius poliklinikos paslaugas įvertino kas trečias lankytojas, iki tol tai buvo padaręs tik kas dešimtas pacientas. Iš viso eksperimento metu pacientai polikliniką įvertino 3 400 kartų ir paliko 199 rašytinius atsiliepimus.

„Ši iniciatyva aiškiai parodė, jog tikrai verta siekti mažų pergalių, kurios per trumpą laiką gali atnešti apčiuopiamą rezultatą ir įkvėpti kitus imtis panašių žingsnių. Juk daug ką darome iš įpročio, o iniciatyvos nesiimame, nes problemos, ypač sveikatos apsaugoje, atrodo neįveikiamos. Kuo daugiau mažų pokyčių sukursime kiekvienoje gydymo įstaigoje, tuo didesnė tikimybė, kad galėsime pakeisti įsisenėjusias nuostatas visoje šalyje“,– sakė TILS vadovas Sergejus Muravjovas.

Siekiant įvertinti eksperimento rezultatus, buvo atlikta reprezentatyvi (kvotinė atranka) pacientų apklausa, kurioje dalyvavo 796 pacientai (416 prieš iniciatyvą ir 380 pacientų po). TILS taip pat apklausė 30 Lazdynų poliklinikos šeimos gydytojų, surengė fokusuotas grupines diskusijas su poliklinikos pacientais, iniciatyvos savanoriais bei atliko interviu su poliklinikos personalu.

Išsamų tyrimo rezultatų aprašymą galite rasti ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų