„Bus siūloma ilgosios pertraukos metu mokiniams elgtis kiek įmanoma tyliau. Tikimės, kad rengdamiesi akcijai savivaldybių darbuotojai, atsakingi už sveikatą, visuomenės sveikatos priežiūros specialistai, mokytojai organizuos pokalbius, apskritojo stalo diskusijas mokiniams su menininkais, mokslininkais, kūrėjais apie tylą, tylos įtaką moksliniams atradimams, kūrybiniams procesams“, − sakė Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo Neformalaus ugdymo ir švietimo pagalbos skyriaus vyresnioji specialistė Emilija Bugailiškienė.
Europoje ne mažiau kaip 100 milijonų žmonių yra veikiami sveikatai žalingo kelių transporto triukšmo. Triukšmas žmones veikia tiek fiziologiškai, tiek psichologiškai, – sakė V.Uscila.
„Visuomenė triukšmą vertina kaip vieną iš didžiausių aplinkosaugos problemų. Europoje ne mažiau kaip 100 milijonų žmonių yra veikiami sveikatai žalingo kelių transporto triukšmo. Triukšmas žmones veikia tiek fiziologiškai, tiek psichologiškai, trukdo pagrindinei kasdienei veiklai, miegui, poilsiui, mokymuisi ir bendravimui. Triukšmas ne tik dirgina, bet taip pat gali veikti žmonių sveikatą, kai dėl triukšmo poveikio padidėja stresas ar trikdomas miegas. Ilgalaikis triukšmo poveikis gali net sukelti rimtus sveikatos sutrikimus, tokius kaip padidėjusį kraujospūdį ar širdies liga. Suteikus žmonėms galimybes gyventi tylesnėje aplinkoje, urbanizuotose teritorijose nustačius geresnės garsinės aplinkos vietas, galima pagerinti gyventojų fizinę ir psichinę sveikatą, gyvenimo kokybę“, − sakė Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos stiprinimo valdybos Rizikos sveikatai valdymo ir kurortologijos skyriaus vyriausiasis specialistas Valdas Uscila.
Lietuvoje ir daugelyje kitų pasaulio valstybių kasmet minima Tarptautinė triukšmo supratimo diena skirta atkreipti visuomenės dėmesį į ilgalaikio triukšmo poveikio sukeliamas neigiamas pasekmes gyventojų sveikatai. 2014 m. balandžio 30 d. Tarptautinė triukšmo supratimo diena bus minima devynioliktą kartą.
Minint Tarptautinę triukšmo supratimo dieną siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į visiems aktualią triukšmo problemą, skatinama kurti tylesnius namus, tylesnes mokyklas ir tylesnę poilsio aplinką, ugdyti visuomenės atsakomybę už tylios aplinkos puoselėjimą, skatinama kurti sveiką aplinką sau ir savo vaikams. Ugdant vaikų supratimą apie triukšmą siekiama ne tik pabrėžti didesnį jų jautrumą neigiamam triukšmo poveikiui mokykloje, namuose, renginiuose ar, pavyzdžiui, garsiai klausantis muzikos ausinukais, bet ir įdiegti atsakomybę dėl pačių vaikų keliamo triukšmo jiems augant ir vėliau suaugus.